Jyrgenson kirjutas:Eks jah seda valu ja ebamugavuse eiramist on vaja veidike õppida.
Küsimus laiale ringile: Jalgrataste järelkärud? Kogemused soovitused?
Jalgrattaga matkamine on veidi boheemlaslikum, arvan et selle 650 € eest saad endale täiskomplekti valmis kui tahad.
Oma hübriidrattaga, mis maksis ka ca. 650 € kui selle ostsin, ei julgenud amorte lahti keerata kuna kartsin kulumist, kuna sellise ratta hooldus ka hoopis teine tase kui Cruiseril oli, siis maksis see samuti rohkem. Samuti amortidest oli vähe kasu kui sa just ei tahtnud kihutada kolmekümnega kruusa peal, peenikeste kummidega oli see aga libe ja füüsiliselt koormav tegevus.
Soovitan amordid ära unustada, hankida paksemat sorti kummid kuid vaadata samas, et maanteel see kogu mustriga asfaldile ei toetuks. Laiem kummiosa läheb käiku niikuinii pehmemal pinnasel. Cruiseril on kurvides madalam raskuskese, samas asend mugavam. Tuuletakistus on aga vahest selline et mõtled ehk oleks targem sihtkohta muuta, kuid ise leidsin et toetudes lenksule küünarnukke pidi pole üldse halvem isteasend kui nt. maanteeratturil, ning tuuletakistus on juba mõnusam. Selleks puhuks võib ka paigaldada mingid spets triatloni tüüpi sarved, millele ise korduvalt mõtlesin:
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=1260" onclick="window.open(this.href);return false;
Niisiis, kui mitte lähtuda cruiserist siis ideaalne matkaratas:
Laiade kummidega mis toetub peene osaga teele, muster on teisejärguline ku mitte tähtsusetu.
Käigud vaid ühel sillal, kas 6-7 käiku või rummusisene 3-käiguline, teine variant on minna überkalli lahenduse peale mis maksab juba sinu ratta eelarve.
Isteasend pole sportlik, ehk on seljasõbralik.
Pakub alternatiivset sõiduasendit vastutuult sõitmiseks.
Geel või vedrusadulaga, mina pole näinud et liiga suur sadul probleem oleks.
Amortideta - Amordid mis reaalselt pehmendavad sõitu maksavad liiga palju ja töötavad valdavalt suurtel kiirustel. Mõnusam tugineda laiadel kummidel.
Kerge raamiga, siin soovitan unustada nt. Authori ja vaadata Trek rattaid, oma kogemusest.