Bikerafting

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Vasta
Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 27 Nov 2018, 13:58

Hakkasin uurima ratta ja raftiga matkamise iseärasusi. Tavaliselt sõidetakse rattaga alguspunkti, tihti seejärel ratas võetakse juppideks ja pannakse rafti peale. Suurema rafti peale paneb vahel mõni ka terve ratta, vahel keeratakse siiski üks pedaal küljest. Mõned liiguvad ka väiksema kokkupandava rattaga, mis mahub paremini raftile, kuid pole mastikusõiduks kõlblik.
Praegune luul on selline, et peaks alustama kokkupandava rattaga, mida maastikurajal tuleb käekõrval lükata. Luusisin täna rattapoes, mõlemal juhul on ratas ca 12-13 kg+pakiraamid ja muud viled. Iseenesest kokukas on veidi odavam, aga pakiraame tuleb endal kohendada. Samuti pole ilmselt ruumi üle 20 l küljekottidele. Pakiraamide kohendamisega ilmselt saaks hakkama, töö kaudu on tekkinud tuttav, kes kõike keevitab. Kokuka kasuks räägib praegu ka asjaolu, et suur ratas mulle autosse ei mahu.
Kottide seisukohast Ortlieb küljekotid oleks üsna sobivad. Neid saab rihmaga kanda vastavalt kaalule kas ühe või kahekaupa. Ja rafti mahuks nad kenasti üksteise kõrvale ritta põrandale. Mul on 1.7 m rafti sisepikkus ja istun tagumise otsa peal. Praegu oletan, et 4 20l küljekotti oleks okey. Üks pikem kott tuleb lisaks, arvatavasti pakiraami peale, kus on sees raft, aerud ja päästevest.
Selliselt oleks kaaluga enamvähem 45 kilo peal (2 nädalat), mis on veidi rohkem kui eelmist matka alustades. Aga massikese oleks paadis veidi madalamal.
Praegu peaks kaaluma, kas katsetan selle kõik enne mingi odavama kokuka peal ära.

Siin 1 kokukas küljekottidega:
Viimati muutis Nohik, 27 Nov 2018, 14:08, muudetud 1 kord kokku.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 764
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tanel » 27 Nov 2018, 14:07

Kokuka peale pole eriti usku, kardan, et raam jääb nõrgaks. Traditsiooniline kolmnurkne toruraam oleks tugevam variant ja sellega saaks ka metsaradadel/teedel sõita. Kui ratas autosse ei mahu saab ta haagisekonksu olemasolul suht soodsalt konksule riputada või katusele rattaraam soetada, mis on kallim variant. Need on muidugi seotud lisakuludega.
Niipalju kui ratas + raft kombinatsiooni näinud olen on esiratas lihtsalt küljest võetud ratas risti rafti ninas ning esijooks seal peal. Kinni on tõmmatus väikeste kooramarihmade/ekspanderitega.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 27 Nov 2018, 14:28

Raami pärast ma ei karda, mingi hirm on, et lenksud lükkab pealt ära, kui pidevalt täislastis lükata vaja. Seda oldi ka poes nõus, et võib juhtuda.
Muidu, mul on pikem raft, ma kujutan ette, et isegi pikuti saab ratta panna. Siis on muidugi kindel, et midagi mugavalt kätte ei saa. Kokukas oleks ninas, muu kola on üsna hallatav.
Ma praegu oletan, et kuskile karmi maastiku ma selle kokukaga ei satu või lükkan kuni paar kilomeetrit käekõrval. Ma ilmselt pole füüsiliselt ka ise päris maastikusõidukõlbuline.
Mis mind kolmnurkse raami juures veidi häirib, et naisteka pealt saab kohmakas inimene kergemalt maha või ka peale. Mingi aja sõitsin naise rattaga, hakkas meeldima.
Iseenesest naine nagunii oma rattaga enam ei sõida, see oleks rahaliselt kõige odavam viis mingi komplekt kokku saada. See on kahjuks 27" ratastega, väga paksu rehvi sinna ei pane. Aga ratta mitteostmise raha eest saab põhimõtteliselt kärukonksule rattakinnituse osta, konks on olemas. Ja 30l kotid saaks ka külge panna.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 27 Nov 2018, 16:05

Esiraam.
Kas eelistada kõrgema või madalama asetusega raame või on veel midagi olulist? Kui palu tasakalaule mõju on?
https://www.veloplus.ee/et/toode/esipak ... must-41843
https://www.veloplus.ee/et/toode/esipak ... must-41842
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 705
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tarmo » 27 Nov 2018, 18:09

Mitukümmend aastat tagasi plaanisin sellist matka, et sõidan rattaga Tartust Elva jõe äärde Meeri kanti. Seal ehitan parve ja sõidan parvega Tartusse tagasi.
Parve veepeal püsimiseks ostsin kas apteegist või Dünamo poest 30 porgandikarva , kummipatja, tükki hinnaks oli 5 kopikat.
Olid teised üllatavalt rasked.
Plaan oli padjad kahe lati vahele siduda ja niimoodi kaks pantooni tekitada. Täispuhumisel selgus, et päris paljud padjad õhku ei pidanud, vettelaskmisel läksid veel paljud katki ja parv mind ja ratast ei kandnud. Sinna see matk lõppes ja sõitsin rattaga linna tagasi. Hiljem panime sõbraga "Edasi" -sse kuulutuse, et soovime kummipaati osta ja ostsime korraliku kummipaadi.
...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 27 Nov 2018, 18:37

Aga siis ratastega või ilma need kummipaadisõidud olid? Mul vanaisa Koiva peal käis kalal nii, kui keegi ei viitsinud teda autoga päevatee jagu ülesvoolu viia. Aga ega see talle väga ei meeldinud, nn meestekas oli ikka paras rauatükk.

87 sügisel oli mingi matkajate kokkutulek, kus slaide ja filme näidati. Seal üks seltskond rääkis, et põrusid Siberis parvematkaga. Tegid parve valmis, aga selgus, et jõgi väga ei voolagi.

Nõuka ajal oli igasugu naljakaid seiku täispuhutavate asjadega. Ega kummiriieet ka võtta polnud, siis tehti katamaraani balloonid nn Kamazi tendist ja täideti igasugu täispuhutava kraamiga, mida oli tavaliselt ka tagavaraks kaasas, need siis olid kummikindad, preskud, erinevad laste mänguasjad jne. Ja kui siis katamaraani balloon kivi otsas kõht lõhki läks, läks kõik see loomapark allavett.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 705
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tarmo » 27 Nov 2018, 20:03

... ja edaspidi oli matk kas rattamatk või kummipaadi matk.
Kummipaadi vedamiseks kasutasime ühiskondliku transporti, sealhulgas ka taksot, mis oli teinekord viimaste kilomeetrite läbimiseks kõige kiirem ja tihti ka seltskonnaga liikudes odavaim moodus.
...

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 671
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas margusl » 28 Nov 2018, 10:05

Nohik, kui rataste, kottide vms kola pealt just mingit elu-diili ei tule, alusta pigem mingist poolepäevasest ekspetsist. Kraamiga, mida nüüd ja praegu oma majapidamisest võtta või väljast laenata saad (a'la Citybikest saad proovimiseks nii erinevaid rattaid kui kotte).
Nagu päriselt - võta see raft kasvõi seljakotiga kaasa või tõmba rull lenksu külge, pedaali pool tundi ülesvoolu ja katsu selle krempliga alla tagasi jõuda. Ja kui ongi nii lihtne, oled lõunaks kodus ja saad avarama pilguga tuubi ja rattapoodide veebe edasi vaadata.
Kokuka kasuks räägib praegu ka asjaolu, et suur ratas mulle autosse ei mahu.
Sedaan? Ma olen enda velosid suht pikalt ainult salongis vedanud, väikeses luukpära Corollas. Porikate ja pakikaga mnt raamil velo läheb sõiduseades sisse (jooksud all, sadul ülal, lenks kinni ja sirge - tõsta välja ja sõida). Ühe 29" või 26" MTB saan sisse kiiremini pakitud, kui läheks katuse- või veokonksuraami auto külge saamiseks. Jooksud ja sadul küljest, lenksu peale püsti, kui amort on õhuga, saab ka selle vajadusel tühjaks lasta, kogu krempel koormakummide ja/või rihmadega pagasiankrute külge kinni. Samas liikuris on veetud ka kahe inimese seikluskola ja rattaid nii, et taga saab ühel kohal veel suht talutavalt istuda. Selle tetrisega ajas küll enam raamide ees võitu ei tule ja abiks on ka pedaalid küljest kiskuda. Kui kõik tagumised istmed alla lapitud on, ei ole ka kolm ratas probleemiks olnud.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 28 Nov 2018, 14:36

Kui selline laenuvõimalus on, ilmselt proovingi.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 30 Nov 2018, 07:47

Suhtlesin Citybikega, 2x35l kotte või analooge neil ei ole, 2x20l on kõige suuremad.
Muus osas on ilmselt võimalik kokkuleppele jõuda. Küsisin neilt ka esikottide kohta, mis standadselt on 25 l paar. Pidi saama ka 2x20 l hakkama, kui kõrged kinnitused on. Ehk teisisõnu kaob ka ära küsimus, kas kõrged või madalad kinnitused.
Eks nüüd pean kola kokku panema virtuaalmatkaks ja katsetama, kas 4x20 liitriga + pikk kott raftistafile saan hakkama.

Mis autot puudutab, mina täismõõdus ratast (naistekas) Subaru XV-sse panna ei suuda või ei oska, see on seest ikka üsna lühike.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 905
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas sepaonu » 30 Nov 2018, 17:37

Nohik kirjutas:
27 Nov 2018, 13:58
Selliselt oleks kaaluga enamvähem 45 kilo peal (2 nädalat), mis on veidi rohkem kui eelmist matka alustades. Aga massikese oleks paadis veidi madalamal.
Praegu peaks kaaluma, kas katsetan selle kõik enne mingi odavama kokuka peal ära.
Mina näen igasugu katsetamistes ja läbimängimistes ainult positiivsust. Ma saan aru, et siin osa juttu teoreetilist ja üldist ja bikeraftimist saab ka siin kodus teha väiksemal või suuremal määral jnejaniitagasi aga kui planeerida kuskil Lapimaakõrgusel pikka kahenädalast matka laskumisena, siis minu kõige suurem probleem tunduks ratas ise raftis ja arvatavasti ma mõtleks tuhat muud varianti läbi, et mitte kaasa võtta rafti seda.
Osasi asju ei saa siin ennustada ega harjutada, näiteks õudus nimega graniit pajuvõsaga 8-) ja kilomeetreid ümbervedu või kahlamist. Seljakoti küljes täispuhutud kujul raft on üks asi ja 4 rattakotti+jalgratas+raft hoopis teine asi.
Igaks juhuks ütlen, et ära sellist Surnujärvi vol2 reisi planeeri 8-)
Väga tihti ei kasuta aga vast 3 korda aastas on eestis ratas mängus küll kayakitamise käigus, et saada stardist finišisse või vastupidi, kui distants on sobiv, siis väga ok.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 30 Nov 2018, 19:44

Igasugu lahtisi otsi on selles loogikas praegu küll. Tegelikult võiks olla mitu erinevat ratast eri otstarbeks, aga kuna mul neid kuskil hoida pole, elan kahetoalises Õismäel, siis ilmselt valin lõpuks ühe neist välja ja see määrab järgmiste matkade stiili.

Mis seda ratta vedamist üldiselt puudutab, ma FB-s jälgin mingit lehte, kus inimesed muudki oma raftitamise pilte panevad. Selline tunne, et kolmandik läheb alguspunkti rattaga. Aga enamasti on neil muud kola vähe. Ja üsna tihti isegi valge vee peal. Isegi sellise valge vee peal, kuhu ma ei julgeks otse isegi minna, peaks treenima.

Olen nõus, et teatud maastikes on ratas ise probleemiks. Piltide ja videomaterjalide põhjal võiks arvata, et Käsivarres on ca 20 km sellist maastiku, kus ratas on vahepeal tõsiseks probleemiks.
Siin, Eestis, kujutan ette, et kokukas 2*20l küljekottidega + rafti kott oleks mulle täiesti piisav. Arvatavasti nagunii väldin risusemaid jõgesi, kus pikalt kaldal vedamist. Ma arvan, et see toimiks ka Soomes, kui üksi läheksin ja sõidaks põhjas neid ca kolmepäevaseid keskjooksu juppe, pärast rattaga tagasi. Need on ikkagi suhteliselt head teed mitte jalgrajad.
Mis puudutab, kas asjad oleks rattakottides või ühes seljakotis, pole asi ka nii lihtne üheselt. Mul pole 30 kg koti selga võtmise protseduur väga lihtne tegevus. Väikeste kottidega oleks turvalisem. Pigem ma ei vali praegu matka, kus ei saa sõita ei paadi ega rattaga. 200 m üle kanda eraldi kotte on mulle parem valik. Ja pikemaid jalgsikäigu otsi ma ei sooviks eriti.
Mis Surnujärvit puudutab, siis selleaastasel marsruudil oleks küll ratas lihtalt veel 1 asi tassimiseks olnud. Me läksime rajata kohast sisse, et käik lühem oleks. Iseenesest põhja poolt läheb Surnujärvi suunas mitu rada, kust isegi võiks rattaga proovida. Seal kohalikud oma erilubadega lähevad ATV-dega üsna kaugele.
Mis veel käsivart puudutab, vist ca 9 km on lühem alguspunkti minek ja jägmisesse orgu vist juba ca 25-30 km. Mõlemat on jala minekuks mulle liiga palju. Ja ligem haru on veevaesem.
Praegu rahaliselt kaalun, et ilmselt on rahaliselt odavam mingid odavama otsa raamid osta, need olemasoleva naise ratta külge panna ja siis loomkatseteks 20 l küljekotte 4 tk laenata. Kui peaksin siiski otsustama kokuka kasuks, saab need pakiraamid toormaterjaliks ära kasutada. Kui naise ratas sobib, siis ilmselt paar aastat sõidangi sellega.
sepaonu kirjutas:
30 Nov 2018, 17:37
Mina näen igasugu katsetamistes ja läbimängimistes ainult positiivsust. Ma saan aru, et siin osa juttu teoreetilist ja üldist ja bikeraftimist saab ka siin kodus teha väiksemal või suuremal määral jnejaniitagasi aga kui planeerida kuskil Lapimaakõrgusel pikka kahenädalast matka laskumisena, siis minu kõige suurem probleem tunduks ratas ise raftis ja arvatavasti ma mõtleks tuhat muud varianti läbi, et mitte kaasa võtta rafti seda. Osasi asju ei saa siin ennustada ega harjutada, näiteks õudus nimega graniit pajuvõsaga 8-) ja kilomeetreid ümbervedu või kahlamist. Seljakoti küljes täispuhutud kujul raft on üks asi ja 4 rattakotti+jalgratas+raft hoopis teine asi.
Igaks juhuks ütlen, et ära sellist Surnujärvi vol2 reisi planeeri 8-) Väga tihti ei kasuta aga vast 3 korda aastas on eestis ratas mängus küll kayakitamise käigus, et saada stardist finišisse või vastupidi, kui distants on sobiv, siis väga ok.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 905
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas sepaonu » 30 Nov 2018, 21:39

Nohik kirjutas:
30 Nov 2018, 19:44
Mis veel käsivart puudutab, vist ca 9 km on lühem alguspunkti minek ja jägmisesse orgu vist juba ca 25-30 km.
Ma ei soovitaks klammerduda mingi kummitama hakanud jõe külge, kui see nõuab peale ja mahatulekuks mingit sulle sobimatut füüsilist sooritust. Pealegi tuleb arvestada sellega, et kui sul taskus satipõhisthädaabijubinat pole, siis pead igalt poolt ka olema võimeline ise välja tulema ka vigastatult ja puuduliku varustusega, alati on olemas võimalus, et midagi juhtub. Ja pole ka mõtet vahtida ägedaid raftimatku, kus inimesed sõidavad mägedes ratastega vaid tuleb märgata, et neil pole sellist õllekõhtu või või polstrit nagu sul või mul 8-)
Muid võimalusi on mitmesuguseid, kuidas stardi ja finiši vahelist probleemi lahendada ja teha äge laskumine ilma ennast tapmata. Kas sa peale selle käsivarrekraavi mujalt, soome-rootsi-norra mingit sellist varianti ei leia, et poleks vaja ennast selle rattawärgiga ära nikastada?
Kui on atv/saani rada, siis ratas pole ainuke võimalus peale käimise, võtad kaherattalise aiakäru ja vead sellega oma asjad ära, kui tagasi ei viitsi vedada, siis keerad kummuli ja kirjutad markeriga peale, et võib omale võtta. Ratta võid kah ennem finiši kanti ära viia ja ära peita või markeriga peale kirjutada.
Oleneb pinnasest aga seda ma olen kogenud ise, et peale paari paduvihmapäeva on mõni atv rada pigem oja või mudasoon ja seal pole isegi käia mõtet rääkimata raske ratta nügimisest.
joon jõest, söön jõest

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 390
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas tripp » 01 Dets 2018, 01:06

Soomes saab teha ka nii, et sõidad autoga mingi veekogu juurde, laskud sealt vette ja parvetad kuhugi.
Auto võtmed jätad mõne kohaliku kätte, kes selle sulle siis õigesse kohta õigel ajal ette veeretab.
Vett, millele saab teed pidi ligi, peaks seal ometi küllalt olema?

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 01 Dets 2018, 09:23

Iseenesest ei pea minu jaoks valge vesi olema, pigem otsin inimtühjust. Valgete laskumistega mingi määrani pigem saaks hakkama, kuna vett tunnen. Häid laskumisi on küllalt, aga suur osa nendest on majadega ääristatud. Pigem võib tee isegi kõnnumaal mööda järvi olla.
Päris head ja peaaegu metsikud jupid on siin sõita, kus autost alustada saab. https://retkikartta.fi/? lang=en&layers ... 55&zoom=6& Iseenesest on need palju tõenäolisemad kohad minemiseks kui see käsivarre jõgi.
sepaonu kirjutas:
30 Nov 2018, 21:39
teha äge laskumine ilma ennast tapmata. Kas sa peale selle käsivarrekraavi mujalt, soome-rootsi-norra mingit sellist varianti ei leia, et poleks vaja ennast selle rattawärgiga ära nikastada?
Kaalusin muidu käru varianti, et jätan maha. Kaalusin ka ratta maha jätmist. Aga see risu maha jätmine hakkab vastu. Isegi kaalusin, et kui suur osa kärust õnnestuks puust teha, et põletaks puuosa ära, jääks rattad ja telg ainult ära vedada. See mõttekäiku pole täielikult prügikasti visanud.
Mis ratta maha jätmist puudutab, Soomes isegi julgeks ratast jätta, Eestis on keerulisem.
sepaonu kirjutas:
30 Nov 2018, 21:39
võtad kaherattalise aiakäru ja vead sellega oma asjad ära, kui tagasi ei viitsi vedada, siis keerad kummuli ja kirjutad markeriga peale, et võib omale võtta. Ratta võid kah ennem finiši kanti ära viia ja ära peita või markeriga peale kirjutada.
See on hea hoiatus. Sevettijärvi teelt Vätsäri poole minevad rajad on olnud pigem heast materjalist, või pigem liiga kivised. Ma pole kaugele kõndinud neid mööda. Aga terve Sevettijärvi tee on liiva- ja kiviseljandik. Seal on savist materjali vähe. Norra pool oli savikam, kuni selle esimese pika järveni. Selle taga olid ainult kivid ja kruus.
sepaonu kirjutas:
30 Nov 2018, 21:39
Oleneb pinnasest aga seda ma olen kogenud ise, et peale paari paduvihmapäeva on mõni atv rada pigem oja või mudasoon ja seal pole isegi käia mõtet rääkimata raske ratta nügimisest.
Mis turvalisust puudutab, olen mõelnud, et 3 matkaselli võiks vähemalt olla. Aga nad ei tohiks minust nirumad olla. Ilmset ei tohi nad ka palju tugevamad olla, muidu olen neile ankruks.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 905
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas sepaonu » 01 Dets 2018, 14:27

Nohik kirjutas:
01 Dets 2018, 09:23
Mis turvalisust puudutab, olen mõelnud, et 3 matkaselli võiks vähemalt olla. Aga nad ei tohiks minust nirumad olla. Ilmset ei tohi nad ka palju tugevamad olla
Mulle tundub see kolme omasuguse matkaselli leidmine suht mission impossible, kui arvestada, mida kõike arvestatakse ja kaalutakse kaaslaste valikul. Mul näiteks oma tundrareisid suht lihtsa valemiga, kõnni ja camperda, mingit nanovarustust pole vaja ja vahemaad kah sellised, et sobivad kõigile, kes pole metsikud sportlased ja mõni aasta leian ja mõni aasta mitte. Raftitamise juures peaks kandidaatidel ka raftid olema, peale selle, et aeg, koht ja seltskond ja sooritus peaksid sobima.
Niikui mingi harrastus kitsaks läheb, kohe pisieestis tikutuleotsingu variant. Mul merekõlbulik kalastuskayak ja neli ülejäänud sama firma kayaki omanikku on minuga telefoneerinud 8-) , kusjuures kaks kayakki on ka omanikuvahetuse läbinud ja üsna veendunult võib öelda, et neid pole kümmet tükki eestis. Väga lihtne loogika, ostad midagi ebatavalist, tahad uurida ennem ostu, tahad suhelda pärast ostu jms Ega raftiga teistmoodi pole. Kui nüüd raftile lisada backpack või bike, siis veel kitsam ring.
Sul see sõber veel kandideerib ühele kohale sinu plaanides?
Nohik kirjutas:
10 Juul 2018, 22:37
Ja hea meel on, et seda käsivarre jõeotsa ei võtnud, matkakaaslasel polnud tasakaaluga kerge. Pidev paati ja maha ronimine või vees kõndimine polnud ilmselgelt tema jaoks.
Kui oma telefonis olevatest pole kedagi valida, siis üks pikema suvise matka tähtsatest punktidest on inimeste puhkused ja aeg, kui neid ettevõttes hakatakse koostama. Paar kuud ennem reisi on üsna tavaline ka kuulda, et no vot, oleks ma teadnud, nüüd täpselt ei klapi.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 01 Dets 2018, 15:46

Ma arvan, et mõned kergemad otsad teeb see sõber kaasa, Eestis kindlasti veel liigume koos. Aga kola vedamine ja paadide ületassimised on enamvähem välistatud.
Pikema tuleviku osas on lootust, nii mõnedki kunagised matkakaaslased on hakanud huvi tundma mu poolinvamatkade vastu. Kellel põlved või midagi muud on hakanud ära kuluma. Rafti ostmine on muidugi Eesti palgataseme juures kopsakas väljaminek. Kui sõda ei tule, saab Venemaalt veidi soodsamalt osta. Rattad on enamusel olemas, mina olen ainus selline mitterattasõidu fänn olnud.
Kui raftitamisest kõrvalpõige teha, kui nii palju seltskonda on, et Soome 2 autoga läheks, saaks ka nii, et üks auto alguses, teine lõpus. Eestis-Lätis on meil enamus raba ja veesõitmisi nii toiminud. Ja kahe autoga tulevad mõnes kohas ka muud veesõidukid kõne alla. Kuigi, ilmselt siiski põllega sõiduriistad ainult. Vanasti juhtus tihti nii:
DSCN0900.JPG
sepaonu kirjutas:
01 Dets 2018, 14:27
... Kui nüüd raftile lisada backpack või bike, siis veel kitsam ring. Sul see sõber veel kandideerib ühele kohale sinu plaanides?
All engineers are cyborgs

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 390
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas tripp » 01 Dets 2018, 19:38

Sõpru saab nii, et teed Eestis tasapisi asju ja kogud seltskonda.
Nohik, matkajate kokkutulekul käisid?
(Ma nagu ei märganud, aga ehk ei tunne ma sind ära, ei tea ju.)

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 01 Dets 2018, 21:58

Kuidagi on õnnestunud üritusi ignoreerida. Aidu karjääri sattusin foorumi üritusele.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1410
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 13 Dets 2018, 20:28

Pean kiitlema, et kogemata sattusin Prismas rattakiivri otsa, mis pähe mahtus. Kunagi ammu tundus peaaegu ilmvõimatu, et midagi endale pähe leian ja olin käega löönud. Rattaga sõites pole kiivri pudumine mind vaevanud, aga raftiga seoses olen puudust tundnud. Täna meeltesegaduses hakkasin kiivreid pähe proovima, üks pingutiga MTB kiiver mahtus, kuigi oli 62 nr ainult. Pole teab mis kõrgtehnoloogia kaalu vaatevinklist, aga siiski kiiver, ja ainult 16€ maksis.
All engineers are cyborgs

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline