Komplekteerime ise matkaratta

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Vasta
Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1623
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas mrWilson » 13 Veebr 2016, 17:22

Kui minna poodi mõttega, et soetaks endale jalgratta mis sobib ka matkamiseks siis on keeruline leida isendit mis rahuldaks kõik matkaja vajadused. Alalõpmata on vaja midagi juurde soetada, välja vahetada või ümber ehitada, kuid need on juba lisakulud. Sama seis on ka tihti spetsiaalsete matkarataste seas. Tihti vahetatakse välja lenksud, sadul, rehvid. Tuunitakse siit ja sealt, lisatakse "kellad ja viled", jms.

Vastupidiselt sellele, et osta kalli raha eest ratas ja siis hakata seda lisakulude najal ümber ehitama võib alternatiivina ka ise ratta komplekteerida just sellistest juppidest ja varustusega nagu meeldib ja rahakott lubab.

Sattusin juhuslikult järgnevale saidile mis kirjeldab matkaratta (antud juhul "Long Haul Trucker") komplekteerimist: http://longhaultruckerbuild.com" onclick="window.open(this.href);return false; Üsna põhjalik juhend.

Kuidas siin foorumis lood on? Kas on neid kes on enda ratta ise kokku komplekteerinud? Äkki jagate kogemusi ja mõtteid.

NB! Hea kui komponentide täpsed nimetused välja kirjutate, et oleks millegi järgi google'st otsida kui kellegil täpsem huvi peaks tärkama!
Ah, minge metsa...

Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 181
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Andrus » 14 Veebr 2016, 17:23

Minul on matkaratas endal komplekteeritud. Kuna tõesti ei leidnud sellist, mis viimse väikese detailini sobiks, siis oli iseehitus ainuke võimalus.
Enamus osi sai tellitud Inglismaa ja Saksamaa netipoodidest.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1623
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas mrWilson » 15 Veebr 2016, 00:48

Andrus, äkki sa viitsi teha põhjalikuma ülevaate komplekteerimise protsessist? Sellest millised jupid, kust said, jne.. koos linkide ja pildimaterjaliga. Usun, et pakuks nii mõnelegi huvi. Kaasa arvatud mina. :)
Ah, minge metsa...

wza24
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 6
Liitunud: 15 Veebr 2016, 17:52
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas wza24 » 15 Veebr 2016, 18:39

Ise hetkel kasutan suht tüüpilist 28" Authori universaalratast esiamordiga, aga päris palju juppe on kohaldatud ja eraldi tellitud. Pole just kõige ideaalsem kombinatsioon, aga siiani on asja ära ajanud. Enamus juppe saaks kenasti ka järgmisele rattale ümber tõsta.

Asjad mis eraldi või lisaks tellitud:

Shimano spd pedaalid, a530 vist olid. Ühelpool clip ja teine pool tavaline pedaal.
Brooks C17 sadul. Geelsadulatega võrreldes ikka väga suur mugavuse vahe.
Vaude sadulakott sisekummide ja heeblite jms jaoks.
BBB suur pudelihoidja 1,5 liitriste pudelite jaoks.
Bikebuddy universaalne anumahoidik raami alla. Saab igas mõõdus pudeleid kaasa võtta ning käib väga mugavalt koos hoidikuga raami külge-ära. Ise kasutan trangia piiritusepudeli vedamiseks.
Tubus cosmo pakiraam. Plussideks roostevaba teras ja pakiraami pealmine osa laiem kui Tubuse teistel mudelitel - telki parem vedada.

Kuna dünamo puudub, siis valgustuseks ees BM ixon core micro-usb laetav tuli ning taga pakiraamil patareidega BM toplight flat senso, mis ise pimedas sisse lülitub.

Ja loomulikut Ortliebid... :) Kuna väga suurt kraami kaasa pole vaja olnud vedada, siis taga backroller'id ja ees ultimate lenksukott.

Ainus asi, millele pole head lahendust veel leidnud on esitulele kinnitus. Head stabiilset varianti pole leidnud, kuna lenksule kinnitades jääks tuli lenksukoti varju. Ortliebil on pikendus-pulgad, mille külge tuli kinnitada, aga ei ole kõige stabiilsem variant.
Viimati muutis mrWilson, 15 Veebr 2016, 19:59, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Muutsin postitust lihtsamini loetavamaks :)

Maidor
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 98
Liitunud: 23 Jaan 2016, 09:38
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Maidor » 15 Veebr 2016, 19:11

Mõned esitused on loodud kinnitama esi amordi külge. Vaata Ebayd

Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 181
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Andrus » 15 Veebr 2016, 19:45

Kuna jalgratas koosneb sajast pisiasjaast, siis läheneks osade kaupa. Alustaks jooksudest (ratastest), kuna need mõjutavad sõitmist kõige enam.

Minu komplekt:

Rummud - Hope Pro2. Tegemist on täis laagritega. Absoluutselt hooldusvabad ja minu puhul juba 5 aastat kasutuses. http://Www.hopetech.com" onclick="window.open(this.href);return false; Hetkel on tootmises Pro4, mis varasemast visuaalselt ei erine. Hind: mõne mehe jalgratas.

Veljed - Mavic XC717 Disc. Ketaspiduritele mõeldud veljed. Topeltseinaga. 32 auku.
Kodarad - nimetud 2mm. Valitud said tugevus eelistus kaalule.
Pidurikettad - Tekpro
Veljelint - schwalbe
Kiirkinitused - actionsports
Kassett - Shimano XT 11-32. Matkarattale võiks olla 12-30 või midagi sellist, aga Shimano sellist valikut ei tooda. Maastiku ratta kassetti võiks isegi maante ratta omaga vahetada.
Jooksud enda poolt kokku laotud ja spetsialistil lastud reguleerida. Kodaraid ei liiminud, kuid 5 kasutusaasta jooksul pole vajanud sirgestamist.
Rehvid - selleks hooajaks lähevad alla Schwalbe Marathon rehvid.

Kuna eesmärk on hoida minimaalne ratta ja varustuse kaalu, siis mulle selline valik sobib. Raskema varustuse vedamiseks võiks valida 36 auguga jooksud. Enamus osasid ostetud Inglismaalt http://www.chainreactioncycles.com/ee/en" onclick="window.open(this.href);return false; või Saksast https://www.rosebikes.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis mrWilson, 15 Veebr 2016, 19:55, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: Muutsin postitust lihtsamini loetavamaks :)

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1623
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas mrWilson » 15 Veebr 2016, 19:47

wza24 kirjutas:Ise hetkel kasutan suht tüüpilist 28" Authori universaalratast esiamordiga.
Mis rattaga täpselt tegemist on kui saladus pole? :)
wza24 kirjutas:Ainus asi, millele pole head lahendust veel leidnud on esitulele kinnitus. Head stabiilset varianti pole leidnud, kuna lenksule kinnitades jääks tuli lenksukoti varju. Ortliebil on pikendus-pulgad, mille külge tuli kinnitada, aga ei ole kõige stabiilsem variant.
Äkki on abiks selline lahendus:
http://www.youtube.com/watch?v=Am1duM81 ... be&t=2m48s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=WNym9wQ ... be&t=5m55s" onclick="window.open(this.href);return false;

Lenksu toru vahele veel üks lenksu kinnitus ja lisatoru mille külge siis lenksukott kinnitada. See jätab lenksule endale rohkem ruumi ja esilatern peaks nüüd üle koti valgustama piisavalt.
Ah, minge metsa...

wza24
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 6
Liitunud: 15 Veebr 2016, 17:52
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas wza24 » 15 Veebr 2016, 21:25

Author Reflex on mudeliks, tegelikult isegi 2 tükki neid kasutanud alates 2003. aastast. Päris matkaratta tasemeni kindlasti ei küündi, aga ka hinnasilt on teisest klassist. Siiani on kenasti igalpool hakkama saanud.

Seda teise stemi kasutamist lenksukotile vaatasin ka Kuno ratta näitel, väga huvitav lahendus ja tundub väga mõistlik millalgi ära proovida.

wagner
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 48
Liitunud: 14 Aug 2014, 11:04
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas wagner » 15 Veebr 2016, 21:37

Nagu aru saan, siis selle lisalenksu paigaldamiseks on vajalik väga pikk steering tube ning keskmisele valmis rattale teist stemmi paigaldama ei mahu. Ainus variant oleks uue, mõõtu lõikamata toruga amordi või kahvli ostmine.

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas margusl » 15 Veebr 2016, 22:45

wagner kirjutas:Nagu aru saan, siis selle lisalenksu paigaldamiseks on vajalik väga pikk steering tube ning keskmisele valmis rattale teist stemmi paigaldama ei mahu. Ainus variant oleks uue, mõõtu lõikamata toruga amordi või kahvli ostmine.
Lihtsam variant on rakis lenksu külge kruvida https://www.google.ee/search?q=handleba ... 84&bih=511" onclick="window.open(this.href);return false;

Metsamyhin
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 354
Liitunud: 11 Juun 2012, 14:37
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Metsamyhin » 15 Veebr 2016, 23:11

Lamp lenksu kohale paralleelsele torule:
http://www.aliexpress.com/item/GUB-G-32 ... 65697.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aliexpress.com/item/TrustFir ... 74086.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1623
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas mrWilson » 16 Veebr 2016, 13:27

Huvitav, seda ma ei teadnudki. Väiksemate vidinate paigutamiseks hea lahendus. Iseasi kas ka lenksukoti hoidmiseks piisav, et ei hakkaks töllerdama vms.
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1269
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Nohik » 16 Veebr 2016, 13:59

Mis tagajooksu valikul oluline on?
All engineers are cyborgs

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Aivar » 16 Veebr 2016, 15:32

Nohik kirjutas:Mis tagajooksu valikul oluline on?

Oluline on see mida sina sellelt jooksult ootad! Kiiret veeremist või vastupidavust, kerget kaalu või bling blingi...
Raskem jooks on enamasti tugevam igasugu külgmistele paindumistele jne samas pead endale lihtsalt selgeks tegema kui palju varustust sa rattale plaanid panna. Kui suureks soovid kogukaalu ajada - ratas, ülejäänud matkavarustus + sõitja. Nendest punktidest lähtuvalt saad hakata valima milliseid jookse sa sinna alla hakkad valima.

Kuskil keegi kirjutas, et igast rattast saad teha matkaratta - täpselt nii ongi. Iga rattaga saad minna matkale... lao matkavarustus peale ja ongi matkaratas olemas. Peale esimest matka juba tead mida on vaja muuta, et järgmine matk oleks sulle meelepärasem.

Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 181
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Andrus » 16 Veebr 2016, 17:02

Olen täpselt Aivariga nõus. Matkaratta komplekteerimine on aastatepikkune töö. Mul on igaks hooajaks mõni asi välja vahetatud. Igal matkal avastan, et miski võiks olla teine. Teiste soovitusi võib arvestada, kuid parim on oma kogemustest õppimine.

Maidor
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 98
Liitunud: 23 Jaan 2016, 09:38
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Maidor » 16 Veebr 2016, 20:48

Minul käib usin elektri ratta ehitus matka jaoks. See on mul siis juba neljas. Eks millalgi teen sellest teema.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1269
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Nohik » 17 Veebr 2016, 08:51

No ma mõtlesin seda, et kui ma tahan vastupidavust, siis milliseid termineid pidi pean näpuga järge ajama ja mida ei maksa uskuda.
Aivar kirjutas:
Nohik kirjutas:Mis tagajooksu valikul oluline on?
Oluline on see mida sina sellelt jooksult ootad! Kiiret veeremist või vastupidavust, kerget kaalu või bling blingi... Raskem jooks on enamasti tugevam igasugu külgmistele paindumistele jne samas pead endale lihtsalt selgeks tegema kui palju varustust sa rattale plaanid panna. Kui suureks soovid kogukaalu ajada - ratas, ülejäänud matkavarustus + sõitja. Nendest punktidest lähtuvalt saad hakata valima milliseid jookse sa sinna alla hakkad valima. Kuskil keegi kirjutas, et igast rattast saad teha matkaratta - täpselt nii ongi. Iga rattaga saad minna matkale... lao matkavarustus peale ja ongi matkaratas olemas. Peale esimest matka juba tead mida on vaja muuta, et järgmine matk oleks sulle meelepärasem.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Kuno
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 20
Liitunud: 29 Nov 2012, 22:39
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Kuno » 17 Veebr 2016, 16:29

Tervitan kõiki matkajalgratta leiutajaid!
Astusin samale rehale aasta tagasi kui olin Surly usku langenud.Selline ta sai,loodetavasti link avaneb.
https://drive.google.com/file/d/0B9vJiI ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Alljärgnevad jupid said peale laotud.
https://drive.google.com/file/d/0B9vJiI ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Nüüd pea 15000km sõidetud.Tagumine jooks vajab rummu vahetust ja kodaraniplitega olin hädas 4tk ütlesid töölepingu üles.Samas sain nende vahetamisega ise hakkama kuna tagavarad olid olemas.Kui tugevamad niplid oleksin osanud leida siis kodara vahetusega kasseti poolt nii odavalt läbi ei oleks saanud.BM USB-Werk lõpetas ka laadimise üsna ruttu.Muidu kõik toimis.
Kokkuvõttes olen seda meelt et vahet pole millega matkad peasi et teed seda mis sulle tundub õige.Kui selleks on hetkel ratta komplekteerimine siis tuld.
Kui keegi ise Ruhloffi rattale laob millel mnt lenksud siis kindlalt huvitaks kust ja kuidas.Ise hetkel ei tegele sellega aga unistada ikka võib.
Majanduslikult tundub küll üsna mõttetult kulukas aga ikkagi tahaks ära proovida.
Pealehakkamist ja edu kõigile!

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas margusl » 17 Veebr 2016, 17:12

Kuno kirjutas:Kui keegi ise Ruhloffi rattale laob millel mnt lenksud siis kindlalt huvitaks kust ja kuidas.
Mõne päeva eest jooksis voost läbi - http://www.cyclingabout.com/gebla-rohbo ... loff-hubs/" onclick="window.open(this.href);return false;

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 546
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas polarbear » 17 Veebr 2016, 17:15

Kas võtsid ainult raami ja ülejäänu ladusid ise kokku? Algupärasel disc truckeril peaks need käiguvahetajad oinasarve otstes olema, millistega kooselust tahaks ise ka midagi teada ja ehk ka ära proovida....
Samas näen ma täiesti kasutamata või õigemini priiskavalt kasutatud ruumi, mis ära täites annaks võimaluse veel rohkem särki ja värki kaasa võtta :)

Pilt
Pilt

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Komplekteerime ise matkaratta

Postitus Postitas Aivar » 18 Veebr 2016, 14:31

Rohloff ja oinasarved olid ka minule alguses teemaks ja kõige odavam ja lihtsam lahendus on siiski selline, kus pidurdamiseks on mnt ratta pidurilingid ja gripshift käiguvahetuseks - ütleme paigutatuna kuskil seal kus pealt hoides mnt lenksust kinni hoitakse.
Margusl lingilt on kõik lahendused olemas... lisaks nüüd siis srami täielik mnt lahendus. Samas - enamasti oinasarvedest hoitakse matkal kinni siiski pealt hoides, maanteeratturid trennis hoiavad enamasti pealt kinni jne. Käigu vahetuseks üldjuhul nii ehk naa peab kätt pidurilingile tõstma - sellest järeldan, et tegelikult ei ole vahet kas lenksul on gripshift või mnt ratta linkvahetused. Küsimus on esteetiline ja igaühe personaalne maitse-eelistus ei muud. Kokkuvõttes on tegemist lihtsalt ümber harjumise ajas. Varem ma isegi ei mõelnud ühelegi oma maastikurattast paigaldada gripshifti - aga nüüd... teise ratta xt dual controllereid välja ei vahetaks aga kui mingil põhjusel peaksin hakkama sõitma ka tavarattal rullvahetiga siis maha seda tõstma tõenäoliselt enam ei hakkaks.

Raamikott:) No pigem ongi probleem, et rattamatkale saab liiga palju asju kaasa vedada. Mida rohkem kola, seda raskem seda edasi vedada ja seda hävitavam on see jooksudele ja kogu rattale tervikuna. Tegelikult 5 või 6 koos lenksukotiga on rohkem kui küll. Mina lenksukotti kasutanud ei ole - kuna see piirab veidi vaadet ratta ette millega küll harjub ära, kuid nagu ikka kipub iga panipaik silmini täis saama ja koos sellega on 2-3kg raske lenksul elektroonikakott tõstnud raskuskeset päris palju kõrgemale ja juhitavus on selle tulemusena üksjagu kehvem. Esirattale laetavat varustust peab nii ehk naa jälgima, et raskus liiga suureks ei läheks... iga ülearuse ja ebavajaliku kiloga esirattal muutub juhitavus märgatavalt "vedelamaks" ja läbi selle kehvemaks.
Ainus praktiline raami/sadulakott on tööriistade jaoks. Pump, varurehv, ketivõti ja multitool võiks olla kättesaadav ilma, et peaksid suure koti koos varustusega lahti pakkima. Enamasti remonti peab tegema loodetavasti ikka harva ning seetõttu on varurehv ja tööriistad vajunud ikka varustuse koti kõige sügavamasse nurka. Selle vältimiseks ongi mõtekas pisike raami või sadulakott lihtsamate tööriistadega käepärast hoida.

"Nohik" - üldiselt rohkem kodaraid tähendab tugevam ja vastupidavam jooks, topelt seintega ja kambritega veljed on samuti tugevamad, oleneb jooksust aga üldiselt on 26 toll jooksud veidi jäigemad kui 28 ja 29 tolli. Lisaks erinevad kodarad on erineva tugevusega ja Kuno juba kodaraniplitest rääkis. Kuna sa ise neid ilmselgelt kokku laduma ei hakka siis kõige lihtsam on ikkagi küsida inimeselt kes sulle jooksu komplekteerima hakkab. Ütled, et oled matkarattur ja oluline on, et saaksid varustust laadida jne. Iga endast lugupidav töömees ilmselt sulle võistlusjookse ei soovitaks. Alati saad küsida ju hinnapakkumise ja komponentide nimekirja... seejärel üks korralik õhtu nobedaid näppe google keskonnas ja küllap leiad iga detaili kohta piisavalt lisainfot - seejärel saad otsustada ja vajadusel enne tellimist täiustusi sisse viia.

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline