Käsivarren erämaa-alue raftiga

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 12 Dets 2018, 19:44

Segaduse vältimiseks ütlen kohe alguses, et marsruut on ahvatelev, aga praegu hindan, et siiski ei käi hetkel jõud üle. Panen eeluuringud kirja, võib-olla tahab keegi teine sõita, võib-olla tulevikus või järgmises elus võtan ise ette.
Ahvatelevaks teeb matka asjaolu, et läbitakse ca 120 km asustamata maastiku. Seejuures pole terve ja tugeva inimesele jaoks alguspunkt maanteest kuigi kaugel, olenevalt valikust 12-30 km. Lõpppunkt on Lätäseno jõe sillal Maunu ja Markina vahel. Soovijad võivad muidugi merre välja põrutada, teeb vist ca 400 km otsa, aga maantee on pidevalt sisuliselt mõlemal pool jõge.
Alguspunkti valikuks tuleks otsustada, kas sõita ülemjooksul Rommaeno või Poroeno haru. Karmid mehed sõidavad suurveega ka Valtijokit mööda alla. Ise jätaks selle marsruudi siin elus vahele. Keegi müüb(müüs) isegi reise, kopteriga viiakse alguspunkti.
Rommaeno haru.
Kui kondiauru kasutada, on Rommaeno peale mõtekas minna ilmselt Kilpisjärvilt. Sealt läheb Termisjärvi poole mitmeid metsikuid radu (ca 12 km). Olen näinud, et minnakse mööda ojasängi, aga aga see on ilmselt raskem valik. Veidi põhja poolt lähevad ATV rajad, mis pildi ja videomaterjali põhjal klassifitseeruvad kergemaks. Ka ortofotol on valged rajad näha. Halb uudis on, et enamasti on Termisjärvist väljuv nire liiga veevaene ka raftitamiseks. Arvatavasti tuleb kohapeal luuret teha ja otsustada, kas murtakse läbi või toimub veel 20 km jalgsimatka. Pärast Termisjärvit suundub suure kaarega metsik rada Raittijärvile (ca 20 km). Edasi ei saa lugeda, et jõgi oleks täiest laevatatav, mõnes kohas tuleb veel paati ujutada ja vees käia. Allpool on jõe peal kosetüüpi kärestike, millest mittekogenud sõitjad eelistavad paadid mööda kanda. Ilma kiivri ja päästevestita ei soovita läbida. Põlleta paadiga võib lõbus olla, ilmselt on mööda kanda kiirem. Jõgi pole päris algajale.
Poroeno haru
Poroeno haru peale võib minna kas Kilpisjärvilt mööda Haltile suunduvat matkarada ca 30 km Meekonjärvile. Või Norrast E8 pealt, sealt läheb nimetu matkartada mööda Didnojohka kallast Lossujärvini ca 10 km ja veel ca 20 km Meekonjärvile. Mingi osa selelst 20 km-st võib olla karmidele meestele sõidetav. Distants on sama, Norra rada tundub pildimaterjali järgi raskemini läbitav. Siiski norrakad eelistavad enamasti Norra rada, soomlased Halti rada. Hea uudis on, et edasise järvede ahela ja Poroeno võib lugeda enamvähem sõidetavaks. Alumise lõigu kohta info sama.
Videomaterjali järgi võib arvata, et saab tellida ka kopteri või vesilennuki alguspunkti saamiseks. Vesilennuki varianti võiks kaaluda, kolme-neljakesi koos kolaga oleks paras last. Ja saaks varustuse optimeerida ainult veematka järgi.
Rommaeno haru lennuki ja kummipaadiga:
Poroeno haru kopteri ja kummipaadiga:
Didnojohka rada:
https://www.ut.no/kart?lat=69.16927&lng ... yper=false
Ühtlasi, kui keegi peaks leidama antud marsruuti iseloomustavaid materjale, kutsun üles neid siia lisama. Kui tunnete ära, mis rajalõigu kohta materjal on või võiks olla, ka see info on abiks.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 12 Dets 2018, 20:39

Panen teisest teemast Sepaonu leitud filmid ka siia ritta, need siis Norrast E8 pealt alustades:
https://vimeo.com/298573653
https://vimeo.com/298575121
https://vimeo.com/299960285
https://vimeo.com/299965167
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 21 Dets 2018, 19:57

Tegin ajaviiteks profiilid, masin tegi karvased, aga ei viitsi kohendada.
Helesinine on algusega Kilpisjärvilt, roheline on algusega Norrast E8 pealt.
Profiililt tundub, et Norrast start võib isegi leebem olla. Seal on algul isegi 1.3 km pinnasteed.
Samuti võib rehkendada, et Urtasjärvelt alates võib vahepal juba paati leotada.
Profiil, jalgsimatka osa:
https://drive.google.com/file/d/1V3OHMk ... sp=sharing
Profiil, kogu retk:
https://drive.google.com/file/d/1CXQpAZ ... sp=sharing
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 25 Dets 2018, 16:59

Leidsin ühe Halti peale mineku filmijupi, kus minnakse Norrast E8 pealt üle Lossujärve Haltile.
Algus kuni Bihcosjohhkani ja lõpp on siis antud retke iseloomustav. Rada tundub üsna lill, kui Vätsäriga võrrelda.
Jääb ainult küsimus, kas ratas või põletatav käru?
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 739
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas margusl » 25 Dets 2018, 21:49

Kas see rattaplaan on päris tõsine? Kui huvi on, võin kasvõi Harku metsas joonega mõnda juurikamekiga singlit näidata, saad paar tundi lastis rattaga rassida ja selle hike-a-bike teemal natuke mõtteid koguda.
Ma olen E8-lt startides üle Lossujärvi Haltil käinud, radadest ei tea küll suurt, need olid siis meetrise lume all, aga profiili ja ojaräga pealt miskit rattaga seotud kvaliteetaega ei julge lubada. Ei julge ka seda lubada, et ratta seljas tassimist käekõrval lükkamisest kindlasti vähem oleks.

Norrakate Expedition Käsivarsi on igati äge ettevõtmine. Kõiki ja lõpuni ei vaadanud, aga.. kas juba sealsed kaadrid ei pannud mõtlema, kui pikalt ratast seljas tuleks tassida?

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 25 Dets 2018, 23:14

Risk jääb. Kuigi mulle tundub erinevatest pildi ja videomaterjalidest, et rada hoiab ojast eemal, kui just parasjagu üle ei lähe. Ka drooni pildilt paistab, et rajad püüavad mitte põõsastes olla. Aga kui selgub, et ikka ei pressi läbi, tulen tee peale tagasi ja teen mõned otsad teiste jõgede peal. Ega matk kaotsi ei lähe.

Plaan on selles mõttes tõsine, et iha on olemas, otsin võimalusi, kuidas teostub on lahtine. Ei välista, et lõpuks lennuki või kopteri valib.
Ma pole veel katsetanud, kui hea on raftis olla: 130 kg ise +33 kg kola +16 kg ratas.
Rattale ostsin puuduvad esimesed kotikinnitused ära. Nüüd mõtlen, kas rendin korra kotte, et proovida toas, kuidas kõik see koos paati mahub või ei mahu. Või teeb seda kõike kevadel, kui saaks ka rattaga turnimist ja vett täiskomplektiga proovida.
Kuna ma ühtpidi olen lasknud minna, et ei toimu see suvi, siis otsest kiiret pole. Saan varustust proovida. Ilmselt ronin selle varustusega veidi karjääride nõlvu, kasvõi Aidus. Valge vee osas ei tule ühtki head mõtet Eestis. Võib-olla minna Sindi paisu ehitust segama. Ühtpidi tahaks teada, kui kõvasti pütt väntsutab täislastis paati. Jõge vaadates pole tõenäoline, et kärestikes 100% plaanitud kursil püsin.

Madalat kivist vett ja jões käimist saan proovida Pedja peal. See on suvel madal ja paene lõik. Lähen Härjanurmest suvilasse. Üksjagu tuleb seal välja ronida, sest madal on.

Ma arvan, et siin linnas võssa minekul pole ka mõtet. Kui luurest selgub, et totaalne võsa ees, ilmselt rakenduvad plaanid b, c, d.

Mis ratast puudutab, siis ca 10 a vana Merida hübriid, naistekas, millega poele eriti sõidetud. Raam on minu jaoks väike, mis antud juhul pole paha. Sadulatoru käib iseenesest kõrgemale, kui mul vaja. Aga käib ka nii madalale, et veidi kõveradatud jalad maha ulatuvad. Et naistekas on, on ka hea, saab kergemini peale ja maha. Eriti kui kottidele mõtlen.

https://vimeo.com/298573653 Siin alates 1:49 rada tundub okey ratta lükkamiseks. Ja 2:10 droonivaade allavoolu, rada vasakul, tundub ka okey. Ka Lossujärvist edasi vasakkalda rada tundub okey, sellest on hulga kohti filmidele jäänud. Jõgede ületamised on nirud, ei välista, et tuleb mitu korda käia.
margusl kirjutas:
25 Dets 2018, 21:49
Kas see rattaplaan on päris tõsine?
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 416
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas REGA1872 » 26 Dets 2018, 10:46

Rattaga võid sa Haltit vallutada siis, kui:
1. ratas on mõeldud maastikul seiklemiseks, mitte mingi suvaline kaherattaline
2. varustust on 2-3 kilo ja seegi soovitatavalt seljas (seega peaksid 1 päevaga ära tegema või mäe all onnis ööbima)
3. enda füüsiline (ratta)vorm on üle keskmise

Üldiselt võiksid aga ratta ära unustada ka üle Lossujärvi minnes (tegin ise selle raja 3 päevaga 2015.a) ja äärmisel juhul võiksid mõelda pigem järelveetava käru peale (ka seda teemat kommenteerisid sa omal ajal hoolega; mis sul sellest ideeest üldse saanud on).

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 26 Dets 2018, 10:49

Ma ei kavatsegi sõita. Ja ma ei liigu Halti suunas vaid Porojärvile. Ratas oleks käru eest. (Ärme solgi teemat ära, see on mu personaalne probleem)
REGA1872 kirjutas:
26 Dets 2018, 10:46
Rattaga võid sa Haltit vallutada siis, kui:
1. ratas on mõeldud maastikul seiklemiseks, mitte mingi suvaline kaherattaline
2. varustust on 2-3 kilo ja seegi soovitatavalt seljas (seega peaksid 1 päevaga ära tegema või mäe all onnis ööbima)
3. enda füüsiline (ratta)vorm on üle keskmise

Üldiselt võiksid aga ratta ära unustada ka üle Lossujärvi minnes (tegin ise selle raja 3 päevaga 2015.a) ja äärmisel juhul võiksid mõelda pigem järelveetava käru peale (ka seda teemat kommenteerisid sa omal ajal hoolega; mis sul sellest ideeest üldse saanud on).
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1087
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sepaonu » 26 Dets 2018, 11:20

Nohik kirjutas:
25 Dets 2018, 23:14
Ei välista, et lõpuks lennuki või kopteri valib.
Ma pole veel katsetanud, kui hea on raftis olla: 130 kg ise +33 kg kola +16 kg ratas.
Minu meelest keskendud sa valele osale. See riigimaantelt Lossujärveni on mahe jutt ja musitamine. Igaüks käib selle ära valides oma tempo. Kui 33kg palju, siis peaks keskenduma sellele, et see oleks 23kg +raft ca 6? ja mõtlema, et kas see on ühe korraga aeglases tempos kantav. Kui sa sellest rattajamast vabaned veestarti minnes, siis sinu õudusunenägu maheneb tunduvalt selles osas, kus sa sõita ei saa ja rafti ujutada ei saa.
Ülemine ots on avatundra ja seal pole mingit probleemi kõndimisega, allpool metsavööndis...tead 8-) , sellest arusaamiseks tuleb see ise järgi proovida ja täiesti kindlalt saad sa aru, et seda sa nüüd pedjaga küll võrrelda ei saa.
Ma plastvanne üks aasta vedasin kivirägus, mõtled, et ehk kannab, ehk saab ujutada, no ei saa ikka paljudes kohtades ja sammaldunud graniidi peal oled kohati nagu lehm libedal jääl, koperdad ja kukud ja komistad ja kõige vähem vajad sa sellistel hetkedel jalgratast. Arusaamishetkel oleks muidugi mõistlik see lihtsalt maha jätta.
mf1.jpg
mf.jpg
Kõige kompum oleks siis, kui ümbertassimine näeks välja selline, et raft on koti küljes.
mf4.jpg
ja ükskõik kui aeglaselt astudes liigud kogu kolaga ühe korraga.
See koperdaja kasutamine lahendab kuni Lossujärveni ära aga edasi tegelik veematk, kas arvad, et see on nagu ok sul teha ? Ma seda ei tea, mida need norrakad näitasid või tahtsid näidata. Ma ise oma vannidevedamisreisi peale mõeldes tuletan meelde, et vahepeal oli kõike muud teha, kui filmida 8-) Teistele näitamiseks on see, mis lihtsalt filmitud või pildistatud on. Mina ei võrdle ennast paarkümmend aastat nooremate ja sportlike tüüpidega.
Koperdaja on muidugi uskumatu asi, tõuseb üles, lendab veerand tundi, laskub ja selle pildi puhul säästis 4 päeva rasket matka per suund.
mf3.jpg
Ja kui juba näpuga saab näidata kuhu ta sind maha panema peab, siis äkki võiks ka niipalju pingutada, et leiaks sellise lõigu, kus jõgi sobib olemuselt ja pole vaja ennast ära katkestada ümbervedudega.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 26 Dets 2018, 12:15

Sepaonu, selles on sul õigus, et kaasavaidlejad, peale sinu, keskenduvad valele osale. See jalgsiots ratast käekõrval lükata on lill, ma ise ka arvan nii.
Kui liikuda jalgratas käekõrval, ma ise ei paneks rafti kokku enne kui Meekonjärvil, sinna on 30 km. Enne Meekonjärvit on vett olematult. Päris selliseid pilte, nagu sul kanuuga, seal Meekonjärvi ja Porojärvi vahel pole. Siiski ebameeldivalt madalad on seal järve vahed kuni Porojärvini. Ja nendes kohtades pole rada kõrval. Porojärvilt alates võib rehkendada, et jõgi on sõidetav va kosed. Peale Porojärvit suubuk kohe Valtijoki. Sinu piltidel olev võsa ilmub filmidele alates retke 47 km, aga seal on jõgi juba suur. Kilomeetri kohta jääd madala veega 1 kuni 2 korda kogemata kinni.
Kui mitte minna rattaga, siis ilmselt sõidaks raftiga ka Lossujärvi (1km) ja kõik need muud lombid Meekonjärvini.
Mis veel puudutab neid kiviseid pilte, siis madalseisus Pedja mu suvila kohas on uskumatult sarnane ja kivid tatised. Seal kanuutajad on kogu aeg ümber ja käpuli maas.
Viimane kolarehkendus, kui koti kokku panin, teeb 30 kg, kui sööki 14 päeva jaoks panna. See on koos kõigi seljariiete, seljakoti, rafti ja spinninguga sh igasugune remont. See on Pinguini 100l kotiga praegu. Ratast ja rattakotte selles rehkenduses pole.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sipelgas » 26 Dets 2018, 13:30

Ei ole see ratas käekõrval lill midagi. Eriti kui kotid küljes ja maastik ootamas. Sõit ei ole lihtne aga lükkamine oluliselt raskem kui sõitmine.

See muidugi ei tähenda, et vee osa raskem poleks. Eriti kui mõttetu lisaraskus ratta näol kaasas. Ei kujuta ette kuidas see nauditav oleks.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 26 Dets 2018, 14:22

Minu jaoks on lükkamine kergem, kui midagi rajalaadset on. Mul iseenesest jõudu on. Aga jala liiguks ma selle kolaga 2 km päevas. Lossujärvini võiks ratast lükates 10-12 tunniga ära minna (13 km), lõunauinak jääb sisse. Viletsa ilmaga ilmselt 6 km. Ja nagu elu näitab, ma põhjas eriti ööpäevast ei hooli, magan 2-3h ja jälle toimetan.

Kui inimestel on idee või küsimus, on nad nõus tegema tohutuid järeleandmisi muudes küsimustes.
sipelgas kirjutas:
26 Dets 2018, 13:30
Ei kujuta ette kuidas see nauditav oleks.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1087
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sepaonu » 26 Dets 2018, 14:47

Nohik kirjutas:
26 Dets 2018, 12:15
Sepaonu, selles on sul õigus, et kaasavaidlejad, peale sinu, keskenduvad valele osale. See jalgsiots ratast käekõrval lükata on lill, ma ise ka arvan nii.
Ma ei saa aru kust sa selle võtsid aga mulle tundub selle jutu järgi nagu sa saaksid aru nii, nagu ma pooldaks ratast. Minu meelest ma ütlen selgelt sedapidi, et
sepaonu kirjutas:
26 Dets 2018, 11:20
Kui sa sellest rattajamast vabaned veestarti minnes, siis sinu õudusunenägu maheneb tunduvalt selles osas, kus sa sõita ei saa ja rafti ujutada ei saa.
Isegi mahajäetava kaherattalise käru tõmbamine tundub mulle parema ideena, kui ratas. Seljakott tundub mulle ainuõige versus rattakotid.
Minu mahe jutt ja musutamine oli matka raskuse jagamine -see alustusrada on lihtne käia kotiga(isegi kui on vere maitse suus ja higi jookseb ojadena) versus vees kahlamine, walkingthedog tehnika ja ümbervedu kasepratsikus. Kõik see osa, kus sa raftis sees istud on bonus ja nauding, isegi sittades oludes, nagu liiga valge vaht või suurem liiga tuuline järv, sest kayakitada jõuab inimene 10+h ja ratast+rafti+nelja pampu jõuab.....seda sa näed ise, kui otsustad seda teha 8-) Täpselt sama on ka kivirägu võrdlus, no kui on põhja jõed sama, mis sul suvilakandi pedja, no ju siis on 8-)
Vahepealse kommentaari peale loksus vist kõik paika, jõudu on, ratas on, minek rattaga.
joon jõest, söön jõest

sipelgas
Huviline
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 19 Aug 2014, 22:56
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sipelgas » 26 Dets 2018, 15:36

Eks ta vist on jah nii, et 12 tundi ratast käekõrval lükata on lihtne kui jõudu on. Ega sirge selg kõndides (või ka käru vedades) ja liikuvad käed ei ole üldse parem variant kui püsiv sundasend ratast lükates ja püsti hoides.

Aga eks sa tead hästi mis on sulle hea. Mulle meeldib seljakotiga matkata ja ka rattaga sõita (ka rattamatkal) aga see lükkamine on ikka jube ka siledal tasasel teel.

Ei taha entusiasmi maha tõmmata kuid kaine pilk kõrvalt on teinekord kasuks. Vii alustuseks ratas metsa jalutuskäigule sama pikale maale. Esialgu tühjalt.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 26 Dets 2018, 15:48

Ilmselt oleks mõistlik kogu teema kustutada.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 487
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas tripp » 26 Dets 2018, 21:20

Käisin sel suvel Haltil.
Pean end kaugelt üle keskmise rattasõitjaks, aga - sellele maastikule ma ühegi veereva asjaga ei läheks.
Ei käru, ei jalgrattaga.
Seal kõndida oli keskmisel raske, aga ratas oleks selle 10x hullemaks teinud.

Nohik, ma loen ja ei saa aru.
Soomes-Norras-Rootsis on miljon veekogu, kuhu saab kergemini peale.
Autoga kuhugi äärde, paat välja, mõlama.
Miks just SEE koht???

Pitsusjärvele saab lennukiga.
http://eraparrat.blogspot.com/2015/07/l ... lento.html
https://www.facebook.com/polarlento/
Küllap saab Meekonjärvele ka.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2018, 00:05

Kas sa läksid E8 pealt peale? Kas sa räägid raja lõigust kuni Meekonjärveni? Ma vaatan filmimaterjali, inimesed käivad rahulikult kõrvuti, ajavad juttu, kuigi ülesmäge minek. Nõus, et Kipisjärvi rada on nirum ja Meekonjärvilt edasi Halti poole paistab rada üsna kivine. Pole neid filmilõike palju vaadanud, sinna pole mul asja.
Aga ma küsin sedasi, kas sa lükkaks varustusega jalgratast seal 10 km päevas edasi, kuigi ei taha, aga ütleme, et on vaja? Ja ärme räägi raja Haltipoolsest otsast.
tripp kirjutas:
26 Dets 2018, 21:20
Käisin sel suvel Haltil...
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2018, 00:15

Kui ma ütlen, et 10 - 12 tunniga läheks lossujärvele, ei tähenda see, et kavatsen ratast 10-12 h tõugata. Lossujärve tuppa on 13 km. Keskmine liikumiskiirus on arvatavasti 2-2.5 km/h. Pool sellest ajast tuleb tööd teha, pool jääb puhkuseks.
Ja seal on filmides näha, et maas on topeltrada, ATV-ga sõidetakse aeg-ajalt.

Selles mõttes ma ei saa aru, kui siledal maal on sul valida, kas kükkad kola rattaga või vead seljas,kas sul on tunne, et pigem veaks seljas?
sipelgas kirjutas:
26 Dets 2018, 15:36
Eks ta vist on jah nii, et 12 tundi ratast käekõrval lükata on lihtne kui jõudu on. Ega sirge selg kõndides (või ka käru vedades) ja liikuvad käed ei ole üldse parem variant kui püsiv sundasend ratast lükates ja püsti hoides.

Aga eks sa tead hästi mis on sulle hea. Mulle meeldib seljakotiga matkata ja ka rattaga sõita (ka rattamatkal) aga see lükkamine on ikka jube ka siledal tasasel teel.

Ei taha entusiasmi maha tõmmata kuid kaine pilk kõrvalt on teinekord kasuks. Vii alustuseks ratas metsa jalutuskäigule sama pikale maale. Esialgu tühjalt.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2018, 00:22

Sa vaatad asju teisiti. Kui mul on 30 m kivist jõelõiku, võin seal paadiga prooviks edasitagasi käia. Kui on kivine karjäärinõlv 20 m, võin sealt ratast prooviks mitu(kümmend) korda üles-alla lükata.
sepaonu kirjutas:
26 Dets 2018, 14:47
Täpselt sama on ka kivirägu võrdlus, no kui on põhja jõed sama, mis sul suvilakandi pedja, no ju siis on 8-)
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2018, 00:39

Miks see koht? Inimese lõhna vähem, vähemalt loodan.
Mis puudutab rattaga+raftiga minekut, see poleks ilmselt ühekordne projekt.

Panen tuubilingi, see oli mu jaoks üsna oluline koht, kus nägin esimest inimest, kes oli suurema rafti peal täisvarustuses + ratas, et saab küll. Mul on sama pikk raft või veidi pikem. Pärast 40-dat sekundit ilmub Rihard kaadrisse, eelmises osas on ka teda näha.
tripp kirjutas:
26 Dets 2018, 21:20
Soomes-Norras-Rootsis on miljon veekogu, kuhu saab kergemini peale.Autoga kuhugi äärde, paat välja, mõlama.Miks just SEE koht???Pitsusjärvele saab lennukiga.http://eraparrat.blogspot.com/2015/07/l ... lento.html https://www.facebook.com/polarlento/
Küllap saab Meekonjärvele ka.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 487
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas tripp » 27 Dets 2018, 10:28

Nohik kirjutas:
27 Dets 2018, 00:05
Aga ma küsin sedasi, kas sa lükkaks varustusega jalgratast seal 10 km päevas edasi, kuigi ei taha, aga ütleme, et on vaja?
Ei.
Ma lihtsalt ei läheks sellele maastikule rattaga.

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 416
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas REGA1872 » 27 Dets 2018, 12:55

Nohik kirjutas:
26 Dets 2018, 14:22
Minu jaoks on lükkamine kergem, kui midagi rajalaadset on. Mul iseenesest jõudu on. Aga jala liiguks ma selle kolaga 2 km päevas. Lossujärvini võiks ratast lükates 10-12 tunniga ära minna (13 km), lõunauinak jääb sisse. Viletsa ilmaga ilmselt 6 km. Ja nagu elu näitab, ma põhjas eriti ööpäevast ei hooli, magan 2-3h ja jälle toimetan.
Kas sa sellise variandi peale pole mõelnud, et lähed ühel päeval 15-20 kg kotiga kohale, paned telgi üles ja magad ära. Järgmisel hommikul lähed tühja kotiga tagasi auto juurde ja tuled teise 10-15 kg kandamiga. Lossujärvel pole ilmselt probleeme ka majas magamisega, sest rahvast sealtkaudu väga palju ei liikle ja majas oli minu mäletamist mööda suht palju voodikohti.
Suht hea ettekujutuse, mida tähendab ratta käekõrval lükkamine kaljudel saad sa Eesti oludes ilmselt siis, kui üritad täiskottidega ratast lükata üle raba viival laudteel - soovitan sul see enne minekut järele katsetada.

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1087
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas sepaonu » 27 Dets 2018, 13:17

Nohik kirjutas:
27 Dets 2018, 00:22
Sa vaatad asju teisiti. Kui mul on 30 m kivist jõelõiku, võin seal paadiga prooviks edasitagasi käia. Kui on kivine karjäärinõlv 20 m, võin sealt ratast prooviks mitu(kümmend) korda üles-alla lükata.
sepaonu kirjutas:
26 Dets 2018, 14:47
Täpselt sama on ka kivirägu võrdlus, no kui on põhja jõed sama, mis sul suvilakandi pedja, no ju siis on 8-)
No ju siis on tähendab, mis sa ikka vasikaga võidu jooksed. Me ei pea vaidlema nende kivide pärast. Me võime jääda eri seisukohtadele. Minu arvamus kividest põhineb sellel, et mul põhitegevus on vees käimine. Ka veest väljas olen kivirägus sadu kilomeeetreid põhjas käinud.
Sa ei pea üldse kuulama neid, kes siin sõna on võtnud ja võid vabalt omamoodi talitada. Vaatad videosi, teed järeldused ja kõik on selge.
Isegi seda pole vaja selgitada, et iga personaalse reisiteema algus ja lõpp on nagu öö ja päev. Vätsari algus oli umbes selline
mehed.jpg
ja järgmiseks reisiks pole vaja ka mingeid muudatusi teha, alati võid öelda, et - olen pigem äärmuslikult irratsionaalne inimene, mul ei ole enamustele küsimustele vastuseid või näen neid vastuseid aastaid hiljem. Valikutes eelistan kurat-teab-mida. Ja ongi korras.

Kui sa aga tahad enda vormi paremaks ajada ja häälestada kogu matkavarustust, siis ainuke soovitus oleks vähem plära stiilis, kui ma veel veematkamisega tegelesin ja rohkem tegusi. Iga plusskraadides ilmaga on võimalik veematkata. Ei pea sadat plaani ja sätitamist ja triljon kola kokku panema, kohviriistad, söök, minek, näpp kaardile, siit sisse, siit välja, punased põsed, tehtud.
Regal väga reaalne nõuanne vee juurde saamiseks ja rattast pääsemiseks.
joon jõest, söön jõest

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 487
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas tripp » 27 Dets 2018, 14:21

Nohik:
- võta oma ratas
- pane talle 15-20 kg peale
- kõnni paar km piki Pirita või Nõmme metsa rattateid
Võta sisse mõni tõus (Pirital nt Tamme või Ambrose), veidi juurikaid, mine mõnest kohast otse läbi võsa...

Arvesta, et kõik tõusud pead sa koormaga laskuma ka.
See võib kividel-juurikatel olla raskem kui üles minek.

Mul on tunne, et sa tahad hirmsasti läbi halli kivi minna.

Kas küsimus ei peaks olema
"mu füüsiline vorm on X, raha kogus Y ja tahtmine Z, niimitu sõpra ja niipalju aega - mis oleks selle kombinatsiooniga parim koht, kuhu minna"?

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1864
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käsivarren erämaa-alue raftiga

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2018, 14:55

Rega, kui küsimus oleks ainult lossujärveni minekus, oleks mõte hea. Järgmised 20 km on laevatatav ca kolmandik test. Hea rafa on jõest veidi eemal. Sepaonul on tegelikult õigus, need kivised kohad on väga rasked käia. Kui nende pikkus oleks kuni 20m km kohta, ma kaaluks.
Praktiliselt peaks 30 km jala käima ja siis valiks pigem lennuki.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Vasta

Mine “Välismaal matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline