Käruga matkamine

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 62
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 26 Dets 2016, 15:40

Kui loobuda 99 cm laiuse piirangust (mis on mul olnud algusest saati üks alustingimus) ja lubada haagise laiuseks näiteks 110 cm, siis saaks 25 mm penost teha uhkesti. Haagis tuleks ka hea soojuspidavusega. Sellega saaks liigelda ka jahedamal aastaajal. Samuti oleks hoopis kergem teha uks, aken ja muud kohad muutuksid lihtsamaks. Lisaks oleks ka telgede vahe laiem, seega külgsuunas stabiilsem. Häirib vaid, et haagis on ehk liiga lai. Milline oleks talutav haagise laius?

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 546
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 26 Dets 2016, 16:52

Vb on mul pisut mööda läinud, aga mis selle 99cm idee-fixi põhjus on?
Pilt

Jants
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 647
Liitunud: 16 Mär 2011, 21:36
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Jants » 26 Dets 2016, 17:24

Võib-olla loll idee aga polükarbonaat paneelid? https://www.baumax.ee/et/kodu-ja-aed/ka ... -10mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Põhimõtteliselt metallkarkassil nagu kasvuoone. Paneelid saaks seest ka soojustusvahuga täita ja väljast värvida või kleebisega katta. Akna kohad saaks paigutada nagu endale meeldib...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 26 Dets 2016, 19:39

Üle 1.25 ei saa. Ja sellest mõõdust soovitan mm pealt viimast võtta.
Ja peno korral saad enamvähem soojaks ilma lisasoojustuseta.
50 kg on omajagu väljakutse.

Liiklusseadus:
§ 87. Jalgrattale, tasakaaluliikurile ja pisimopeedile esitatavad nõuded
...
(4) Kaherattalise jalgratta suurim lubatud laius on 0,8 meetrit ning kolme ja enama rataste arvuga jalgratta suurim lubatud laius on 1,25 meetrit.
Jalgrattaga võib vedada üheteljelist kuni 50 kilogrammise täismassiga jalgrattahaagist.
...
All engineers are cyborgs

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 62
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 26 Dets 2016, 20:59

99 cm vaid seetõttu, et siis saaksin haagist ka keldris hoida. Laiema korral on valikuks vaid garaaz. Ma pole liiklusseadust veel uurida jõudnud. Kas selle järgi võib ikka taolise haagisega liigelda?

Ma olen päris kindel, et suudan haagise tühimassi 40 kg sisse mahutada. Mul on kogemust kihiliste kergtugevate materjalide valmistamisel. Seetõttu peno ka ahvatleb.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 26 Dets 2016, 21:55

Ega ma ka pole seda päris lugenud. Mind kunagi tõmbas automaja mõte, olen pigem sellest vaatenurgast uurinud.

Sulle võib veel peavalu valmistada:
14) jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil. Jalgratas võib olla varustatud ka elektrimootoriga, mille maksimaalne püsi-nimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti. Jalgrattaks ei loeta ratastooli, mis on ette nähtud liikumiseks puudega isikule;

https://www.riigiteataja.ee/akt/13335732" onclick="window.open(this.href);return false;
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 26 Dets 2016, 22:10

Ja mootor, mida pakkusin, ei tule vist kõne alla. Ainult elektrimootor võib jalgrattal olla.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 712
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 27 Dets 2016, 18:24

Siis on need iseehitatud 1kW mootoritega elektrijalgrattad illegaalsed, või ei saa neid vähemalt jalgratasteks nimetada. Elektrimopeedid?! Aga kui mootor on haagise küljes siis ülaltoodud paragrahvi alla ei käi.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 546
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 27 Dets 2016, 19:26

Brüsseli bürokraadid ja 101 "pange-ise-nimi" suudavad oma sooja koha õigustuseks genereerida uskumatu hulga debiilseid eeskirju, seadusi ja direktiive.
Juba Kreisiraadio teadis: sõida ja ära mölise!
Aga arvestades, et nimetatud käruprojekti algus on juba vähemalt üle aasta taga....siis tundub olevat tegu projektiga, millel on seljataga hiilgav tulevik.
3D mudeli printi ei pea ootama, selle võib papist ja mäkgaiverist teha.....
Pilt

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2016, 19:50

1 KW vist läheb kergmopeedi alla. Aga siis peab vastama tootja tingimustele. St, ma kardan, et tuleb arki minna. Ka see töö ara teha, mida muidu tootja teeb.
Mootoriga käru pole enam käru. See on LS järgi pigem mehhanism, alla 6 km/h, nagu muruniitja.

Põhimõtteliselt võiks selle peal mootor olla ja akud, aga vedama peab ratas ja kuni 250W mootoriga.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2016, 19:54

Jalgrattaga peab täna kiirusest kinni pidama. Ma arvan, et kui sind mäest alla sõiduga kiiruse ületamisel kinni peetakse, siis ratast kontrollima ei hakata. Aga kui mäest üles 60 km/h tuled, võib politsei hakata huvi tundma.
All engineers are cyborgs

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 546
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 27 Dets 2016, 20:07

Blaah....
Tehke, mis tarvis ja ärge ülearu silma torgake. On siis 0,5kw või 1,5 kw, kas rattal või kärul, vahet pole. Niikuinii selline isetehtud asi riigile ei kõlba, alustades kasvõi tüübikinnituse nõudest...

Kopin siia ühe vastuse ARK*-ist:
Jalgrattaks loetakse vähemalt kaherattalist sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil, samuti võib jalgratas olla varustatud elektrimootoriga, mille maksimaalne püsi-nimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti.
Kahe- või kolmerattalist mootorsõidukit, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovatti, kuid ei ületa nelja kilovatti, loetakse mopeediks ning see kuulub Liiklusregistris registreerimisele. Eelpool nimetatud sõiduk peab seega vastama tehnonõuetele ning omama tüübikinnitust.
Lähtudes esitatud nõuetest, ei ole elektrimootoriga jalgratast, mille lõppkiirus on kuni 45km/h, võimalik registreerida liiklusregistris mopeedina.

*ARK- Maanteeamet aka registripidaja
-------
Võimalik, et 0,25kw pedaalimise ajal abistav süsteem ise-ehitatuna kvalifitseerub kuidagi legaalseks (teoorias vähemalt). Aga küll ametnik konksu leiab, mille külge kodanik tahtmise korral üles puua :D
Ja see 0,25kw on selline .... ei liha ega kala....
Pilt

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 677
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tarmo » 27 Dets 2016, 21:02

Aga milleks kvalifitseeruvad need maanteratta sadula toru sisse käivad mootorid ja akud, kas lihtsalt "tehniliseks topinguks"?
...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2016, 21:08

Selline jaotis on ka olemas. Aga jah, tüübikinnitust vist on ikkagi vaja.

§ 2. Mõisted
56) pisimopeed on vähemalt kaherattaline sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis;

§ 87. Jalgrattale, tasakaaluliikurile ja pisimopeedile esitatavad nõuded
(5) Pisimopeed ja tasakaaluliikur peavad vastama valmistaja tehnonõuetele.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 27 Dets 2016, 21:09

Kui kuni 250W, siis liiklusseaduse järgi legaalne. Muidu liikled lubamatu liiklusvahendiga.
Tarmo kirjutas:Aga milleks kvalifitseeruvad need maanteratta sadula toru sisse käivad mootorid ja akud, kas lihtsalt "tehniliseks topinguks"?
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 28 Dets 2016, 18:48

Arendan inimkäru teemat edasi. Siin on 1 versioon, millel on omad võlud. Väike ratas tähendab palju takerdumist. Siin on puudus kõrvaldatud sellega, et koti selga nihutamine ei võta suurt aega ja energiakulu. Tõenäoliselt küll jääb koti maksimumkaal mingi mõistlikuse piiridesse, erinevalt päriskärust, aga üsna palju saab seda siiski järel vedada. Mingi 15" oleks tõenäoliselt täiesti viisav või isegi palju. Ka ühistranspordis on jama vähem kui suure rattaga käruga. Pidurist ma siiski ei loobuks.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 13 Jaan 2017, 16:21

Selle rakendamise tagurpidi võib siiski maha kanda. Tegin katse, ei ole stabiilne, isegi mitte tühjana. 40kg panin peale, siis oli täitsa mõrtsukas, kui juba väänab, väänab ikka täiega.
Ühe rattaga käru stabiliseerimiseks on vaja, et osa koormust oleks aiste peal.
Peab vist kaherattalise tegema, kui tahta, et kogu kola oleks ratastel.
Nohik kirjutas:Kogetu järgi tundub, et suure rattaga ja topeltpakiraamiga (küljekottidega) rattakotikäru võib ebatasases maastikus siiski olla hea lahendus. 20" hargiga oli tunne hullem. Kuigi sileda peal pole üldse vahet. Mitte ainult üle tõmbamine pole kergem, vaid suurem ratas ka kukub takistuse pealt alla sujuvamalt. Ühesõnaga, sedalaadi käru tagurpidi rakendamist ei maksa maha kanda.
All engineers are cyborgs

Maidor
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 98
Liitunud: 23 Jaan 2016, 09:38
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Maidor » 14 Jaan 2017, 13:46

Raskus tuleks võimalikult alla viia, siis on kergem. Aga tõsi on, et kaherattaline on kõige parem. Proovisin üherattalist jalgrattale ja ei soovita kellelegi.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 14 Jaan 2017, 16:49

Üherattalisel, seal on mitu vastuolulist probleemi samal ajal lahendada. Ja lõpuks võiks ühistransporti ka mahtuda.

See on päris hea, aga vöö külge kinnitamine on niru:
Pilt
Pilt

Selja külge kinnitamine peab olema jäik. Nagu ühel neegril (https://www.youtube.com/watch?v=-QTEOX1_hpU" onclick="window.open(this.href);return false;), kes Ameerikas matkab.
Siin, 0:40, on näha, kuidas kahele poole loperdab, see on üsna ebamugav tunne.
Ja siin 1:42
Pidur võiks ka olla. Kui tõusul puhata tahad, on ilma niru.

Need versioonid, kus kogu aeg torudest pead hoidma stabiliseerimiseks, pole ka head. Tegelikult tahaks hoopis end keppidega mäest üles aidata.

Pidur võiks olla trossi otsas vabalt, nagu muulal, aga see võiks olla kinnitatav ka rinnale rakme külge või matkakepi otsa.

Ratast pole väga suureks mõtet ajada. Sellest Dixon Rollerist on küll. See-eest raam tuleks katta mingi tugeva ja libiseva plastkaitsega, et üle kivide ja kändude saaks lohistada.

Põhimõtteliselt tuleb selga ikkagi jäik raam teha ja raami külgedele mitteloksuvad kinnitused.
Siis võiks vast 66% kaalust käru peal olla.

Mingit versiooni nägin, kus keegi oli monowalkerile pakiraami teinud ja väiksemat sorti rattakoti paigaldanud. Aga see oli üsna madalal, vast 15 cm te pinnast, et ainult invarajal matkamiseks. Aga invarajal võib ka kaherattalisega käia, palju lihtsam.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 14 Jaan 2017, 22:59

Kas keegi keeleoskaja saab aru, kas see 777€ on komplekt või peab traksid eraldi ostma?
http://monowalker.com/shop/index.php/en ... -11-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
All engineers are cyborgs

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 546
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 15 Jaan 2017, 00:03

Load bearing system: hip belt and padded shoulder belt ( incl. in delivery)
Traksid ja vöö sisalduvad hinnas.
Pilt

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 16 Jaan 2017, 21:15

Kui nüüd kokku võtta, siis Dixon Roller tundub stabiilsem. Niiöelda mõlemast otsast on sarved üles, koormus stabiliseerib teda paremini. Monowalkeril on keskendatud sarvede tegemisele ja sellega on kujus vist nihu pandud. Dixon on ca poole kergem, aga pole pidurit ja ratas võiks õige sutsu suurem olla. Dixon tundub nõrgem, ka 70 naelane. Tegelikult võib ratas olla nii lai, et pakkides pole kotist laiem, seega vabalt 20"-24" olenevalt koti laiusest.

Muu hulgas tekkis küsimus, kas keegi teab, kas sedalaadi jubinaid kuskil eestis müüakse. Hea oleks, kui alumiiniumist on.
Pilt
Pilt

Furnituur.eu müüb mingisugust, aga materjali ei tea (pind on "kroom"). Võib-olla plast. http://www.furnituur.eu/index.php?route ... duct_id=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt
All engineers are cyborgs

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 546
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 16 Jaan 2017, 21:38

Mööblividinad on enamasti plastist. Roostevaba ja alumiiniumliideseid leiab näiteks paaditentide raamide, reelingute jms suunalt:
http://www.paadikatted.ee/materjali-muuk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Selles hunnikus ei viitsi tuulata:
http://www.promarinetrade.com/tootekataloogid" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt

Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1313
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas ullivilli » 17 Jaan 2017, 02:04

Lisaks müüb igasugu sodi mees kes üritas länkariga üle ookeani minna.
http://www.dutyhook.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1271
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 17 Jaan 2017, 09:31

Normaalsed junnid on meil 25€ tükk. Saksast saaks heal juhul 8-9, aliexpressist 4-6. 25 on juba selline hind, et odavam on käru osta.
Kui käru lahtikäidav ei jää, on odavam kinni keevitada.
Üks võimalus on, et mängin eri läbimõõtu torudega, freesin suurematele augud sisse, väiksemad aukudest läbi, splint mõlemast läbi. Pikitorud peaks nagunii jämedamad olema, vast 40 mm. Ristipulgad on lühikesed, 15 mm on küll.
Siis on veel võimalus, et freesib ebatäpselt suurema ava ja keevitab sinna puksi sisse, millel on peenema jaoks täpne lõtk.
Need oleks suhteliselt odavad lahendused, tuleb frees osta ja treipingis parajaks teha. Või tereida puksid parajad ja kinni keevitada auku.
Eesmärgiks võiks olla keskpäraste omadustega kerge käru, mille lõpphind on pigem odavamast hinnaklassist.
All engineers are cyborgs

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline