Käruga matkamine

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 22 Aug 2016, 13:45

Teen kärule eraldi teema.
Ei tea, kas asja saab, aga ma vähemalt proovin käruga matkamise ära, isegi kui see jääb ainult vaheetapiks.
Tõenäoliselt saab see olema hübriid paljudest teistest kärudest.
Pilt


(kui võimalik võib teistest teemadest minu tekitatud risu ära koristada)
All engineers are cyborgs

Maidor
Huviline
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 23 Jaan 2016, 09:38
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Maidor » 22 Aug 2016, 14:49

Kindel see,et 25kg segukotti on kärul kergem vedada, kui seljas. Seda ka rasketes oludes. Niiet kiidan heaks.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 23 Aug 2016, 09:48

Nüüd sai vist kõige keerulisem jupp ära tehtud, keevitasin kahest uksehingest kardaaniristi kokku. Kestvust ei usu, aga saab katsetada, kuidas stabiilsusega on, kui ennast 45º kummalegi poole keerata saab. Prototüüp valmib 26" ratta esikahvlist , toll-lauast kerest, kardaaniristist ja seljakoti raamist. Esialgu on seotud toll-lauad ka seljakoti raami külge, kuhu hing kinnitub.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 23 Aug 2016, 21:18

Ei tööta see kardaani värk. Imestan, et kellelgi jalgrattakäruna töötas. Aga jalgratas on ise vist üsna jäik võrreldes inimesega. Võib-olla töötaks, kui kõik asjad oleks väga jäigad. Hingel oli imeväike lõtk, see igal sammul 2x loksus. Midagi pole teha, tuleb hobuse moodi aiste vahel olla.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 24 Aug 2016, 08:42

Kogetu järgi tundub, et suure rattaga ja topeltpakiraamiga (küljekottidega) rattakotikäru võib ebatasases maastikus siiski olla hea lahendus.
20" hargiga oli tunne hullem. Kuigi sileda peal pole üldse vahet. Mitte ainult üle tõmbamine pole kergem, vaid suurem ratas ka kukub takistuse pealt alla sujuvamalt.
Ühesõnaga, sedalaadi käru tagurpidi rakendamist ei maksa maha kanda.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 24 Aug 2016, 10:05

Kuigi, 1 katse tuleb veel teha. See ameeriklase muula variant tundub hästi stabiilne, aga tal on pool massi kindlalt õlgade peal (vist väitis, et poole rohkem suudab kanda), siis veerand massist kummalgi õlal. Osavad mehed veavad ka koormaga ehituskäru järel, kuigi igal mehel ei tule välja. Küsimus on selles, kas stabiilsuse tunne on üldse saavutatav, kui mõistlik (piisav) osa massist ei toetu kahte punkti inimese peal?
Pean tunnistama, et eilsetest katsetusest on mu tunded segased. Ma kardan, et põrkun (rohkem kui arvasin) teemaga, kuidas inimene tunnetab tasakaalu.
Peab tegema mingil moel katse, kas selja taga on võimalik vedaga üheratta koormat, mille kogu mass toetub rattale.
All engineers are cyborgs

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 395
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas tripp » 24 Aug 2016, 10:57

Mis selle kärumajanduse mõte on?
Kas te tõesti arvate, et selja taga veereva asjaga saab looduses liikuda?
Igav on?

Nohik - ma pole väga jälginud - kas sa käisid siis Soomes ära?
Kas meeldis, kas oli ilus?

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 24 Aug 2016, 11:35

Soome väljasõit on praeguse plaaniga 11 september hommikul. Ootab viimast tööpäeva, mis on seitsmendal, aga tõenäoliselt venib üheksandani. Kõik mitteriknev on olemas.
Selleks ajaks käru kindlasti ei valmi.

Aga olen nüüd niisamagi rohkem ringi käinud ja seljakotti koormust ladunud. Ega tunne väga meeldiv ei ole. Mingi 15 a juba ravivõimlen. See tekitab näilise olukorra, et kõik on korras, selg ei valuta. See tunne kestab, kuni midagi rasket ei tee. Aga kui 20 kg kotti panen, siis esimesel selgapanekul jookseb üsna hirmus ragin läbi selja. Selline tunne, et pole kohta, mis ei nagise. Ja pärast on tükk aega nadi enesetunne.
Kokkutulekult lasin ka jalga, sest reedel metsas mütates tegin liiga ja oleksin enamuse laupäevast selili lamanud (jätkasin seda kodus).

Põhimõtteliselt ma uurin võimalusi, mis viisil ma veel suudaks metsikus looduses pikemalt liikuda.
Soome on liberaliseerimas (või on juba liberaliseerinud) rattaga matkaradadel liikumise. On võimalik, et valin liikumiseks ratta, isegi kui seda tuleb 2/3 teest käekõval lükata (Tanel vist andis sellise vihje).

Teine võimalus on liikuda kombineeritult käru ja paadiga.
Ma lihtsalt üritan suuret mõelda nagu soovitatakse.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 24 Aug 2016, 14:14

Videomaterjali põhjal ma oletan, et matkaradadel on üsnagi kasutatavad.
Maastikus on probleeme, nagu soomlane väljendab. Ja ostetud käru tõenäoliselt pikalt ei ela.
Raba tõenäoliselt ei ületa, võsa ei läbi, mägironimist samuti mitte.
tripp kirjutas:..Kas te tõesti arvate, et selja taga veereva asjaga saab looduses liikuda?..
All engineers are cyborgs

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 395
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas tripp » 25 Aug 2016, 13:59

Selge, aitäh.
Kui on seljaga häda, siis on tõesti vaja kotile alternatiiv leida.

Ma olen Soomes pikemalt matkanud kaks korda.
Korra rattaga (Turu saarestik), korra suuskadega (Karurajal).
Mõlemad olid väga head.
Suuskadel saab kraami panna kelgule. See pole väga mugav, aga võimalik.
Ehk mõtled sellele, et esimene kord tehagi rattamatk?
Ei pea ju ronima võssa ega mäkke matkarajale, võibki teid pidi kulgeda, neid on Soomes piisavalt.
Siis on võimalik teha puhas süstamatk või paadikas...

Ehk, kui tahta seljakotita matkata, siis võib keevitamise ja tarpide õmblemise asemel veidi planeerida ja valida matkaviisi, mis seljakoti lihtsalt välistab?

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 25 Aug 2016, 14:30

Kaalun igasugu võimalusi, su jutus on mitu iva. Ei ole mitte võimatu, et pöördun veematkamise juurde tagasi.
Need igasugu tarbid ja põletid võib lugeda meelelahutuseks (kuigi, selle katsetatud põletiga lähen matkale, hakkas meeldima).

Üldiselt ma liitsin ja lahutasin, ei leidnud rahalist võimalust jalgrattavarustuse hankimiseks selleks hooajaks. Olemasoleva Merida hübriidi tallasin ka tööl käimisega ära. Pooltuttaval rattamüüjal oli õigus, et minu kaaluga peab väga kõva matkaratas olema.

Jalgsimatka varustus on koos, see määras, et see aasta tuleb jalgsimatk. Kui jamaks läheb, saab ilma kotita auto juurde tagasi minna. Üle paari kilomeetri pole kuskilt tee peale.

Põhimõtteliselt on ka veematka varustus otsas, aeg on oma töö teinud. Ja kanuu ja süst ei tule enam kõne alla, sain möödunud suvel süstaga Elva jõe peal õppetunni. Kui kaua sundasendis istun, võib esineda seljakrampe. Õnnestus kuidagi end pikuti süsta libistada ja siis vähkresin seal kümmekond minutit ning lootsin, et süst ümber ei lähe. Raftis on veidi vabam olek.

Kui matkalt tagasi tulen, siis vaatab, mis üldse olema saab, ma pole uut töökohta otsinud. Kui töökoht olemas, siis näeb, millised ajalised ja rahalised võimalused saavad olema.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 25 Aug 2016, 15:03

Mis käru puudutab, vaablased on kurjaks muutunud, eile ei õnnetunud pööningule minna, tuleb vaheaeg.
Joonistasin uue ideekavandi, eks saabki peas laagerdada.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 911
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas sepaonu » 25 Aug 2016, 17:13

Sundasend veesõidukis tähendab, et puudub igasugune võimalus asendit vahetada. Minu meelest on kanuu täiesti sundasendivaba, suhteliselt kõrge istumisega, võimalusega natuke seista ja sõita ka ühe või kahe põlve peal. Kui on maabumisvõimalus, siis polegi sundasendit, tuleb lihtsalt korraga niiipalju sooritada, kui tervist on ja teha puhkepause. Ma käisin üks aasta sellises kohas kalal merel , et kayakist välja astuda ei saanud, muda imes kohe nii sisse, et oli imetud, lähima seismisvõimaluseni oli ca 2km, mis polnud sobiv kaugus, kayakk ise ka selline, et laines jalgade tudisedes ja tasakaalu hoides paar minutit max suutsin seista. Viiski lõpuks selleni, et ostsin mere jaoks teise vanni, kus on siuke tool sees
https://youtu.be/0JLm9-3cwio?t=189" onclick="window.open(this.href);return false;
ja saab seista ja niheleda piisavalt, võin seal sees olla ilma probleemita 10+h
Kui sa packraftist loodad mingit mugavat sõidukit või mugavat asendit, siis nii see küll pole, seal oled madalas sundasendis nagu kilu konservikarbis. Lühiajaliselt kannatab igasugu asendeid iga veesõidukiga, kui pikalt ei kannata, siis pole mõtet pikki ületusi teha. Suuremad raftid on karjakesi laskumiseks toredad. Kõik, mis on mugav lösutamiseks ja olemiseks ei ole kerge ega sobiv veekogult veekogule või tassi/sõida veekogule, enamus toredaid asju on ka tore kasutada, ostmismoment tuleb alla neelata ja ära unustada. Kõige kergemalt pääseb rahakott PE süsta või kanuu puhul, loha tõmmates liigutatavad sadu meetreid ja lisaratastega kilomeetreid, ühesed kaaluvad keskmiselt 25kg
Igal juhul on veematkamise võimalusi palju ja see veematkavahend(id) tuleb valida selline, mis sobib sinna, kuhu plaanis minna on. Igal juhul veematkaja joob õhtul laagris õlut ;)
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 25 Aug 2016, 20:32

Kanuus on veidi parem küll. vähemalt lebamise ruumi osas. Põlleaugust süsta roomata pole lihtne. Mul süstas tookord oli lai laud üle parraste kõrgel istumiseks. Parem kui istet pole, siis saab olla põlvili või istuli või kergemini väherda. Kõrgel istumine üksi ei aita.Kui jama on, peab ruumi olema, et pikali olla asendis, et paadist välja ei kuku.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
scabere
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 435
Liitunud: 17 Juul 2012, 21:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas scabere » 06 Nov 2016, 17:59


Selline variant käruga (ja jalgrattaga) matkamiseks

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 75
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 09 Dets 2016, 13:32

Mõttes mõlgub teha jalgrattaga veetav ööbimise haagis kahele täiskasvanule ja ühele lapsele. Olen alustanud selle projekteerimisega. Projekti saab näha siit: http://a360.co/2fIHrjS, selle kokkupaneku dünaamikat näeb siit: https://youtu.be/FQGMvkTq9J8.

Alustasin selle teemalist jutuajamist velofoorumis sooviga leida projektile kaasosalejaid (URL: http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopi ... =6&t=58672)

Ootan lahkesti arvamusi ja ka kriitika kulub ära.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1654
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas mrWilson » 09 Dets 2016, 13:43

Dünaamika on leidlik aga ma kujutan juba etta kuidas sa sellega juba väikseimagi vastutuulega higistad. :)
Ah, minge metsa...

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 75
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas AndrusKolmas » 09 Dets 2016, 13:52

Plaanis haagis katta päikesepaneelidega, põhja peale panna akupakk ja rummu sisse elektrimootor. Lisaks käru konksu sisse andurid, mis avastaks kas käru tõmmatakse või pidurdatakse. Vastavalt sellele annab mootor hoogu juurde või pidurdab. Seega, ideaalis ei tohiks käru sõitjale avaldada peaaegu mingit koormust. Reaalis ehk tuleb veidi ikka ka tõmmata.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1654
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas mrWilson » 09 Dets 2016, 13:55

Kui rummusisene elektrimootor ennast õigustab siis tundub projekt täitsa põnev. Hoia meid arengutega ikka kursis.
Ah, minge metsa...

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 552
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 09 Dets 2016, 15:52

AndrusKolmas kirjutas:Plaanis haagis katta päikesepaneelidega, põhja peale panna akupakk ja rummu sisse elektrimootor. Lisaks käru konksu sisse andurid, mis avastaks kas käru tõmmatakse või pidurdatakse. Vastavalt sellele annab mootor hoogu juurde või pidurdab. Seega, ideaalis ei tohiks käru sõitjale avaldada peaaegu mingit koormust. Reaalis ehk tuleb veidi ikka ka tõmmata.
Hmm... oled läbi arvutanud, palju paneelidest voolu tuleb, et toita akut ja samal ajal veel mootorit?

Minu elektrikas on 500w mootoriga, aku oli vist 15Ah ja laadimiseks kulub 220v otsas ca 4-5 tundi. Sama aku tühjakssõitmisega saab ca tunniga hakkama....
Pilt

Jants
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 649
Liitunud: 16 Mär 2011, 21:36
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Jants » 09 Dets 2016, 16:36

AndrusKolmas kirjutas:Mõttes mõlgub teha jalgrattaga veetav ööbimise haagis kahele täiskasvanule ja ühele lapsele. Olen alustanud selle projekteerimisega. Projekti saab näha siit: http://a360.co/2fIHrjS, selle kokkupaneku dünaamikat näeb siit: https://youtu.be/FQGMvkTq9J8.

Alustasin selle teemalist jutuajamist velofoorumis sooviga leida projektile kaasosalejaid (URL: http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopi ... =6&t=58672)

Ootan lahkesti arvamusi ja ka kriitika kulub ära.
Alustan eriti alatu kriitikaga, või siis küsimustikuga...
Youtube profiilipilti vaadates tekib küsimus et kui vana sa oled?
Ja veel olulisem küsimus- mida on sul varasemast reaalselt ette näidata peale põnevate plaanide?
Kui viimane küsimus positiivset vastust ei saa, siis pole ka väga põhjust loota et kuskilt ka koostööpartnereid leiad...

Paranduseks: Velofoorum andis siiski esimesele küsimusele vastuseks et väga hullusti asi ei tohiks olla... ;)
Viimati muutis Jants, 09 Dets 2016, 16:46, muudetud 1 kord kokku.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 552
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 09 Dets 2016, 16:46

Kodanikul on enda väitel kaelakandev noorem poeg, seega peaks olema ka vanem poeg, seega profiilipilt ei vasta vist käesolevale hetkele...
Siiski, mind huvitab see elektrimajandus? Näppudel arvutades tekib defitsiit ja mitte väikene.... mis muudab kogu selle elektriasja autonoomse mõttekuse väga kaheldavaks.
Pilt

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1444
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Nohik » 09 Dets 2016, 18:47

Kui täiesti täis kleepida, võiks mingi 350W kätte saada päiksepaistes. St, hea ilmaga võib lõunas ringi sõita küll.
Kui arvutada seda nagu tuulikut:
http://www.ene.ttu.ee/elektriajamid/opp ... tamine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ,
15 km/h (4.2 m/s) võib arvestada vist täiendava 30-40W kaoga õhutakistusest.
Probleem on vastutuul. 15 m/s annab pooleteise ruutmeetri takistusvõimsuseks ca 1500W. Seda on vist natuke palju.
Aga, ega iga ilmaga ei pea sõitma.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 769
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 10 Dets 2016, 10:33

polarbear kirjutas:
Hmm... oled läbi arvutanud, palju paneelidest voolu tuleb, et toita akut ja samal ajal veel mootorit?

Minu elektrikas on 500w mootoriga, aku oli vist 15Ah ja laadimiseks kulub 220v otsas ca 4-5 tundi. Sama aku tühjakssõitmisega saab ca tunniga hakkama....
Kindlasti saab haagise põhja panna rohkem aku mahutavust kui jalgrataste külge on pandud. Kui palju saab ning mis selle mass tuleks on arvutamise teema. Kui liikuda asustatud paikade vahel võib isegi leida öise laadimise võimaluse.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 552
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Käruga matkamine

Postitus Postitas polarbear » 10 Dets 2016, 17:06

Kindlasti saab kärusse panna palju akumahtu. Küsimus ongi, kuidas see volte ja ampreid täis toppida?
Panen siia numbreid, mõni elektrik võiks need kokku lüüa....

Niisiis:
Rummumootor 500W/36V- aku LiFePo 36V maht 15Ah- laadimisvool 42V/2A
Mootori hetketarbimine on mõistlikult vändates 100-300W, maxi pea 700W, aku laadimisaeg 220V pealt 4-5 tundi

Eeldame et õnnestub 3 paneeli peale kleepida kärule:
1x
Pehme päikesepaneel 137W/24V/11,4A
Mõõt 1,5x0,6m, 1500$ hind USA-s, Highest Output SP Series using SunPower cells with up to 23% efficiency
2x
Pehme päikesepaneel 100W/18V/8,4A
Mõõt 1,1x0,6m, 1000$ hind USA-s, Highest Output SP Series using SunPower cells with up to 23% efficiency

Või võtta aluseks 3x100W paneelid, et voldid samad oleks.
Pilt

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist