Haagismajake jalgrattale

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1619
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas Nohik » 29 Okt 2018, 10:49

Haagissuvilate foorumis liikus postitus:
Pilt
___________________________________________
partisan

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 77
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas AndrusKolmas » 05 Nov 2018, 10:38

Sellel pildil äratas minu tähelepanu liides jalgrattaga. Olen ka taolisele lahendusele mõelnud. Esialgu kasutan tagajooksu telje külge käivat munajast lüli. Kuid see võib jääda nõrgaks. Kui kellelgi leidub huvi kaasa mõelda ja veebis otsimisele aega kulutada, siis oleksin tänulik heade soovitusete eest töökindla ja umbes 25 kg koormust taluva liidese kohta.

Kasutaja avatar
scabere
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 449
Liitunud: 17 Juul 2012, 21:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas scabere » 05 Nov 2018, 11:27


Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1619
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas Nohik » 05 Nov 2018, 16:02

Enamus neist ei paista just suuremad asjad konstruktsioonilt.
___________________________________________
partisan

Kasutaja avatar
scabere
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 449
Liitunud: 17 Juul 2012, 21:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas scabere » 05 Nov 2018, 16:33

Seda tüüpi asjad tunduvad loogilised - http://www.laagripood.eu/et/c/kuulliigendid

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 77
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas AndrusKolmas » 06 Nov 2018, 15:05

Tänud. Viide kuulliigendile on hea. Ka varasem Google otsing andis palju häid mõtteid. Sobivaid lahendusi on mitu. Nüüd on otsustamist, et milline nendest osta või teostusse võtta.
Esialgu tegelen veel automaatsete pidurite loomega. See on osutunud oodatust töömahukamaks. Idee on iseenesest lihtne. Käru inerts nihutab haakelatti, millega on ühendatud pidurite hoovad. Konks on selles, et haakelatt peab liikuma väga kergelt aga samas mõjuvad sellele suhteliselt suured painde- ja väändejõud. Alguses lootsin, et piisab vaid libedatest pindadest, mille lootsin saavutada nailoniga (väga sitke ja libeda plastiku alaliik). Kuid ei. Testimine reealuses näitas, et ka kõige järsema pidurdamise korral vajaliku haakelati liikumist ei toimu. Nailonpinnad ei ole piisavalt libedad. Järgmine areng on haakelatt panna liikuma laagritele. Laagritel liikuva lahenduse väljatöötlusega tegelengi. Kui ka see ei hakka tööle, siis tuleb ikkagi hakata leiutama elektrilist/elektroonilist lahendust.

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 77
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas AndrusKolmas » 06 Nov 2018, 21:49

Kammisin läbi hulga haakekonksu lahendusi. Meeldima hakkas see https://www.bikesatwork.com/store/produ ... iler-hitch
Nende e-poes õnneks pole sihtriigina võimalik Eestit valida. Seega langeb ära dilemma, kas tellida või ise teha. Ise tehes läheb küll rohkem aega aga rahaline kulu tuleb ~2 korda väiksem. :-)

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 416
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas tripp » 07 Nov 2018, 23:38

Sõitsin suvel mingi Citycargo käruga.
Neil oli jube mõnus haakekonks.
1) Käis hästi mugavalt ära ja tagasi
2) Ratast sai vajadusel pikali panna, ilma käru küljest võtmata
3) Mingi vedrukene tegi kogu ühenduse painduvaks, sellest oli kasu

Ehk, vaata ka olemasolevate kärude ühendused üle.

Ehk on kellelgi vanarauda minev käru, millest sa saad ühenduse endale?
velo.clubbers jne.

paadikapten
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 11 Mär 2012, 21:35
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas paadikapten » 18 Veebr 2019, 01:40

AndrusKolmas kirjutas:
06 Nov 2018, 15:05
Tänud. Viide kuulliigendile on hea. Ka varasem Google otsing andis palju häid mõtteid. Sobivaid lahendusi on mitu. Nüüd on otsustamist, et milline nendest osta või teostusse võtta.
Esialgu tegelen veel automaatsete pidurite loomega. See on osutunud oodatust töömahukamaks. Idee on iseenesest lihtne. Käru inerts nihutab haakelatti, millega on ühendatud pidurite hoovad. Konks on selles, et haakelatt peab liikuma väga kergelt aga samas mõjuvad sellele suhteliselt suured painde- ja väändejõud. Alguses lootsin, et piisab vaid libedatest pindadest, mille lootsin saavutada nailoniga (väga sitke ja libeda plastiku alaliik). Kuid ei. Testimine reealuses näitas, et ka kõige järsema pidurdamise korral vajaliku haakelati liikumist ei toimu. Nailonpinnad ei ole piisavalt libedad. Järgmine areng on haakelatt panna liikuma laagritele. Laagritel liikuva lahenduse väljatöötlusega tegelengi. Kui ka see ei hakka tööle, siis tuleb ikkagi hakata leiutama elektrilist/elektroonilist lahendust.
Ma olen mõtelnud mehaanilise lahenduse peale. Käru poolt tuleb kõriga lisatross, mille otsas on kiirkinnitusega piduriheebel. Selle paneks käru haakimisel paari liigutusega lenksu külge ja trossikõri kinnitaks mõne takjakrõpsuga kuskile jalust ära. Siis võib "veduril" üks pidur käruvedamise ajal puhata. Võibolla on olemas süsteeme, mis sellise pikkusega trossi otsas töötavad?

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 77
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas AndrusKolmas » 21 Veebr 2019, 13:10

Mõte väärib kaalumist. Kahtlustan, et pika trossi korral tekib juba ebameeldivalt suur lõtk trossi venimise ja kõri kokkutõmbumise tõttu. Parem oleks siis juba kasutada õlipidureid.

Ehk oled huvitatud arendustöös osalema?

Koos selle kommentaariga annan teada, et olen kerepaaneeli raamide / skelettide välja lõikamise faasis. Loodetavasti saan kevadeks enamuse lõigatud. Kokku tuleb neid suurusjärk 50. Suvel on paus ja sügisest asun lamineerima ja magamishaagist kokku monteerima.

Kurb uudis on see, et haagis kipub vägisi plaanitust raskemaks muutuma. Kuid olgu. Las olla esimene eksemplar pigem raskem aga funktsionaalselt kasutatav ja hooldatavam, kui kergem ja õrnake ning seeläbi lagunemisaltim. Kõige töömahukam ongi esimest teha. Teise valmistamine, kui koidab, et ideekonsept on hea, on juba ehk vaid 1 aasta töö. Küll siis jõuab ka kaalu optimeerida.

Kasutaja avatar
fred7
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 269
Liitunud: 31 Okt 2012, 15:56
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas fred7 » 21 Veebr 2019, 13:46

Lihtsalt vahepalaks - eelmine aasta viisin prügikonteinerisse koerakonserve ja muud prügi vana jalgratta külge ühendatud käruga. Käri käepideme kinnitasin heinapalli nööriga pakiraami külge. Sellise küllaltki jäiga ühendusega pidi kurve väga suure kaarega võtama. Eks haagismajakese puhul võiks ka ratas võimalikult vabalt liikuda, et saaks kurve paremini võtta.
Pilt

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 77
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas AndrusKolmas » 21 Veebr 2019, 14:32

Jajah, pildil olev ühendus on ebamugav. Haagimaja ühendus saab olem niivõrd paindlik, et vajadusel saad seisma jäädes jalgratta ka pikali panna kartmata millegi murdumist.

See pilt tuletas mulle taas meelde, et lisaks haagismaja valmistamisel saaksin tellimuse peale teha ka korraliku kaubakäru. Millega võiks näiteks vabalt 100 või rohkem kg kaupa vedada. Samuti sobiks see ka suure mõõtmeliste asjade veoks. Näiteks mööbel.

paadikapten
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 11 Mär 2012, 21:35
Kontakt:

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitus Postitas paadikapten » 23 Veebr 2019, 05:40

Kas niimoodi :o

Pilt

http://cargocycling.org/wp-content/uplo ... etrike.jpg

Hiina, India ja Aafrika inimesed veavad jalgratastega kõike. Mööbel, ehitusmaterjalid, lapsigi veetakse kooli, käru puuris on 10 last nagu kari pärdikuid. Seal on see igapäevane.

Ise olen mõtelnud teha matkakäru välivoodist. Idee oleks selline, et kuskil paigale jäädes saab ühe liigutusega teha lahti voodi, vajadusel järgmise paari liigutusega sellele telgi üle tõmmata. Asjad saab panna voodi alla. Transa ajal oleks telk kasutatav kärul oleva kraami katmiseks.

Kärupiduritega ei ole ma veel viitsinud katseid teha. Minu kolaveod jäävad kuni 50 kilo tuuri ja selles kaalus saab jalgratta enda piduritega hakkama. Haagiseks on veidi tuunitud kaherattaline aiakäru, mille kasti asemel on tugev restplatvorm. Eesmärk oli tekitada endale käru odavalt (kuni 50 eurot) ja kuni 50 kg kandevõimega. Kasutusel olnud vist juba 3 aastat. Nõrgimad kohad on rattavõlli kinnitused ja plekist rattaveljed. Võllikinnitused purunesid esimesel aastal, tuli keevitada. Ühe ratta velg purunes kolmandal kasutusaastal, leidsin uued rattad. Veetud on igasugu manti. Küttepuid koju, kola jäätmejaama. Suurim koorem oli tavamõõdus külmkapp.

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist