Rattaga matkamine

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 181
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Andrus » 19 Veebr 2013, 13:13

Rattamatkamisel on ka mustem poole:
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... achoengsao

Kasutaja avatar
janek
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Apr 2011, 10:06
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas janek » 19 Veebr 2013, 14:09

vähe teistsugused rattakotid - porcelain rocket
easy just isn’t worth it

Kasutaja avatar
MoralFibre
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 32
Liitunud: 04 Veebr 2013, 17:39
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas MoralFibre » 19 Veebr 2013, 20:29

Andrus kirjutas:Rattamatkamisel on ka mustem poole:
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... achoengsao
See on pigem igasuguse rattasõidu süngem pool, mitte rattamatkamise.

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 711
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 19 Veebr 2013, 20:39

janek kirjutas:vähe teistsugused rattakotid - porcelain rocket

Sealt ostes on ropult kallid. Muidugi on võimalus ka ise midagi aretada.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1210
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Metavo » 19 Veebr 2013, 20:45

Need raamikotid huvitavad, aga magamiskotti ja telki sinna ei suska, matkapotist rääkimata.
Neid tuleks tõesti ise teha kui tahta kasutada, sest nii saab garanteerida parima sobitumise raami sisse.
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 711
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 19 Veebr 2013, 20:52

Metavo kirjutas:Need raamikotid huvitavad, aga magamiskotti ja telki sinna ei suska, matkapotist rääkimata.
Neid tuleks tõesti ise teha kui tahta kasutada, sest nii saab garanteerida parima sobitumise raami sisse.

Oleneb missugune telk ja magamiskott. Minu omad peaksid küll probleemideta ära mahtuma, saati kui ise disainida.
Ise tehes siis ilvese tehasepoodi materjali järele ja singeri taha leiutama.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Aivar » 19 Veebr 2013, 20:54

Raamikott ikka pigem mõeldud pisividinatele nagu näiteks remont komplekt. Mingeid suuremaid asju ikka sinna panna on lootusetus. Pigem üks raamikott kus sees rehvi parandusvahendid, lukk ja veel mõni vidin(ketivõti,õli,varu lohv) mida saaks kiirelt kätte kui näiteks rehv saab naela või ratas ikaldub mingil põhjusel. Suurtes kotides pakiks ju need asjad sügavale põhja ning kui vaja kätte saada siis kalla kogu kott tühjaks(keset sõitu maantee servas - mitte laagris). Kolmnurkseid raamikotte müüakse ka meie kohalikes rattapoodides.

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas margusl » 19 Veebr 2013, 21:09

Pilt
Säärased näiteid on viimasel ajal hakanud kahtlaselt tihti ette jääma, kardetavasti olen meediaruumi natuke liialt välja venitanud. Konkreetne klõps on selle jutu seest. Enda peakujuga hästi ei sobi.

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1210
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Metavo » 19 Veebr 2013, 21:24

Idee poolest kui kasutada jalgratast tarpi hoidjana siis saab ilma suuri tugivaiasid kaasa võtmata matka ära teha.
Tarp peab olema piisavalt suur jällegi ja miks mitte ka sääsevõrgutatud sisetelgiga.
Sellise lahendusega pole ka pidevat stressi öösel kas ratas ikka alles, isegi kui Harjumaa randades matkad.
Kuni on puid, pole probleemi

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Aivar » 19 Veebr 2013, 21:28

margusl kirjutas:Pilt
Säärased näiteid on viimasel ajal hakanud kahtlaselt tihti ette jääma, kardetavasti olen meediaruumi natuke liialt välja venitanud. Konkreetne klõps on selle jutu seest. Enda peakujuga hästi ei sobi.
Noo ma ei tea - kui sinna keskele musta kotti asju toppida võib ta üpris punni minna ja seejärel pedaalimisel vastu jalgu käima hakata. Samuti see sadulaalune pamp on selline huumor - juba pildil tundub, et sadul on tunduvalt kitsam ja ilmselt väntamisel käib vastu kanni. Esihargi kott on täpselt selle kohapeal kus suurem muda on harjunud kogunema. Huvitav oleks näha kuidas kogu see krempel keskmisel kruusateel vastu peab - 50km korraliku vibra võtab isegi liha luudelt lahti rääkimatta kottidest.

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas margusl » 19 Veebr 2013, 22:02

Kui teema või selle järgijad oma tegemistega rohkem pinget pakuvad, on märksõnaks bikepacking

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 711
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Tanel » 19 Veebr 2013, 22:09

Metavo kirjutas:Idee poolest kui kasutada jalgratast tarpi hoidjana siis saab ilma suuri tugivaiasid kaasa võtmata matka ära teha.
Tarp peab olema piisavalt suur jällegi ja miks mitte ka sääsevõrgutatud sisetelgiga.
Sellise lahendusega pole ka pidevat stressi öösel kas ratas ikka alles, isegi kui Harjumaa randades matkad.
Aga palun https://www.google.ee/search?q=bikepack ... B604%3B453

Varuste.net leheküljel on ka praegu hea hinnaga Halti pakikakotid. http://www.varuste.net/en/tuotetiedot2. ... ke+Pannier
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1623
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas mrWilson » 20 Veebr 2013, 02:53

Sai käidud 2011 suvel pikemal rattamatkal. Seoses sellega ka üht-teist kõrva taha pandud. Muidugi igaühel on omad eelistused ja võimalused, seega saan rääkida vaid enda eest. Ma ei saa hiilata ultramoodsa varustusega või üüratu kogemusepagasiga. See oli minu esimene jalgrattamatk ja varustuse soetamisel olin pigem säästuresiimil. Olen pigem seda meelt, et mõni seiklus ei tohiks minna mugavuse nahka.

Niisiis. Mõned tähelepanekud:

Sadul. Olgu sadul kui tahes ulmeline, p... lööb alguses tuld välja niikuinii. Mina käisin esimesed kolm päeva jalad harkis. :) Ei tasu paanikasse sattuda, tagumik võtab sadula kuju kiiremini kui arvata oskate. Liiga lai sadul hakkab hõõruma. Liiga kitsas - kes see ikka õrrel tahab istuda. Pead lihtsalt leidma enese jaoks selle sobiva.

Polstriga rattapüksid. Ei oska spordimehe seisukohast rääkida aga matkale nendega minna... no ma ei tea. Haudumisest ei päästa spetsiaalsed rattapüksid ega muudki polsterdused. Kui satud matkama väga palavate ilmadega siis on asi eriti nutune, pluss veel see, et kogu higi mis seljale tekib valgub tasapisi kuid süüdimatu järjekindlusega püksi. Sinna juurde liitke veel tolm. Nüüd kujutage ette seda tunnet kui istute vanaema nõelapadja otsa. :) Selle vastu ei ole muud rohtu kui teha tihedalt sirutuspause või veel parem külm järvevesi.

Rattapeegel. Minumeelest asendamatu asi rattamatkal. Hea kui on veidi kumera peegliga mis muudab vaatenurga suuremaks. Jäävad ära pidevad üle õla kiikamised. Ilgelt s... on jälgida näiteks tagant tulevat autot, et see sinust ca millimeetri kauguselt mööda ei kupataks samal ajal proovides laveerida teeaukude vahel, et oma esirehvi kandiliseks ei sõidaks.

Pakiraam/id. Ütlen kohe ära, et esimese pakikaga mul kogemused puuduvad sest ise ei kasutanud. Ilmselt on esikottidega ratas palju stabiilsem. Kui lähed poodi pakikat valima siis veendu kindlasti, et see just sinu rattale sobib. Kui ei ole kindel siis võta ratas kaasa, et saaksid proovida. Mina ei veendunud ning pidin kompunnima mingeid erilahendusi selle jaoks. Samuti veendu, et pakiraam oleks piisavalt toekas kogu sinu nodi kandma. Arvesta sellega, et raputamist ja karmi kohtlemist peab ta taluma kogu matka vältel. Minul hakkasid väsima alumised kinnitused. Ettenägelikult tegin tuttava sepa juures aegsasti terasest tagavara kinnitused.

Rattakotid. Kaks peamist märksõna: veekindlus ja vastupidavus. Pakiraami kotid (Author A-N471) ei olnud teab mis tippklassi tasemel aga oma tööga said kenasti hakkama. Kartsin kogu aeg, et kinnitused millega pakiraami külge riputada (kaks plekist konksu) ei ole aus diil kuid peaaegu kaks kuud erinevaid vintsutusi pidasid vapralt vastu.

Samuti olin kõhkeval seisukohal lenksukoti (Author A-H721) suhtes kuid pean ütlema, et ilma lenksukotita oleks elu ikka hulka keerulisem olnud. Kõik väiksemad vidinad mida pidevalt kasutad, alates fotokast kuni soolapähkliteni saab kenasti sinna mahutada. Samuti meeldis mulle kilega kaarditasku mis tegi navigeerimise tunduvalt lihtsamaks.

Ainukeseks miinuseks oleks vast see, et mõlemad kotid ei kannata suuremat sadu. Võimalik on soetada eraldi vihmakaitsed. Minul neid ei olnud, mõtlesin, et olen kaval ja hoian kokku ning kasutan hoopis lihtsaid prügikotte. Muidugi asja ajasid ära, ainult kole tülikas on neid pidevalt paigaldada. Samuti on neil lagunemise komme. Ah jaa. Ära unusta kotte tuulutada (ikka rattakottidest käib siinkohal endiselt jutt :) ). Kopitus on kerge tulema.

Kolmandaks kotiks oli mul täiesti tavaline väiksemat sorti seljakott mille kummidega pakikale sidusin. Sellel oli ainukesena korralik vihmakaitse juba olemas. Ei näinud mingit vajadust lisakulutusi teha spetsiaalse koti soetamiseks. Toimis igati eeskujulikult.

Rehvid. Ainukesed asjad millesse ma kindlalt panustasin olid korralikud, torkekindlad rehvid (Schwalbe Marathon Plus) sest ma lihtsalt ei viitsinud tegeleda pidevalt katkiste lohvide lappimisega. Ja etskae imet, ei pidanudki. Mitte kordagi. Ausalt. Siiamaani on need rattal all nagu need jäid ja igatpidi vinks-vonks. Isegi tähelepanuväärseid kulumise märke pole. Algul oli plaan valida mõni kärnasem muster kuid selgus, et kärn võtab ikka tugevalt sõites hoogu maha. Samal põhjusel ei tohiks rehv olla liiga lai. Seega sai valitud just tagasihoidlikum muster ning tagantjärgi pean ütlema, et õieti tegin.

Keegi siin mainis eespool, et saab sõita eduliselt ka liivas. Väidan täie kindlusega, et mis iganes liiva sees ei liigu sa oma täislastis rattaga mitte kuhugi. Liiv on saatanast ja kui sa just ei plaani verd ninast välja sõtkuda siis tule parem heaga sadulast maha ja lükka oma suksut käekõrval.

Sõiduprillid. Need olid asjad millest ma aegajalt ikka puudust tundsin. Kuna ma millegipärast otsustasin, et neid ei lähe mul kindlasti vaja siis pidin seetõttu üsna tihti kärbseid ja muid mikrolendlejaid punetavaist silmist pühkima.

Vedelik. Suvel palavaga kulub vedelikku palju, et mitte öelda lausa jõhkralt. Minu veesetingud olid sellised, et raami küljes oli kaks 1,5L pudelit, neid sai hästi sõidu ajal haarata ja taga pakika kummide või seljakoti vahel veel kaks 2L tavalist plastpudelit. Mõnikord juhtus ka nii, et terveks sõidupäevaks (laagrisse jäämise ajaks tuli nii ehk naa lisa hankida) nendest ei jätkunudki. Ja teine vedelik mida palju kulus oli õlu (mõõdukalt korraga). See väidetavalt aitab lihaseid taastada ja tõesti aitas kah.

Telk. Minu kodu ja minu kindlus. Siinkohal veab kindlasti Jürgensonil klemmi kõrvuni kui ütlen, et magasin peaaegu kaks kuud täiesti tavalises säästuka telgis. Ilmselt odavamat telgilahendust ei ole olemas. Ah, et miks selline niru telk? Aga sellepärast, et sihukest kerget telki mis kannataks rattamatkale kaasa vedada ei raatsinud ma lihtsalt osta. Kui uuesti peaksin sarnase püha ürituse ette võtma siis ilmselt kaaluksin seda võimalust tõsiselt. Plussiks oli selle telgi puhul juba mainitud väike kaal ja samas avarus. Ja siinkohal plussid lõppevadki ning algavad miinused. :) Otsest vett ei tasunud sellele telgile näidata, kohe olid lombid nurkades, sellepärast võtsin kaasa 3x4m koormakatte mille telgile peale tõmbasin. Samuti mahtus sinna alla ka ratas. Lisasebimist muidugi oli aga see eest ei pidanud hommikuti märga telki kokku pakkima. Ja vihma sain ma kõvasti. Tagantjärgi mõeldes oleks vist samamoodi toiminud igasuguse telgi korral- nagu ennist sai mainitud on sellisel matkal kopitus kiire tulema. Siiski päris ilma kopituseta ma ei pääsenud.

Koerad. Midagi ei ole teha, koertest ei saa rattamatkaja üle ega ümber. Vähemalt nende peale mõeldes. Need rajakad kohe naudivad seda kui saavad su sääri komposteerida. Lootsin, et saaks kuidagi ilma penideta hakkama. Paaril korral pidin siiski elu kiiremaid liigutusi sooritama. Pipragaas ja kõiksugu sellised vahendid on muidugi variant. Minul oli ainult nuga lenksukoti kummide vahel. Õnneks verelaskmiseni ei läinud.

Magamine. Isetäituv madrats ja tavaline suvine magamiskott. Suht päevi näinud. Oli ka jahedaid öid.

Köök. Kööginurgaks oli mul tavaline rootsi armee katelok piirituse põletiga. Ei midagi edevat.

Remont. Kui lähed pikemale matkale, võta kaasa kõik mida saab kohapeal vahetada või parandada. Krepid, traat ja mäkaivari teip ruulivad. Näpitsad, võtmed jne... Samuti ei tee paha ka peotäis kodaraid kaasa haarata. Minul kulus neid kolm. Raskus ning pidev raputamine teevad oma töö. Kui oled uljas kihutaja (nagu me mõnikord kõik) siis tasuks end auklikel teedel tagasi hoida. Raske matkarattaga on kerge rehvid kandiliseks sõita. Esimene kodar läks mul just selle nahka. :) Pista kotti ka väike puhastuskomplekt ja väike õlipudel. Näiteks vana hambaharjaga saab edukalt ketti liivast puhastada. Keera kõik lahti käivad osad rattal enda käe järgi kinni. Minul oli juhus kus ma ei suutnud tirri lahti keerata, et kodaraid vahetada. Õnneks olen kohati leidlik ja lahendasin asja teisiti lähenedes.

Võiks veel mainida, et kui miskit peaks lagunema siis näiteks alumiiniumi keevitust on pehmelt öeldes ilgelt k..ne leida. Aga see vist rohkem väljamaal matkajatele kus tsivilisatsiooniga on nagu on. Aga siiski, väga noobli rattaga ei maksa igale poole ronida.


Assa raisk! Vaatan, et sai kuidagi pikk jutt. Loodan siiski, et mitte väga s... jutt. :) Kindlasti oleks mõnel kõvemal rattahundil ehk ainet vastu vaidlemiseks aga need olid lihtsalt minu mõtted ja tähelepanekud ning kindlasti jäi ka miskit olulist ebaolulise asemel mainimata. Eks te siis küsige. Igaks juhuks lisan oma matka varustuse nimekirja kah kõige lõppu, ehk on sellest kellelegi kasu: http://jalgrattalumbereesti.blogspot.co ... ustus.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kui ei proovi siis ei saa teada kah. Tänan tähelepanu eest.

8-)
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Jyrgenson » 20 Veebr 2013, 07:27

Minule kas olen hakanud vaikselt mõtlema jalgrattaga liikumise peale oli mrWilsoni ettekandes palju infot mida kõrva taha panna.
P.S Enam ma ei viitsi kommenteerida neid säästutelkide teemasid. Mul on teine filosoofia teemale lähenemiseks. Lühidalt öeldes lähenen nii, et kõigepealt vaatan mis on kõige kallim ja siis vaatan rahakoti sisu. Kui välja ei vea, vaatan hinnalt järgmist. Mitte vastupidi.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1210
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Metavo » 20 Veebr 2013, 09:10

Käisin kunagi kuulamas ühe isiku seiklust jalgrattal prantsusmaalt pekingisse.
Tal oli ratta lenksu külge seotud umbes labakäest küünarnuki pikkune kepp, mille ainus funktsioon oli koertele vehkida kui nad jälle temast vaimustatud on.
Tal oli ka järelkäru koos kõige vajalikuga, kui mäletan õigesti siis tal varustus kaalus üle 90 kilo kokku, sealhulgas varuosad, söök-jook, aga no eks ta sõitis ka kõvasti läbi kõrbete kus peabki olema rohkelt varu kaasas.

Wilson, sul ühe pildi peal tõsised käärid, mis nendega tegid?
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1623
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas mrWilson » 20 Veebr 2013, 15:50

Metavo kirjutas: Wilson, sul ühe pildi peal tõsised käärid, mis nendega tegid?
Ausalt öeldes ma enam ei mäleta mille jaoks need kaasa said võetud. Mäletan aga, et väiksemaid ei leidnud parajasti. :)
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 677
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Tarmo » 20 Veebr 2013, 18:10

Sadul tahab jah harjumist, hooaja alguses on juba 15 km pärast kann valus, peale môningast harjutamist pole ka 80 km väga viga.
Minul sadula toru sees amort - päris mugav asi.
Milliseid ratta jalgu rahvas kasutab, minul kipuvad jalad täislastis rattaga katki minema.
Ja kasutan samuti Rimi 12 eurost telki - kaalub vaid 1,2 kg.

Ratta pumba olen veidi toekama vastu vahetanud, käsipumbaga täispumbatud rehviga kannatab vaid remondikohta sôita.
Viimati muutis Morheatus, 20 Veebr 2013, 20:18, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Liitsin topeltpostitused.
...

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Aivar » 20 Veebr 2013, 18:57

Tarmo kirjutas:Ratta pumba olen veidi toekama vastu vahetanud, käsipumbaga täispumbatud rehviga kannatab vaid remondikohta sôita.
Mis mõttes nagu? Ma pole rehve üheski remondikohas pumpamas käinud - mingi odav pisike käsipump mis mahub 3 nurkse raamikoti sisse töötab laitmatult. Remondikohta kannatab sõita kui purunenud kummi sisse topid näiteks pajuvitsad või muud looduslikku kraami - vähemalt jäävad jooksud terveks.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1623
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas mrWilson » 20 Veebr 2013, 19:12

Tarmo kirjutas: Milliseid ratta jalgu rahvas kasutab, minul kipuvad jalad täislastis rattaga katki minema.
Kasutasin ratta jalana alumiiniumist telgi vaia mis ei kaalunud midagi ja mille ühe otsa toetasin sadula alla. Alles siis püsis ratas kindlalt püsti. Tavaline rattajalg õigustas end ainult tuulevaikse ilmaga ja kõval pinnasel.


Kui võimalus siis kasutage torkekindlaid rehve (näiteks Schwalbe Marathon Plus) ja unustate igasuguse lappimise. Need rehvid ei mõjuta kuidagi sinu sõiduomadusi, see-eest pakuvad eeskujulikku kaitset (kui just raudteenaelast üle ei sõida).
Ah, minge metsa...

Metsamyhin
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 354
Liitunud: 11 Juun 2012, 14:37
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Metsamyhin » 20 Veebr 2013, 20:44

Aivar kirjutas:Remondikohta kannatab sõita kui purunenud kummi sisse topid näiteks pajuvitsad või muud looduslikku kraami - vähemalt jäävad jooksud terveks.
Lõhkenud väliskummi seni mäkk-aivari teibiga parandanud ja ükski matk selle pärast pooleli pole jäänud, ei Eestis pärapõrgus ega Islandil. Läbikulunud teibikihte tuleb küll aegajalt täiendada.

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Aivar » 20 Veebr 2013, 20:55

Metsamyhin kirjutas:
Aivar kirjutas:Remondikohta kannatab sõita kui purunenud kummi sisse topid näiteks pajuvitsad või muud looduslikku kraami - vähemalt jäävad jooksud terveks.
Lõhkenud väliskummi seni mäkk-aivari teibiga parandanud ja ükski matk selle pärast pooleli pole jäänud, ei Eestis pärapõrgus ega Islandil. Läbikulunud teibikihte tuleb küll aegajalt täiendada.
Väga õige - matkaja peab olema leidlik ja avatud mõtlemisega. Olen isegi lõpuni ja tiba pealegi kulunud välisrehvi sisse coca-cola pudelist vahelapi lõiganud, et siselohv asfaldilt pidamist ei otsiks. ;)

Kasutaja avatar
kallitar
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 86
Liitunud: 09 Okt 2011, 01:28
Asukoht: Loo
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas kallitar » 21 Veebr 2013, 18:48

Ahoi

Tänud selle alateema avamise eest!!

Kuna olen aastaringne rattakasutaja Eestis ning igal aastal saab tehtud paari-kolme nädalane rattaring mägedes, siis jagub vast kogemusi muljete jagamiseks.

Kasutan Scott maastikuratast, mis on pärit 2005. aastast ja originaalist on nüüdseks järele jäänud vaid raam, sest ajapikku on tulnud ülejäänud osad välja vahetada. Olen kuulnud, et Euroopas rännates olla Scoti miinuseks see, et kui rattal peaks lagunema mingi spetsiifiline vidin, siis varuosa hankimisega võib tekkida probleem. Õnneks ei ole mul sellist erilist hädajuhtumit olnud.

Rehvid. Varem kasutasin aastaringselt jämedaid suure mustriga rehve (Maxxis 26x2,5), millel ei ole traate sees. Traadita seetõttu, et ratas oleks kergem. Kui rehvi on palju kasutatud või läbinud hunnik auke, võib juhtuda, et traadid hakkavad õgima lohve. Jämedaid suuremustrilisi seetõttu, et siis saab hakkama igasugusel maastikul ning tõusudel ei hakka rehv nii kergesti ringi käima. Miinuseks vast see, et uutena kipuvad asfaldil sõites liiga tugevalt haakuma. Kuna läbin aastas nii mõnegi kilomeetri ja mägedes sõites saavad rehvid korralikult vatti, siis ostan uued kord aastas. Sellel talvel kulgen ringi Schwalbe naelrehviga (26x1,5), millest turritamas 200 naela ja kaaluvad kokku peaaegu kaks kilo (oehh).

Pakiraam. Siin kehtib reegel, et mida vähem keevitusi ning toekam, seda parem. Olen mägedes lõhkunud kolm pakiraami, kaks läksid keevitusest ja ühel korral läks pooleks reguleeritava pikkusega kinnituslatt, millele kogu kaadervärk toetub.

Rattakotid. Kasutan Vaude veekindlaid kotte ning olen nendega väga rahul. Hea mahutavusega, on kergesti ratta külge kinnitatavad ja ühe tõmbega eemaldatavad. Miinuseks on koti avamise keerukus, kui sellele on toetatud pealmine kott, aga see ei ole ületamatult raske toiming. Pealmiseks kotiks olen hankinud sellise vidina http://matkasport.ee/msweb.nsf/pages/Se ... &f1=Kotid#, täpsemalt 70 liitrise. Olen valinud selle koti põhjusel, et see on veekindel ja mahutab kogu varustuse, kui on vaja minna lennukile. Matka ajal saab selle tõmmata rihmadega kõvasti ratta pakiraami külge (väga stabiilne), päeva ajal saab kergesti asju kätte ning õhtul kiirelt ka pakiraamilt eemaldada. Lisaks kasutan ka lenksu kotti, kuhu panen kõik, mis peavad olema koheselt kättesaadavad. Kui keegi hakkab hankima rattakotte, siis tuleb kindlasti vaadata üle, kuidas need kinnituvad pakiraamile. Vaude ja Ortliebi kinnitused on väga mugavad, vastupidavad ja fikseerivad koti korralikult ning ka kivisel kiirel laskumisel võib olla kindel, et ei pea pärast minema asju otsima. Ferrino kinnitusi, mida olen näinud ja kasutanud, laidan. Olen aegade jooksul näinud igasuguseid rattakotte ning selles olen veendunud, et kvaliteedi arvelt ei tasu kokku hoida kui on soov neid kasutada aktiivselt ja minna kodust kaugele.

Rattajalg. Kui keegi leiab midagi head, siis antagu ka mulle teada. Onju!

Sadul. Vahetasin just eelmise aasta kevadel eriti kiitsaka sadula, õige pisut toekama vastu, mis on mõeldud spetsiaalselt naistele. Eelistan kitsast sadulat, põhjuseks parem liikumisvabadus ning saab jalga hoida paralleelselt rattaga, kartmata liigset hõõrdumist. Talvel ei kasuta spetsiaalseid rattapükse, aga suvel alati.

Pudelihoidjad. Ratta küljes on kaks hoidjat, kuhu saab paigutada kuni 1,5 liitrised pudelid.

Pump. Alati kaasas väike käsipump ning sellega saab vähese vaevaga lüüa täis ka täiesti tühja rehvi. Tanklaid kasutan vaid selleks, et vahest kontrollida rõhku, kuid seda ka väga harva, sest arvan oskavat rehvi täituvust hinnata ka käega katsudes.

Igatahes, hangitagu meelepärane ratas, meelepärane varustus ja valitagu välja meelepärased teed ja seltskond ning uskuge, siis tuleb ka teekond vastav.


Kohtumisteni ratta ja rattata!!

Kalli

Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 181
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas Andrus » 22 Veebr 2013, 09:05

Väike vahemärkus enne pakiraamide ostmist - nimelt kõik pakiraamid ei ole mõeldud küljekottide paigaldamiseks. Tuleb vaadata, et pakiraamil oleksid laiemad küljetoed.
Nt midagi sellist: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=32817

Kasutaja avatar
pilving
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:58
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas pilving » 29 Mär 2013, 10:11

http://www.parnupostimees.ee/1178106/el ... -hommikul/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kakshunti.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capture-estonia.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
sergo
Huviline
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 25 Aug 2012, 18:06
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Rattaga matkamine

Postitus Postitas sergo » 29 Mär 2013, 22:21

Sadula suurus kuju peab olema valitud eelkõige oma vaagnaluu ja sõiduasendi järgi. Vt. http://treener.eok.ee/dokument_open.php?dokument_id=217" onclick="window.open(this.href);return false; (lk 21). Sealt raamatust ka palju muud kasulikku lugemist rattasõidu kohta.

Mul endal praegu suhteliselt kitsas x-mission line sadul, millega olen väga rahul. Enne seda sadulat ei osanud lootagi, et rattasõit võib istumisalusele ka suhteliselt OK tegevus olla. Seega tasub erinevaid proovida. Soovitan kindlasti vaadata selliseid, kus keskel on lohk mitte kumerus.

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline