Matkapliit "Примус ПТ-1"

Täiendasid oma varustust? Jaga enda kogemust teistegagi, antud eseme head ja halvad küljed ning kas soovitaksid teistelegi.
Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1237
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas sepaonu » 17 Veebr 2020, 20:57

Ma saan enamvähem aru, mida kõik kõnelejad siin silmas on pidanud toodete ja erinevate tööriistade osas aga see pole kohustus, et ostad kahetaktilisele, ostad neljataktilisele, seesama puhtamparemilusamjamittevananev väikemootorite bensiin võib täiesti eraldi olemas olla, teed iseseisvalt segu saele, kui vajadust on, paned sügisel viimase paagitäie muruniidikisse ennem seismajäämist, sama paadimootoriga jms Suuremate tööde puhul minusugune maakas võtab kütte koos auto tankimisega tanklast, see väikemootorite benz oluliselt kallim terveks suveks midagi suristada. Samas ma mootorsae tõmban kaks korda aastas käima, enamus aega seisab niisama. Eraldi lisand on ka olemas väikemootoritele, sellise lisamissuhtega, et hinna pärast pole vaja pead valutada, odavam on natuke ülepabistada ja oma tehnika eest hoolitseda, kui remondi ja hoolduse arveid maksta. Pealegi pekki läheb tehnika just samal ajal, kui teistelgi, siis järjekorrad jne.
joon jõest, söön jõest

Hendrik
Huviline
Huviline
Postitusi: 244
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas Hendrik » 18 Veebr 2020, 20:32

Ma panen kah sae sisse tavalist 95-t ja 2-taktilise õli lisandiks, priimusesse panen sama 95 ilma õlita. Haiseb bensiinipriimus igal juhul minumeelest, pole end vaevanud erikütustega seni.

Kasutaja avatar
Nohik
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2043
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas Nohik » 18 Veebr 2020, 21:48

Võib-olla nina erinevused, aga aviobensiin tundub ninale leebem.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 577
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas polarbear » 19 Veebr 2020, 21:37

Praktikas on nii, et 4-taktilisele vala sisse kõik mis põleb ja anna talda. 2-taktilisele segukütust rusikareegliga 1:50-le. /100ml õli+5l bensiini/
Harva kasutatatavatele 4-taktilistele mootorite kütusele võib kah sortsu 2t õli bensu sisse panna, hoiab metallpinnad seestpoolt kerge õlikilega kaetuna ja ei lähe roostetama/vaigustuma nii kergelt. Segu siis küll mitte nii rikas kui 2t mootoritele vaid ikka nii poole lahjem vähemalt. Lisaks müüvad kõik hästivarustatud putiigid igasugu keemiat, mis tegevat euro-bio-bensiiniga imeasju (millesse mul ülearu usku pole), lihtsam on pikalt seisvad aparaadid kergelt õlise kütusega kuivaks töötada ja hooajast ülejäänud segukütus igapäevaauto paaki valada.
Kui spets 2t õli käepärast pole kõlbab suure hädaga ka suvaline mootoriõli. Mitte pikalt ja mitte pidevalt kasutamiseks! Ilma õlita kütusega 2t mootori käitamine lõpeb mõne minuti jooksul kaebliku kääksu ja kolvigrupi vahetusega.
Saed-trimmerid-võrrid jms söövad kõik 2t maslad ära, paadimootorisse tasuks ikka TCW-3 markeeringuga vedelik panna.
Põhiline on see, et kütus masinatesse ja kankudesse kauaks seisma ei jääks. Kõik kankupõhjad värskega pooleks ja kasutusse. Uuel hooajal uus mahl ja tungivalt soovitavalt bio-vaba.
Selline on minu kogemus asjast.

Priimusele vala sisse, mis tahad, tehtud on see ajal, kui tanklates standardis AI-66 müügil oli :) Põleb kõik. Ainult enne pikemat seismist põleta tühjaks, siis endal elu lihtsam.
Pilt

Kasutaja avatar
sepaonu
Guru
Guru
Postitusi: 1237
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas sepaonu » 19 Veebr 2020, 23:22

Kütusest niipalju, et kui pikalt seisvale asjale mingil põhjusel ei taha väikemootori kütet panna, siis seda lisandit, mis ma eelnevalt mainisin, et olemas, seda peaks siukese nimega otsima
https://www.google.ee/search?q=bensiini ... 60&bih=636
Arvatavasti need , kes pikalt seisnud asjaga vaevlema peavad on mõjutatud ka mingil määral veenuse asendist merkuuri suhtes, hoiukohast, ilmastikutingimustest ja muudest jamadest, kellel õnne rohkem, see pääseb kevadel sellega, et peab ühte või teist nööri mõne korra lihtsalt rohkem tõmbama 8-)
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas Tanel » 20 Veebr 2020, 11:01

polarbear kirjutas:
19 Veebr 2020, 21:37
Kui spets 2t õli käepärast pole kõlbab suure hädaga ka suvaline mootoriõli. Mitte pikalt ja mitte pidevalt kasutamiseks! Ilma õlita kütusega 2t mootori käitamine lõpeb mõne minuti jooksul kaebliku kääksu ja kolvigrupi vahetusega.
Mina oma 2-taktilisse masinasse suvalist mootoriõli ei pane. Kes oma masinat ruttu remontida tahab võib seda teha. Kogemus näitab, et ilma õlita mootorit saab paagitäie jagu käitada, siis ei lähe lihtsalt enam tööle. Kinni pole õnnestunud kolvi jooksutada.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2043
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas Nohik » 20 Veebr 2020, 12:40

Mis aviobensiini puudutab, nõuka ajal eelistati priimuses, et ei sisaldanud pliiühendeid ja mööndusega kasutati ka suuremas telgis. Täna autobensiin pliid ei sisalda, aga ikkagi sisaldab krt seda teab mis ühendeid. Et kui mul on valida, kas näppude peale läheb aviobensiin või autobensiin, ma eelistaks esimest. Kuigi info puudub igasugune, mida tegelikult millegi sisse täna pannakse.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 577
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas polarbear » 22 Veebr 2020, 19:42

Nohik kirjutas:
20 Veebr 2020, 12:40
Mis aviobensiini puudutab, nõuka ajal eelistati priimuses, et ei sisaldanud pliiühendeid.
Lennukibensiini olulisemad erinevused "tavabensiiniga" võrreldes on järgnevad:

lennukibensiinis kasutatakse pliilisandeid detonatsioonikindluse suurendamiseks
lennukibensiini tootmisel kasutatavad komponendid on hoolikalt valitud ja kõrge kvaliteediga ning tagavad pika säilivusaja
lennukibensiini kogu tootmistsükkel, ladustamine ja transport toimub täpses vastavuses rangetele normidele, et tagada toote kõrge kvaliteet ja lennuohutus
Põhiline mõte aviobensiinil oli vast veidi kvaliteetsem vedelik, parem säilivus ja parem süttimine/põlemine madalatel temperatuuridel. Oktaanarv on kah üle 100, kuigi ma ei tea, kas see priimuses tarbimisel mingit eelist annab.
Pilt

Hendrik
Huviline
Huviline
Postitusi: 244
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas Hendrik » 23 Veebr 2020, 12:16

Priimus üldiselt pole erilise surve all, seal minuteada see detonatsioonikindlus suurt midagi ei muuda.

Kasutaja avatar
Nohik
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2043
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Matkapliit "Примус ПТ-1"

Postitus Postitas Nohik » 23 Veebr 2020, 13:07

Sellel lahustina või puhastusvahendina müüdaval segul pole tõenäoliselt kaasaegse lennukibensiiniga suurt midagi pistmist. Polegi õieti infot, mis seal pudelis on. Venelastel on gost, kus pliid ei märganud, aga ma pole ka väga tähelepanelik inimene.
Aga tundub vastuoluline segu olema, migi lause kuskil vene keeles oli, mida ma tõlgiks umbes nii: raskem, aga samas kergelt keev (aurav) fraktsioon.
Kui ta pliid sisaldaks, ma kahtlustan, see peaks pudelil kirjas olema.
Ärge käige mu järel, olen isegi eksinud!

Vasta

Mine “Matkavarustuse ülevaated”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist