1. leht 1-st

Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 26 Jaan 2017, 22:26
Postitas mrWilson
Kas keegi foorumlastest on kasutanud akupanka auto käivitamisel? Näiteks: läksid metsa aga hommikul avastasid, et autol on aku salapärasel kombel tühi. No problemo, võtad kindalaekast akupanga, ühendad juhtmed külge ja "annad minna" ...

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 26 Jaan 2017, 22:46
Postitas aleks
Selle aasta suvepäevadel oli mul süüde sees ja autokülmik tõmbas aku tühjaks...
Saabus kõikvõimas Ulli, võttis selle akupanga/boosterilaadse vidina klemmidega ja hakkas tööle. Huvitav vidin igatahes

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 27 Jaan 2017, 10:59
Postitas ullivilli
Olemas... Toimib.
Huvitav on see et autodel toimib paremini, kui BMW kahe pütasel.
Küllap on dekomp parem, aga eks seda oskavad autotargad paremini kommenteerida.

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 27 Jaan 2017, 12:46
Postitas mrWilson
Käige nüüd välja. Millist kasutate/soovitate. Millistest eemale hoida?

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 27 Jaan 2017, 16:17
Postitas ullivilli
mrWilson kirjutas:Käige nüüd välja. Millist kasutate/soovitate. Millistest eemale hoida?
Soovitan osta hea ja halbadest eemal hoida.

Alustame su eelarvest ja autost mida soovid käivitada?
Mina sain enda oma mingi 60€ ringi. Üldiselt jäävad kuhugi 100 kanti.
https://www.am.ee/Akupank-autole-ja-mobiilile" onclick="window.open(this.href);return false;

Mingi hinnapakkumine tehti ka aga ma pean selle üles otsima.

Samas on mingid 120€ asjad mis Arbuusi masuuti käima ei saanud, nii et võta nüüd kinni.
Isegi amazon on täis sama hinnaklassi asju, mida osasid kiidavad taevani ja teised ei sobi kuhugi.
Üldiselt on Eesti tarnija käest ostmisel tabanud päris suure Eelise: kui läheb pekki siis enamus asjade saatmine menetlusse on mingi 10-20€ vähemalt. Eestis seda kulu aga ei ole ja on keda sõimata.

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 27 Jaan 2017, 19:16
Postitas mrWilson
Sa tead küll millega ma sõidan. ;) Harilik diisel Volvo universaal. Sellepärast ma küsingi, et kas keegi on kasutanud ja julgeb mõnda konkreetset isendit soovitada või hoopis maha laita. Kuskilt suvalisest kohast puhta huupi ostes/tellides on nagu alati. Ei viitsi aega ja energiat kulutada selle peale, et midagi pärast tõestama hakata kuidas toode tegelikult ikka ei tööta korralikult. Parem enne rahva käest järgi küsida. Eesti poodidest ostes on ilmselt eelis tõesti olemas.

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 27 Jaan 2017, 20:38
Postitas sipelgas
Ma ei ole ühtegi sellist väikest "buusterit" kasutanud aga diisliga on igal juhul keerulisem kui bensiiniga. Diisli starer võtab alguses u 1000A ja kui mootor ringi käima hakkab siis 300-400 amprit. Suure külmaga veel rohkem.

Üsna hea variant on ka kondensaatoritel põhinev "buuster", mis laetakse täis enda akust.

Ja igal juhul peab auto mootor ikka korras olema. Tühjaks käiatud akuga masinat ei pane ka buuster käima.

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 30 Jaan 2017, 10:48
Postitas ullivilli
Tootjad ise väidavad, et ca 600A juures juba peaks kuni 3L diisli käima saama.
Võta nüüd kinni. Küllap sõltub see toote ja juhtmete ja krokodillide kvaliteedist, kuna tihti on need nii peenikesed et ka väga hea fantaasia korral ei ole 1000A realistlik sealt läbi lasta, isegi kui aku pank seda suudaks.

Mis puudutab tühja akut, siis käivitamiseks on see soovitav lahti ühendada, et tühjast akust ei tekiks täiendavat tarbijat.
Auto käima, aku külge tagasi jne.

Uurisin ka Eestist saadavat kraami. Keskeltläbi jääb see siiski 100+€ ringi.
Hetkel paistab kõige mõistlikum olevat võtta näiteks UK amazonist vms.
Torgin veel paari tarnijat aga jah Eestis on hinnad kõrgemad.
Eks oma osa võtab ka vastutus, mis lasub probleemide korral tarnijal ning eks see tuleb ju ka kellelgi kinni maksta.

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 01 Veebr 2017, 21:47
Postitas sipelgas
Ma ei ole ühtegi sellist käes hoidnud kuid piltide järgi vaadates ongi nende põhimureks just juhtmed. Enamasti on need nii peenikesed, et juhtmes tekkiv pingelang on suureks segajaks.

Diisli puhul on lisatarbijaks ka hõõgküünlad. Üks küünal võib võtta kuni 30 amprit voolu alguses, mis küll hakkab kiirelt langema kuid see on siiski 100-200 amprit lisatarbimist. Ja kuna akupanga mahutavus on väike ja auto käivitumisaeg võib olla pikk siis ongi jama. Bensukal suhteliselt ükskõik aga diisel tahab saada õiget (piisavat) mootori pöörlemiskiirust.

Tühi aku võtab ka kohe väga suure osa selle akupanga energiast endale. Bensukas läheb igal juhul väiksema energiakuluga tööle kui diisel.

Tühja aku lahti ühendamine aitaks põhimõtteliselt kaasa aga palun ÄRGE ÜHENDAGE AKUT LAHTI. Vanal 90-aastate masinal on raske kahju teha aga 2000+ on see lihtsam ja paar aasta vanustel juba väga lihtne. Tõsi on see, et enamasti ei juhtu suurt midagi aga kui juhtub siis on kahjud suured.

Tavaline variant oleks siis selline, et mingil hetkel (kas siis ühendamisel või lahtiühendamisel) on aku täielikult auto elektrisüsteemist lahti ühendatud. Detailidesse ei ole mõtet antud hetkel laskuda kuid lihtsalt öeldes on see väga paha.

Ise olen korra akut põleti kohal sooja õhu käes (mitte leegi juures) soojendanud (teoreetiline plahvatuse oht!) ja tänu sellele auto tööle saanud. Ilmselt tuleb lähiajal üks selline akupank hankida ja eks siis võib muljetada.

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 01 Veebr 2017, 22:11
Postitas polarbear
Maasturitüüpi diiselautodel on mõnikord 2 akut pardal ja käivitamisel lüüakse juhtmed risti (jadasse) ehk starter tahab 24 volti voolu. Lihtsalt asjaolu, millega peaks kah arvestama.

Re: Akupangaga auto käivitamine

Postitatud: 01 Veebr 2017, 22:35
Postitas sipelgas
Paljudel maasturitel on kaks akut kuid siiski paralleelselt ühendatud ehk siis pardapinge ikka 12V.

On ka mõni üksik erand millel on 24V kuid peamiselt on see ikka suurte tarbesõidukite teema