Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklist

Autod, mootorrattad, mootorpaadid, lennukid jne.
Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 711
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas Tanel » 30 Nov 2016, 20:20

Avo kirjutas:Mis arvate ford galaxist 1.9 66kw. ja 1996a
On keegi on omanud ja kuidas vastupidavus ja läbivus on.Fordi nimi on natuke mõtlema panev.
Ütleme nii, et kui auto on tehniliselt korras ja ei ole palasid, mis on kohe mineku peal võid sõitta kasvõi ümber suure palli. Ega ei ole ju vahet kas sa sõidad selle 3000km täis oma kodu ümber või teise riiki. Küsimus on ainult pädeva abi saamises kui kuskil kaugel oled.

Mina käin oma 97.a 81kW TDI passatiga igal aastal pikema tripil 2000-3000km ja "ptui-ptui-ptui" pole veel teele jäänud. Odomeeter näitab tal lõbusalt 388000. Aastas koguneb kilomeetreid sõltuvalt puhkuseplaanidest 15-25 tuhat.

Kui teed õigeaegselt hooldust ja lased mõnel korralikul mehhaanikul auto paar korda aastas kriitisisema pilguga üle vaadata ning seejärel teed ka remondi ära kui mehhaanik soovitab, siis võid muretult sõitta. Muidugi ei kindlusta sind mitte miski juhuslike jamade eest, aga kui hakata pelgama igasuguseid asju mis "võivad äkki" juhtuda ei saaks me ju toastki välja. Kui masin on korras siis ta ka sõidab.

Mootori võimsus on jah selline kehvake muidugi. Värskendage mälu kas 66kW tehti diislit ka?! Juhul kui bensukas 66kW siis mine kaarega mööda, sest kiirendust mõõdetakse tõesti kalendriga. Oma kunagise 66kW bensuka Golf Mk 2ga aastast 87, tegin maanteel möödasõitte kolmanda käiguga ja Golfi tühimass oli ainult 870kg.
The size of your pack is relative to the size of your fear.


Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1269
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas Nohik » 30 Nov 2016, 22:22

Lagunemise ja võimsuse koha pealt peab igaüks ise enda jala järgi vaatama. Rahulik inimene saab ka väheste kw-ga hakkama.
Vanema auto puhul on vist parem, kui ise väiksemate asjadega (ka tee peal) hakkama saad.
Kui tripp 3000 on, pole hull. Aga 7000 ja rohkem võiks kasutatud autoga veidi rahulikumalt võtta. Selle maaga saab vahel palju asju otsa, mis minnes korras olid. Ma mõtlen genekat, igasugu rulle, rattalaagreid jne.
Kliirens on ka oluline vaadata valiku juures. Kui juba matkad, ikka tahad kuskile nurga taha ööbima minna. Mõni auto ei armasta mättaid üldse.
Ja kui pikal sõidul palju kola on, võiks kaaluda vedrude vahetamist jäigemate vastu.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 838
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas sepaonu » 30 Nov 2016, 22:31

Need vanemad passatid ongi pommikindlad, mul naisel vist 00-02 vahes aasta 1,9 TDI, kilomeetreid ei tea aga juhipoolse istme välisnurk on nii ära kulunud, nagu koerad oleks kallal käinud. Regulaarne hooldus ja käib ja käib. Ülevaatuspunktis saab alati kiita. Galaxysharannidest midagi head pole kuulnud oma tuttavatelt, on vahetatud välja muude vastu.
Ma käin kaks korda aastas ülevaatuspunktis, korra kohustuslikul, korra vabatahtlikult, ütlen tähtis pikk reis, loksutage läbi, midagi leitud pole kunagi, omal kindlam tunne, mingi raha nad selle eest võtavad aga see on pisiraha, kui võrrelda sellega, mis näiteks läheb maksma remondi tund kuskil norra kolkas. Ma olen korra lõunanorras tehnilise abi välja kutsunud ja starteri vahetanud autol, no jäi meelde küll, et valus oli. Õnneks asustatud alal kõik lihtne, ainult nutad ja maksad, eriti miskit ootama ei pea, kuskil kolkas jamam. Peale seda starterijama sai isegi kolm aastat NAF-i liikmemaksu makstud, kuna siis käisin eriti palju norras, siis muidugi miskit pikalt ei juhtunud ja loobusin, ühtegi norrakat muidugi ise ei tunne, kes selle liige pole.
joon jõest, söön jõest

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 411
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas Avo » 01 Dets 2016, 18:07

Kalliks lähevad nii norra, rootsi kui soome remondid, kui juhul midagi juhtub.Mul plaan ikka venesse minna ja kui trassilt ikka venes kõrvale keerad siis nende teedega on nagu on, pole kiita seal midagi ja neid teid ikka jätkub sadades ja sadades kilomeetrites.Viimasel ajal on ikka hakatud väga palju ehitama ja on teid kus mingi 180 sõita pole probleem, ei saa arugi.Aga need on suured trassid või siis sõjaväe osad on lähedal.Trassi pidi pole ka huvitav sõita, tahaks ikka kõrvale pöörata, seal siis see galaxy laiali lähebki.Tuleb jääda siis ikka rong ja buss kindlaks.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1269
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas Nohik » 01 Dets 2016, 18:49

Remont ei pruugigi Soomes kalliks minna, jääb mulje, et nad liigutavad kiiresti ja teavad, mida teevad. Mul jooksis silla pikivarras ülemöödund aasta lahti ja pooltelg kastist välja, kohalik sepp pani 80€ eest tagasi.
Korra olen lasknud vedada Kitttilä kandis, see oli tunduvalt kallim, kohe mäletadagi ei taha. Mees viis oma töökotta, ütles, et remondi ise ära, linnas on 2 nädalat remondi järjekord. Andis veel oma sõiduauto ka linnas juppide järgi käimiseks. Veel ütles, et eestlaste romusi tuleb tihti vedada.

Ja mis veel, 2012 kihutasin Volvo V7-ga Soomes/Norras 700+ kilomeetrit googlemapsi kiirusega läbi, e tegelikult kiiremini, vaatasime ka vaatamisväärsususi. Esi-amortide vedrutaldrikud olid ära paindunud, kui tagasi olin. Kui tahta vähegi ringi vaadata, siis kihutamine ei sobi, auke ei märka.
See aasta parandasime seda viga oluliselt ja põhjapoolsed peavaotsad jäid enamus alla 200 km teed mööda. Isegi 30-50 km sõitsime vahel ainult edasi. Ja valisime metsateed eelistatult.
All engineers are cyborgs

Vasta

Mine “Motoriseeritud matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline