Bikerafting

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 472
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas tripp » 15 Apr 2019, 16:45

Jube raske tundub see kõik olema.
20% tõusud, 35 kg koorem rattal.

Skandinaavias peab ometi olema miljon suvemaja, mis on vee ääres. Sõidad autoga sinna, tõmbad autost kanuu või paadi (või laenad kohapealt), libistad end vette ja kalastad? Eeltööd tuleb teha, aga seda on nkn vaja - kalastusload ja tingimused ja veel liikumise reeglid ja muud (millest mina midagi ei tea).

Tundub sada korda lihtsam ja tervislikum kui läbi u$$i m***i ennast, ratast ja rafti mäkke vedada.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 17:36

Bikeraftingu eesmärk pole mökis kalastada. Enamasti üritatakse jõuda mõne jõe ülemjooksule ja sealt jõgepidi alla sõita.
Kui sa mõtled seda käsivarre plaani, ma kardan, et mul jääb veel see suvi füüsist väheks. Ka muud asjaolud ei näi nii suurt plaani soosivat. Eilne taastumine kestis liiga kaua, et jätkusuutlik oleks. Paarkümmend kilo peaks kergem olema veel. Täna 123 kg, 100+ juures võiks olla okey. 10 kilo on kola ka tegelikult vähem kui loomkatses. Järgmise loomkatse teen 35 kg kola brutokaalga, eks näis, palju kergem liikuda on. Kui 12 km suudaks päevaga ära sõita neid Harku mägesi, so 3x edasitagasi auke läbides), siis võiks matka proovida. Ja pärast peaks elus ka olema. Eilsest hakkan alles praegu toibuma. Selles mõttes, jõulu ajal oli mul veel 3 km tööle ka anaeroobne trenn. On mõningaid edusamme.
Kola on seepärast palju, et raft, aer, kiiver, päästevest jne ikkagi midagi kaaluvad.

Aga muidu, Soomes on üsna palju kohti, kus autol pikalt keelumärk ees, aga atv- või isegi autotee ligi läheb.
Käsivarre alumisse otsa saab rattaga sisse, videode järgi keskmine jeebitee: https://www.retkikartta.fi/?lang=en&lay ... 691&zoom=7&
Kui vaba aega vähem on, võib-olla isegi lähen sisse sealt.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1054
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas sepaonu » 15 Apr 2019, 17:51

Ma sellest rattajandist samuti aru ei saa, et kui kere ei võimalda teatud raskusi transportida, siis tuleb ennast lihtsalt teistpidi ära tappa 8-) aga sellest, et tung on minna inimtühja suht puutumatu loodusega kohta, sellest ma saan väga hästi aru. Sajad kalamehed käivad tundras ja loevad reisi õnnestunuks, kui kedagi teist ei kohta. Ma ei taha isegi avastatud heasse kalakohta eriti teist korda minna tundras, liiga lihtne, kõik teada. Ikka vast see omale kõige tähtsam, et täiesti tundmatu koht, jumal teab, mis olud ja nendes tingimustes lahendad asja ära ehk saad edukalt kala. Ma arvan, et nohiku puhul jääb kalapüük tahaplaanile, tahab lihtsalt olla ja kulgeda aga inimtühjuses.
Ma olen mitmeid kokkuvõtvaid artikleid lugenud selle üksi tundrasse kohta ja igasuguste muude tüüpämbrite kõrval, mida tehakse mainitakse ka seda, et kui sa ise arvad ennast kõige targema olevat ja terve talve imed pastaka otsast oma tracki välja ja unistad inimtühjusest, siis halva õnne korral võid sattuda samale nädalale teise kolme pastakamehega 8-) Ise samuti ikka sedapidi mõtlen, et liiga atraktiivne ei tohi koht olla, liiga lihtne ei tohi sinna saamine olla ja liikuma peab natuke ebaloogiliselt, näiteks radadega risti. 8-)
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 18:51

Ratta asi on puhtalt suures kaalus. Sellele sain kinnitust, et isegi mätaste vahel on ratast kergem lükata mul kui jala kotti vedada.
Radadega risti on täiesti toimiv. Kõige üksildasem paik oli möödunud suvi 2 km norra ja soome vahel, kus polnud ühtki rada.
Aga jõe peal on see hea asi, et sõidad lihtsalt pool km edasi, kui kedagi näed.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 19:37

Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 20:14

Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 836
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tanel » 15 Apr 2019, 20:29

Nohik kirjutas:
15 Apr 2019, 20:14
Eelmine link vist ei taha töötada: https://www.packrafting-store.de/…/Anfi ... ::854.html
See ka mitte, tahab, et sisse logiks.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 21:55

äkki siit mõni töötab
https://www.google.com/search?q=Anfibio ... e&ie=UTF-8
329,00 EUR, 19 % VAT incl. free shipping in D, Product no.: 1-AF-NSL

https://www.facebook.com/groups/501936289859643/

Super light packraft in full size and with decent features. Weighing just 830g and with a packed volume of less than a litre, this spacious packraft is robust enough to handle calm rivers and easy lake crossings. It is ideal for ultralight adventures.

The superlight Nano SL packraft is suited to adventures where most of the distance is covered on land while still providing the ability to make short detours to lonely islands, follow calm rivers or take short-cuts across lakes and fjords. The Nano SL easily fits into a daypack and quickly becomes a pocket-sized boat that can be deployed anywhere. Despite the ultralight fabric, the Nano’s conventional proportions provide surprising comfort and stability on longer stretches of water.

Super-light design

The amazingly low weight is principally achieved by the Nano SL’s special construction. The entire boat is made from just three sections of fabric (conventional packrafts use up to 11 panels). This is made possible by form of the hull with horizontally arranged seams and direct fabric welding, eliminating the need for seam tape.

The floor and side walls of the hull are made from durable 210D nylon with the airtight PU coating applied to the interior surface. This increases tear resistance and leaves the coating untouched by mechanical stress from the outside. The top section of the hull experiences comparatively little weare and tear so is made of 75D polyester which bonds readily to the nylon counterpart. This groundbreaking construction archives considerable weight savings which preserving a high ratio of robustness to total weight.

Outfit

Despite its low weight and special design features, the Nano SL still has a real packraft feeling. One of the reasons for this is the typical shape of the Nano SL. The voluminous bow and stern provide more buoyancy at for both paddler and payloads totalling up to 120kg. But the SL still features three grab loops for securely lashing down baggage, as well as a loop for fastening the optional seat.

Special features

The Nano SL features high manufacturing quality, evident from the cleanly trimmed and welded seams. This special construction results in a taught and slightly raised floor which makes it usable either without, or with a basic seat (such as sleeping mats). For longer periods on the water the optional 130g seat is recommended as a comfort plus (it makes a great camp cushion or sleeping pillow too). With a generous inner length of 120cm, the Nano SL fits paddlers up to 1.90m tall.

Use

Whether for ultralight adventures and trekking tours with unavoidable river crossings, extended treks in mixed terrain, or other hobbies such as fishing, geocaching or just a weekend trip to a beautiful lake, the Nano SL takes no space in your backpack but is more than just boat for short river crossings. It is mainly used on lakes and calm flowing waters. Due to its minimal weight and tiny packed size, it makes a handy backup boat or emergency raft for other water-borne pursuits. Of course it’s also suitable as a children’s boat and can be quickly repacked if not used. Other suggested uses include:

• Expeditions and adventure races
• Canyoning and cave tours
• Urban packrafting.

Note

The boat is inflated with the supplied nylon air bag. In the unlikely event of damage, we recommend the Anfibio LifePatch for repairs in the field in just a few minutes. Small perforations can also be treated with a blob of Stormsure sealant.

Ships with

Pack strap
Inflation bag
Repair material (tube fabric)
Manual
Optional

Ultralight seat
Material
Floor and lower hull: 210D PU-coated nylon
Top hull: 75D PU-coated polyester
Seat (optional): 210D PU-coated nylon
Construktion
Symmetrical hull with outboard seam, 3-part construction, interior PU coating, 3 grab loops, attachment strap for seat pad, one-way inflation valve. Heat-welded seams (no gluing).
Workmenship

all seams are directly welded, completely glue free construction

Weight*

Boat: 830g
Seat: 130g (removable, optional)
Pack strap: 25g
Inflation bag: 130g
Repair material: 20g
Dimensions*

inner
Length: 120cm
Width: 34cm
outer
Length: 205cm
Width: 87cm
Water line: 200cm
Tube diameter: 26cm
Pack size: 20 x 15cm
Capacity: 120kg

Speed: 3 km/h

Available colors: black

*verified

Pilt
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Apr 2019, 22:39

Selle va Richardi lehe otsa sattusin kogemata, kes Marina Jakuutia filmis kogemata kaadrisse jäi.
http://lonelytraveller.de/reisen.html

https://www.packrafting.de/2015/01/bike ... irien.html
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 836
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tanel » 16 Apr 2019, 10:19

Ülaltoodud rafti kandevõime on 120kg.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 16 Apr 2019, 15:20

Mulle vähe, inimesele küllalt. Ma mõtlesin selles kontekstis tasku panna, et siin on olnud küsimus, millega kõnnumaal vett ületada. Hind on soliidne, aga paki suurus, kaal ja kandevõime on muljetavaldavad võrreldes analoogidega.
Samal lehel oli kuskil viieosaline 450g (220 cm) aer ka (või nägin facebookis reklaami).
Aga isegi 80+15+25 (inimene + ratas+kola), saaks hakkama.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 19 Apr 2019, 11:01

Hommikul tegin Harku mägedes trenni ja joonistub välja esmapilgul kummaline olukord, et väga väiksed rajad väsitavad rohkem kui suur rada tõusude ja langustega. Olin kogu aeg vältinud pikalt sõitmist servmistel radadel, sest seal pole tõuse. Täna hommikul olin ca 5 kilomeetrit turninud, ja siis sõitsin mööda põhjapoolset rabaserva läände. Selgus, et see võtab tüki maad rohkem võhmale kui suure raja tõusud. Rada on üsna konarlik, kitsas, libe, kohati veel jääd all, puid palju ja tihedalt. Ma ei oleks uskunud, et tasakaalu hoidmisele nii palju energiat kulub. Napi kilomeetriga olin läbimärg (ilma koormata olin õnneks). Tõuse seal pole, paar kraavikest oli, neist lükkasin läbi. Tekkis oluline arusaam, et väsinud peaga keerulist rada sõita ei saa. St raske raja marsruut tuleb väga sujuvalt päeva peale ära hajutada.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 11 Mai 2019, 19:55

Täna sain lõpuks Pedja peal enda komplekti testida. Kuna suurt matka polnud plaanis, olid 2 rattakotti suva kola täis, muus osas oli olukord üsna realistlik. Täpselt vihma ajaks sain vee peale. Kui pisiasi, et enfa kaalu alahindasin, oli kõik hästi. Koorma raskuskese sai liiga taha. Pakkimisel tuleb panna 2 raskemat kotti sisse ninasse ja 2 kergemat ratta peale ninasse. Ratas ise võiks samuti vähemalt 30cm eespool olla. Eiviitsinud vihmaga ümber majandada.
Otsustasin vihma tõttu vähem sõita, testitud sai ka olukord, kus paat kotti,kõik ratta peale jaratast lükates auto juurde. See protseduur läks ootamatultladusalt. Ainult kuuskantvõtmed olin liida sügavale pakkinud, kuna ei plaaninud rattatranspordi lõikueelnevalt.
Tahasilöök on rattahoidjaga. See naisteka vedamine adapteri abil on veidilombakas. Ratta esiratas on liiga madalal, ebatasasel teel sõites kipub maad puutuma. Maanteel pole ptobleemi.
Pilti ei oska mobiilist panna. Kirjavigu on ilmselt samuti palju.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 836
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tanel » 11 Mai 2019, 20:23

Nohik kirjutas:
11 Mai 2019, 19:55
Tahasilöök on rattahoidjaga. See naisteka vedamine adapteri abil on veidilombakas. Ratta esiratas on liiga madalal, ebatasasel teel sõites kipub maad puutuma. Maanteel pole ptobleemi.
Pilti ei oska mobiilist panna. Kirjavigu on ilmselt samuti palju.
Asjata käisid selle adapteri eesta raha välja. Mu naisukesel on samasuguse raamiga ratas. Endal tavaline meestekas. Kui sättida oma ratast nii, et ratas toetub ülatoruga mõlemale hoidjale, siis ongi esiratas jube maadligi ja võib kehvemas kohas esiratta kaheksaks lüüa.

Panen siia ühe pildi, vaata kas saad aru kuidas mul need rattad sätitud. Naise ratta esijooku poole toetuspunkt on küll hästi näha, tagumine ka natuke.
rattad.jpg
Põhimõtteliselt on nii, et naise rattal on üks toetuskoht seal kust sadulatoru juures lähevad torud tagajooksu juurde ja teine toetuskoht tuleb kuhugile alumise toru alla.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 11 Mai 2019, 22:44

Kas naisteratta tagumine kinnitus on ilma kummist fiksaatorita?
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 836
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Tanel » 11 Mai 2019, 22:54

Nohik kirjutas:
11 Mai 2019, 22:44
Kas naisteratta tagumine kinnitus on ilma kummist fiksaatorita?
Kõik kinnitused on kummifiksaatoritega. Pildistamise hetkel oli rataste kinnitamine veel pooleli.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 14 Juun 2019, 13:47

Mõtlesin, et ei hakka ketiremondiga jändama, ostan varuketid, lasn parajaks teha. Selgus, et ka praegune on üle piiri kulunud. Poleks uskunud, et nii ruttu. 27 märts vahetati hammasrattad ja kett. Esmaspäeval on ketid kohal, siis selgub, kas hambad ka kulunud.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 727
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas margusl » 14 Juun 2019, 15:59

Oot.. kui sul varukett/-ketid on, kuidas nende peale ajamine oluliselt vähema jändmisega käib võrreldes keti lappimisega? Ketist puru läinud lüli välja keeramine on lihtne osa, ka siis, kui seda kunagi teinud ei ole ja ketivõtme esimest korda kätte võtad. Või kui oled multitoolil just ketivõtme üles leidnud. Käisin igaks juhuks konteksti leidmiseks teema kiirelt üle, kui see naelaga togimise värk eelarvamusi tekitas, siis ketivõtmega - olgu eraldi riist või multitooli küljes - käib see asi tõesõna VÄGA lihtsalt. Palju lihtsamalt, kui su varukettide ketilukuga kokku saamine.

Tööriistade poolest leidsin enda vanale lõppevale multitoolile lõpuks asenduse - https://www.blackburndesign.com/en/p/tr ... multi-tool
Kuigi Blackburni valikus on veel vähemalt kaks komplekti, mis isutama ajasid, eraldi väikesete nunnude hexidega Wayside ja erinevad T/L pidemega Switchid.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 14 Juun 2019, 19:01

Ilmset pean selle mõned korrad prooviks läbi tegema. Kas selle toolsi ostsid sealtsamast poest, kust lingi panid?
margusl kirjutas:
14 Juun 2019, 15:59
Oot.. kui sul varukett/-ketid on, kuidas nende peale ajamine oluliselt vähema jändmisega käib võrreldes keti lappimisega? Ketist puru läinud lüli välja keeramine on lihtne osa, ka siis, kui seda kunagi teinud ei ole ja ketivõtme esimest korda kätte võtad. Või kui oled multitoolil just ketivõtme üles leidnud. Käisin igaks juhuks konteksti leidmiseks teema kiirelt üle, kui see naelaga togimise värk eelarvamusi tekitas, siis ketivõtmega - olgu eraldi riist või multitooli küljes - käib see asi tõesõna VÄGA lihtsalt. Palju lihtsamalt, kui su varukettide ketilukuga kokku saamine.

Tööriistade poolest leidsin enda vanale lõppevale multitoolile lõpuks asenduse - https://www.blackburndesign.com/en/p/tr ... multi-tool
Kuigi Blackburni valikus on veel vähemalt kaks komplekti, mis isutama ajasid, eraldi väikesete nunnude hexidega Wayside ja erinevad T/L pidemega Switchid.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 727
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas margusl » 14 Juun 2019, 20:38

Nohik kirjutas:
14 Juun 2019, 19:01
Kas selle toolsi ostsid sealtsamast poest, kust lingi panid?
Ei, https://www.bike24.com/p2277388.html?q=tradesman , aga see on ka teistes EU netipoodides üsna levinud kaup. Häid multitoole on muidugi päris palju, aga see ketiluku abi vajutas hellale kohale - ma olen vähemalt ühel lukul vihaga needi välja keeranud, muul viisil käepärast olevate vahenditega lahti ei saanud / ei mõistnud saada. Samas kohati olen KMC missing linke ka näpuvahel suutnud avada.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 14 Juun 2019, 22:44

Kui neid KMC kette vaadata, kas see va EPT ja X8 midagi lisavad ka või tekitavad probleeme juurde?
https://www.bike24.com/p295715.html?q=KMC+Chain+8
https://www.bike24.com/p2320542.html?q=KMC+Chain+8
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 411
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas REGA1872 » 14 Juun 2019, 23:54

Nohik kirjutas:
14 Juun 2019, 13:47
Mõtlesin, et ei hakka ketiremondiga jändama, ostan varuketid, lasn parajaks teha. Selgus, et ka praegune on üle piiri kulunud. Poleks uskunud, et nii ruttu. 27 märts vahetati hammasrattad ja kett. Esmaspäeval on ketid kohal, siis selgub, kas hambad ka kulunud.
Varuketi asemel on parem valik mõnegrammine ketilüli kaasa vedada. Pead lihtsalt jälgima, et lüli on õige keti jaoks. Mul endal aastaid tagasi oli probleem, et lüli ei tahtnud kuidagi ketiga sobituda ja siis avastasin, et kett on 8-hammasrattalise oma, aga lüli oli 9-hammasrattalisele (ehk siis juuksekarva võrra pisem).
https://www.veloplus.ee/et/toode/ketilu ... -oem-31529
https://www.veloplus.ee/et/toode/ketilukk-kmc-9k-660

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1814
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Bikerafting

Postitus Postitas Nohik » 15 Juun 2019, 00:24

6/7/8 käigu ratta ketile on millegipäast 7.1 ja 7.3 mm connector. Osadel kettidel on öeldud, et polt on 7.3, osadel pole midagi öeldud. Ise mõtlesin, et osa kette on veidi kergemad, võib-olla need on õhemad?
https://www.bike24.com/p2123914.html?q=KMC++Connector
https://www.bike24.com/p2123897.html
REGA1872 kirjutas:
14 Juun 2019, 23:54
Varuketi asemel on parem valik mõnegrammine ketilüli kaasa vedada. Pead lihtsalt jälgima, et lüli on õige keti jaoks. Mul endal aastaid tagasi oli probleem, et lüli ei tahtnud kuidagi ketiga sobituda ja siis avastasin, et kett on 8-hammasrattalise oma, aga lüli oli 9-hammasrattalisele (ehk siis juuksekarva võrra pisem).
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist