EMV jalgrattamatkatehnikas ehk kuidas defineerida matkamist

Räägi vabal, ent huvitaval teemal.
Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1738
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas mrWilson » 11 Sept 2019, 15:40

Pigem on asi selles, et tänapäeval, kui on pikem maa kui tugitoolist külmkapini, siis nimetatakse seda juba matkaks. Matkarada 300m kõlab ju pehmelt öeldes kummalisena. Jalgrattamatk 20km ei kõla vähem kummalisena. Mõnel perel on oma kodust poodi ka pikem maa kui 20km. Ma ei mäleta, et me lapsepõlves kui oli vaja 15km lähima järveni rattaga sõita, et ujuma minna, oleksime seda matkaks nimetanud. Lihtsalt oli vaja minna ja läksime.

Ma kahtlustan, et paljudel pole aimugi selle sõna algsest tähendusest. Emakeele kaaperdamine tundub siinkohal õige väljend.
Ah, minge metsa...

AndrusKolmas
Huviline
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas AndrusKolmas » 11 Sept 2019, 17:00

Oma osa ole ka Soome keelel, kus sõna "matkat" tähendab eelkõige reisimist või ekskursiooni, mis paratamatult suurema keelena hägustab Eesti keele kasutust. Eks keel kujune läbi nende rääkijate. Avalikult esinevate isikute sõnakasutus mõjutab rohkem. Nurga taga või vähe loetavates keskkondades "virisemine" mõjutab vähem. Stiilipuhta matka harrastajate vähenemine tuleneb ka üldisest ühiskonna pehmostumisest. Kui vaadata 50 ja rohkem aasta taguseid ujumisrandade pilte, siis lodeva kehaga mehi kohtab seal vähe. Või näiteks suvaline pilt eelmise sajandi esimese poolel raudteed soojal ajal ehitavatest töölistest. Korralik ülakeha ja kuuspakk kõhul oli pigem reegel. Nüüd edvistavad sellega vaid jõusaali friigid. Kuid üks korralik matk on tegelikult ka paras füüsiline pingutus (jätame siin automatka kõrvale, see on nagu male spordis). Kui paljud on meist võimelised seda läbima? Jääb üha vähemaks. Näe ujumismatkale ei leia ma juba 4 aastat teemat kuulutades ühtegi huvilist. Tundub paratamatu, et lähevad veel aastad ja sõna "matk" muutubki jalutuskäikude, suviste jalgrattasõitude, allavoolu paadiga unelejate tegevuse tähistajaks. Tänases mõistes, veel vanakooli naiste ja meeste harrastuses matk hakkab olema tulevaste lumehelbekeste jaoks mingi ekstreemne pingutus mille sooritamiseks on vaja eraldi väljaõpet, litsentsi, deklaratsioone, dokumentatsiooni, julgestust, päästeameti taevitust jne. Aga seniks kuni veel jõud sees meeldib mulle ikka matkamine ja seda teha ka võimalikult loodust ning keskkonda säästvalt. ... sellised mõtted vajasid siia välja laadimist

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1738
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas mrWilson » 11 Sept 2019, 18:03

AndrusKolmas kirjutas:
11 Sept 2019, 17:00
... sellised mõtted vajasid siia välja laadimist
Head mõtted. Minu lugupidamine. :)
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Nohik » 11 Sept 2019, 19:14

See jalgrattamatkatehnika lühiformaat on ikka pigem maastikuvõidusõidu mitmevõistlus.

Kuigi jah, G-translate ütleb, et treking on rakse pikema maa läbimine enamasti jalgsi. Kuna matkamine on üha vaevalisem, ju siis nii on.
Eks siis edaspidi kasutan oma tegemise kirjeldamiseks "vaevalist pikemat reisi tegema".
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1105
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas sepaonu » 11 Sept 2019, 19:40

tripp kirjutas:
11 Sept 2019, 11:34
sepaonu kirjutas:
11 Sept 2019, 10:23
See trippi mainitud sina ainult käid ja kõik teised organiseerivad ja teenindavad on mulle matkajana täiesti vastuvõtmatu.
Sulle või mulle võib see olla vastuvõetamatu, aga ühiskond ei küsi meie käest.
Maailm muutub aina ärilisemaks ja spetsialiseeritumaks. Inimesed teenivad rohkem, aga hindavad oma aega sellevõrra kallimalt. Nad ei taha ise gruppi kokku panna, kaardiga tööd teha, poest konserve osta. &moments ütleb - tule Toskaanasse, saad viis päeva kerget matka ja ülejäänud aja jood heas seltskonnas veini - ja inimene läheb.

Ei saa arengu ees silmi pigistada, isegi siis, kui see areng meile isiklikult ei meeldi.
Ma sellega nõus, et see areng toimub ja muutused toimuvad, võimalusi tuleb juurde aga sellega ei kaasne kohustust, et näiteks mina peaksin kõiki võimalusi kasutama. Ma teen omi asju omamoodi ja vanamoodi.
Osad võtavad seda praegust olukorda, et matkamine eestis on võimalik ainult matkarajal ja kuklalihases on juba arenenud refleks, et nõksata pea ülespoole, sest info pannakse alati ülespoole, ahah, kaks noolt, sinnapoole on sinna, tännapoole tänna ja tegemist on infotafli järgi avarabaga ja nende laudade peal tohib käia ja ratast tuleb lükata ja muid variante ei eksisteerigi on suht lühike aeg olnud. Ennem seda laudrajaga matkarada oli kalameeste ja seenemarjuliste tallatud jalgrada ilma ühegi infota, ise pidid teadma, kust see rada tuleb või kuhu ta läheb ja võisid minna kuhu tahtsid või kuhu jõudsid ja isegi tol ajal võisid ka rajatult õkva minna 8-) Praegu tuleb omal mõni uus rada teistel põhjustel teha. Omapäi jalutavaid on liiga palju siltidega suunatud radadel ja siis veel teenust pakkuvad korraldajad, giidid, spetsialistid jms
See hästi öeldud
AndrusKolmas kirjutas:
11 Sept 2019, 17:00
Tänases mõistes, veel vanakooli naiste ja meeste harrastuses matk hakkab olema tulevaste lumehelbekeste jaoks mingi ekstreemne pingutus mille sooritamiseks on vaja eraldi väljaõpet, litsentsi, deklaratsioone, dokumentatsiooni, julgestust, päästeameti taevitust jne.
joon jõest, söön jõest

tripp
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 509
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas tripp » 11 Sept 2019, 20:51

Ma vahepeal suhtlesin inimestega ja sain targemaks.

Esiteks - Matkaliit on pärit ajast, kui matkamine oligi sport. Ta on muuseas EOK / Eesti Olümpiakomitee liige. Kui on sport, peavad olema ka võistlused, medalid ja värk!

Teiseks - Matkaliit on liit. Konkreetsete liikmetega. Ja ta töötab nende liikmete hüvanguks. Mingite muude jobudega (minu sõnakasutus) suhelda pole neil kombeks ega vaja, omadegagi tööd küllalt.

Läksin selle peale Matkaliidu lehte lugema ja klikkisin seal suvakat uudist ja sain teada, et :
"Jalgsimatka abitreener:
1) on teadlik jalgsimatkamise kui spordi arengust Eestis ja valdab erialast terminoloogiat."

Matka treener? Matka _abi_ treener? Brr. Ma ei kliki selle mõtteviisiga vist üldse.
(Konkreetne koolitus võib õõnsast sõnakasutusest hoolimata täiesti okei olla.)

Teema-algatajana imestan ja vabandan. Alguses ma lihtsalt jagasin suvalist Facebookist leitud võistluse uudist. Nüüd kotingi Matkaliitu, nagu kasutaja Piiber ütles. Vist ei tohi asjadele ega organisatsioonidele liiga sügavale sisse vaadata, sest alati varem või hiljem hakkab imelik...

Hendrik
Huviline
Huviline
Postitusi: 235
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Hendrik » 11 Sept 2019, 21:53

Jalgrattasport, suusasport jne on samasugused värdmoodustised nagu matkasport. Igaüks võib pütilauad alla panna või pedaalida, milleks sportlased, treenerid, abitreenerid, alaliidud jne. Enne jõuab viimsepäeva ennelõuna kätte kui päris matkajate ja sportlaste vahel sotid selgeks saavad 8-)

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 421
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas REGA1872 » 11 Sept 2019, 23:21

tripp kirjutas:
11 Sept 2019, 11:34
Maailm muutub aina ärilisemaks ja spetsialiseeritumaks. Inimesed teenivad rohkem, aga hindavad oma aega sellevõrra kallimalt. Nad ei taha ise gruppi kokku panna, kaardiga tööd teha, poest konserve osta. &moments ütleb - tule Toskaanasse, saad viis päeva kerget matka ja ülejäänud aja jood heas seltskonnas veini - ja inimene läheb.
Tsiteerides klassikuid, kes nägid tulevikutrende juba aastakümneid tagasi: "Me oleme Tallinnast ja maksame."

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Nohik » 12 Sept 2019, 08:59

Ise mõtlesin, et võib-olla on ka huvipuudus selles, et nii väikse koormaga sõit erineb väga palju 30 kg sõidust.
Käsivarres sõitsin ca 35 kg-ga ja kalal käisin 5+5 km ca 7 kg kotiga. Pallastunduris oli vist 9 km ca 10 kg kotiga.
Sõidustiilid on koormast sõltuvalt väga erinevad. Ja minimaalslet 4 klassikalist kotti võiks võistlusel olla.
Kui keegi sõidaks 25 kg-ga maastikul, ma isegi vaataks huviga. Teine rattamatkaja vaatas mu kivide vahel ukerdamist üsna huviga. Mina teda kahjuks sõitmas ei näinud.
Mind huvitaks paremad pakiraamid, aga sellel võistlusel neid ei näe, sest need on ilmselt maha kruvitud, isegi kui võistlejad neid muidu kasutavad.
Ühesõnaga, võistluse formaadi tõttu ma ei näe seal seda varustust, mida loodaks näha.

Ühesõnaga, kui see tegevus toimuks min nelja 25 kg kogukaalus klassikalise kotiga, vahepeal paneb võistkond üles laagri, teeb söögi jne, ma isegi pealtvaatajana huvituks.

Võistlemist segaks alalhoidlikus, suure kolaga kihutamine mõjub rahakotile masendavalt.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Nohik » 12 Sept 2019, 09:07

Ma arvan, et ürituse formaat, kus kohaletulijad tuleks varustusega, nagu nad tavaliselt matkavad, oleks kõige huvitavam. Antud formaadi oskuste ja tehnika vaatamiseks piisab Harku metsas käimisekst.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 421
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas REGA1872 » 12 Sept 2019, 10:14

Nohik kirjutas:
12 Sept 2019, 08:59
Ise mõtlesin, et võib-olla on ka huvipuudus selles, et nii väikse koormaga sõit erineb väga palju 30 kg sõidust.
Käsivarres sõitsin ca 35 kg-ga ja kalal käisin 5+5 km ca 7 kg kotiga. Pallastunduris oli vist 9 km ca 10 kg kotiga.
Sõidustiilid on koormast sõltuvalt väga erinevad. Ja minimaalslet 4 klassikalist kotti võiks võistlusel olla.
Kui keegi sõidaks 25 kg-ga maastikul, ma isegi vaataks huviga. Teine rattamatkaja vaatas mu kivide vahel ukerdamist üsna huviga. Mina teda kahjuks sõitmas ei näinud.
Sinu puhul saan ma aru sellest suurest koormast, sest sul olid kaasas paat ja kalavarustus.
Aga kui ma suvel Tallinna ümbruse kergliiklusteedel sõitsin ja vastu tuli mõni 4 rippkotiga + veel nende otsa laotud varustusekuhjaga rattamatkaja, siis ei saanud küll aru, et miks kurat ta endaga nii palju kola kaasas peab vedama !!! Oleks veel talv ja talvevarustus, aga suvel ?

Mul endal viimasel ajal ikka väga üle 15kg pole kaal läinud. Ning suvel 2-3 päevastel Eesti-sõitudel pole ma tihti isegi pealmist pakiraami kotti kaasa võtnud (mul 3-osaline Vaude). Eelmine aasta Kreetal käies (algul Nipidega jalgsi mägedes ja pärast laenutasin 4 päevaks ratta) oli mu rattasõidu varustuse kaal ilmselt vaid 7-8 kg koos esikotis olevaga (kogu ülearuse kola jätsin rattalaenutusse).
Samas suurusjärgus oli kaal ka kevadel Kanaaridel käies, kusjuures seal polnud mul midagi maha jätta. Sama kraam oli seljas ka hiljem jalgsi matkates, mis küll välistas Teide vallutamise, sest seal valitsesid miinused.
Kreeta ratas.JPG
Kreeta ratas.JPG (82.36 KiB) Vaadatud 232 korda
Manused
Kanaaride ratas.JPG
Kanaaride ratas.JPG (59.67 KiB) Vaadatud 232 korda

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 861
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Tanel » 12 Sept 2019, 10:52

REGA1872 kirjutas:
12 Sept 2019, 10:14
Nohik kirjutas:
12 Sept 2019, 08:59
Ise mõtlesin, et võib-olla on ka huvipuudus selles, et nii väikse koormaga sõit erineb väga palju 30 kg sõidust.
Käsivarres sõitsin ca 35 kg-ga ja kalal käisin 5+5 km ca 7 kg kotiga. Pallastunduris oli vist 9 km ca 10 kg kotiga.
Sõidustiilid on koormast sõltuvalt väga erinevad. Ja minimaalslet 4 klassikalist kotti võiks võistlusel olla.
Kui keegi sõidaks 25 kg-ga maastikul, ma isegi vaataks huviga. Teine rattamatkaja vaatas mu kivide vahel ukerdamist üsna huviga. Mina teda kahjuks sõitmas ei näinud.
Sinu puhul saan ma aru sellest suurest koormast, sest sul olid kaasas paat ja kalavarustus.
Aga kui ma suvel Tallinna ümbruse kergliiklusteedel sõitsin ja vastu tuli mõni 4 rippkotiga + veel nende otsa laotud varustusekuhjaga rattamatkaja, siis ei saanud küll aru, et miks kurat ta endaga nii palju kola kaasas peab vedama !!! Oleks veel talv ja talvevarustus, aga suvel ?

Mul endal viimasel ajal ikka väga üle 15kg pole kaal läinud. Ning suvel 2-3 päevastel Eesti-sõitudel pole ma tihti isegi pealmist pakiraami kotti kaasa võtnud (mul 3-osaline Vaude). Eelmine aasta Kreetal käies (algul Nipidega jalgsi mägedes ja pärast laenutasin 4 päevaks ratta) oli mu rattasõidu varustuse kaal ilmselt vaid 7-8 kg koos esikotis olevaga (kogu ülearuse kola jätsin rattalaenutusse).
Samas suurusjärgus oli kaal ka kevadel Kanaaridel käies, kusjuures seal polnud mul midagi maha jätta. Sama kraam oli seljas ka hiljem jalgsi matkates, mis küll välistas Teide vallutamise, sest seal valitsesid miinused.

Kreeta ratas.JPG
Samamoodi nagu jalgsimatkajate seas on ka rattamatkajate seas olemas kaalukategooriad. Kergmatkajad, raskematkajad jne. Mõne matkaja baasvarustus sooja aja nädalavahetuse käimisel on 6-8 kg 50 liitrises kotis, teisel on baas 16-18kg 80 liitrises kotis. Sama teema on rattamatkajate seas. Ei imesta kui mõni veab kaasas kokkupandavaid laudu ja toole ka kaasas, et mugav oleks.
matkarattad.jpg
matkarattad.jpg (70.13 KiB) Vaadatud 224 korda
Eelmise suve rattamatk kahe lapsega. Minu ja kaasa ratastel oli lenksukott, kaks kotti taga pakika küljes ja pakikal risti kott ka veel. Minu rattal veel raamikott ja kahvli küljes kaks 5 liitrist kuivakotti. Mõned asjad olid ka laste ratastel. Varususe mass ühel rattal kindlasti üle 20 kg polnud.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Nohik » 12 Sept 2019, 12:42

Mul oli 10.5 päeva toit, 600 g per päev.
Riideid oli selliselt, et lumi võib maha tulla, jään ellu, suudan allavoolu sõita.
Kuna abilootus oli väike, siis ka remonti (raft ja ratas) oli omajagu.
Kalaasju oli napilt üle kilo.
Magamiskott on endiselt mul 2.2 kg, liiga suur olen veel tavakoti ostmiseks.
Rattakotid ise ka üle 4.3 kg

Parandasn tagantjärgi enamvähem ära, mis lõpuks kiiruga tegelikult kaasa sai. Enamvähem klapib ülekaalutud kottide kaaluga.
Formaat on haige ja asjad halvasti klassifitseeritud, aga nii ta kunagi jäi.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

+2.4 kg jalanõud ja riided pidevalt seljas, ei sisaldu summades ja kogukaalus. Kuna oli vaja kotid balansi ajada, siis seekord jätsin need välja.
Tavaliselt rehkendan oma koti kaalu koos kõigega, mis selga-jalga käib.

Kui mitmekesi matkata, eriti perega, siis paljusi asju inimese kohta vähem. Mul mahuks ka naine sama tarbi alla jne, remonti pole mõtet dubleerida täielikult.

Ma ei tea isegi, mis sellest üleliigne oli. Antud trassil oleks 1 gaasi võinud maha jätta, tuld sai teha. Kuna gaasi oli, siis Kaldoaivi toas keetsin lihtsalt joogivett. Seal on peldik järve kaldal ja inimesed pesevad lompides.

Kuna pole miljonär, siis palju varustust on nagu olemas on, liiga raske. Ja alles hiljuti olin pigem vaene, pole veel jõudnud kõike uut soetada.

Ja kui jama on, Eestis kutsud kedagi lihtsalt järgi. See muudab palju.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1738
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas mrWilson » 12 Sept 2019, 13:50

Eestis on selles mõttes lihtne (kui just ei plaani tsivilisatsiooni vältida), et toidumoona palju kaasas tassima ei pea. See tõmbab kaalust palju alla. Esimesest ettejuhtuvast külapoest haarad poolekilose purgisupi ja asi tahe. No umbes selliselt peaks hakkama saama lahedasti. Meie väikesel maakamaral on üsna turvaline rattamatkamist harrastada. Liiga palju eelmõtlemist ei ole vaja teha, viskad mingid asjad kotti ja minek. Varustust täiendad tee peal. Ja kui miskit väga pekki läheb siis kutsud sõbra järgi. Kõik oleneb ikka sellest kuhu ja kui kauaks lähed. Indiviidi vajadustest ja kogemustest oleneb ka palju. Kuna kõike nodi ei pea ise oma seljas kandma siis ei ole teab mis suur patt ka mõni mugavusese kaasa pakkida. Soovitavalt mõistlikuse piires. :)

Rahakotist oleneb ka muidugi. Kui varustuses domineerivad materjalid on sulg, titaan ja silnylon siis on palju lihtsam.

Aga on ju ka bikepacking. Bikepackerid ongi viist kergmatkajad jalgrattamatka maailmas? Minust on see asi kuidagi kaarega mööda käinud, seetõttu ei tea sellest palju.
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 861
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Tanel » 12 Sept 2019, 15:11

mrWilson kirjutas:
12 Sept 2019, 13:50
Aga on ju ka bikepacking. Bikepackerid ongi viist kergmatkajad jalgrattamatka maailmas? Minust on see asi kuidagi kaarega mööda käinud, seetõttu ei tea sellest palju.
Nii ta tõesti on. Rattamatkal toiduga jah väheke lihtsam kuna vahemaad on suuremad. Eelmise aasta rattamatkal jäi iga päev mõni pood tee peale ja sellega arvestasime ka toidukordi planeerides. Kodust kaasa võtsime väga vähe toitu.

Samas selle aastasel 5 päevasel jalgsimatkal lastega ei jäänud teele ühtegi poodi kust oleks saanud toiduvarusid soetada, see võimalus oli ainult matka alguses ja lõpus. Sellest tulenevalt oli minu kotis ca 10kg toitu + varustust 5-6kg + nelja inimese telk 3kg - raskeim seljakott millega seni olen matkanud.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 853
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Tarmo » 12 Sept 2019, 15:24

Minuarust on Bikebackingu eeliseks veel parem läbitavus. Suurte küljekottidega matkarattaga saab sõita põhiliselt teid pidi, bikepackingu rattaga ka põnevaid metsaradu mööda.
...

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Nohik » 12 Sept 2019, 16:15

Paistab, et kola hulka kasvatavad kiirelt tsivilisatsioonist lahkumine ja ära oldud aeg.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 861
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Tanel » 12 Sept 2019, 16:25

Nohik kirjutas:
12 Sept 2019, 16:15
Paistab, et kola hulka kasvatavad kiirelt tsivilisatsioonist lahkumine ja ära oldud aeg.
Kola hulka ei kasvata. Põhiasjad on ikka samad ja varustuse kogus matka jooksul ei muutu. Küll aga muutub toidu, vee ja kütuse kogus.
Toidu vedamisega on minul selline teema, et kui tahame lastega veel pikemale matkale minna pean vaatama suurema koti või ootama kuni lapsed suuremaks kasvavad ja suudavad ise rohkem manti seljakotis vedada. Laste kotid kaalusid ca 6-8kg.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1738
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas mrWilson » 12 Sept 2019, 16:29

Nagu juba eelpool mainitet saab tänapäeval matkata ka ainult rahakotiga. :)
Ah, minge metsa...

AndrusKolmas
Huviline
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas AndrusKolmas » 12 Sept 2019, 17:37

Ohoo, kui juba näitamiseks läks, siis ei saa ka ise vait jääda. Ma olen siin foorumis ehk rohkem silma paistnud ujumismatkamisega, kuid tegelikult olen ma jalgrattamatka fänn, sest see on üks vähestest matka liikidest, mida saab teha kogu perega. Lapsed alati kaasas. Olen lastega läbinud juba üle kümne pika matka, igaüks kestvusega 5-7 päeva ja teepikkustega sadades kilomeetrites. Üks meeldejäävamaid kogemusi oli matk nelja lapsega vanuse vahemikus 8 - 12 aastat (2 enda last ja 2 tuttavat last), kus läbisime 7 päevaga ~300 km ja selle käigus külastasime kolme Eesti suuremat saart. Suurim laste seltskond on olnud matk 5-e lapsega. Aga ühel järgneval matkal Noarootis kanti teepikkusega ~200 km oli noorim osaleja (minu tütar) vaid 3-me kuu vanune. Täna on ta 3-me aastane ja juba osalenud neljal suurel jalgratta matkal. Nendel matkadel olen alti järginud autonoomsuse põhimõtet. Kogu varustus kaasas, sh. lapsed veavad ikka peamised oma asjad ise. Teepeal juurde hankinud vaid juua ja süüa. Viimasel matkal hankisin isegi elektri keskkonnast :-). Vaata pilte FB-st: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1

Kasutaja avatar
scabere
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 458
Liitunud: 17 Juul 2012, 21:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas scabere » 12 Sept 2019, 17:49

Neid Andruse pilte vaadates ja eelnevaid arutelusid lugedes tekkis kohe küsimus, et kui matkatakse niimoodi lastega, et laps istub järelkärus ja ilmselgelt ise autonoomne ei ole, kas laps siis matkab või ei matka? Lihtsalt osaleb matkal? Või see autonoomsus kehtib ainult jalgsimatkadel? Põhimõtteliselt on ju lastega selline lugu nagu nende ostetud matkadega, kus sinu eest asjad ära korraldatakse. :)

tripp
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 509
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas tripp » 12 Sept 2019, 18:13

Väikese lapsega kasutad kõikjal mitmuse esimest pööret ehk "meie" vormi:
"Me oskame juba kahte sõna"
"Me oleme haiged"
"Me käisime potil"
"Me käisime matkal"
Lihtne!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Nohik » 12 Sept 2019, 18:20

Ka grupimatkal ei ole inimesed tavaliselt autonoomsed, autonoomne on grupp. Perematka puhul on autonoomne perekond.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1904
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas Nohik » 12 Sept 2019, 18:24

Ma kardan, et kasvatab. Ssokid kuluvad jne, turvavarustusele ja remondile peab rohkem tähelepanu pöörama, meditsiini teema jne.
Tanel kirjutas:
12 Sept 2019, 16:25
Nohik kirjutas:
12 Sept 2019, 16:15
Paistab, et kola hulka kasvatavad kiirelt tsivilisatsioonist lahkumine ja ära oldud aeg.
Kola hulka ei kasvata. Põhiasjad on ikka samad ja varustuse kogus matka jooksul ei muutu. Küll aga muutub toidu, vee ja kütuse kogus. Toidu vedamisega on minul selline teema, et kui tahame lastega veel pikemale matkale minna pean vaatama suurema koti või ootama kuni lapsed suuremaks kasvavad ja suudavad ise rohkem manti seljakotis vedada. Laste kotid kaalusid ca 6-8kg.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1105
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: EMV jalgrattamatkatehnikas 2019

Postitus Postitas sepaonu » 12 Sept 2019, 20:14

Minu meelest ikka natuke on vahet, et kui pikk matk ajaliselt ja kus. Kui ma teen eestis kahepäevase, siis mul pole ühtegi igaksjuhuks asja kaasas, ilm kahe päeva jooksul ei muutu drastiliselt, seljariided ilmateate järgi või aknast välja vaadates järgi. Kümme päeva tundras võib temperatuur muutuda 20 kraadi. Mu meelest pikemal matkal on neid igaksjuhuks asju ja parandusasju jms paanikanodi rohkem kaasas. Ma eestis paaripäevaselt matkan, siis mul pole isegi käsiapteeki kaasas, ainuke meditsiiniline abivahend on üks korralik näpuplaaster.
Misasjad need siukesed on Nohik, nelipluss kilo ?
eks.jpg
Igaühel omad veidrused, kolm markerit, kaks kompassi, 180gr kaart aga laias laastus kola nagu kola ikka.
joon jõest, söön jõest

Vasta

Mine “Lõkkejutud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline