Süstasõidu ABC?

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Vasta
Kasutaja avatar
Taigar
Huviline
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 15 Mai 2011, 11:35
Asukoht: Eest, Tallinn
Kontakt:

Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Taigar » 08 Mai 2018, 17:13

Tere, olles värske meresüsta omanik kellel on suured plaanid seikluste näol, tahtsin küsida kas keegi teab kedagi, kes korraldaks süstasõidu koolitusi. Google on selle kohapealt põhimõtteliselt tumm :roll:

Piiber
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 96
Liitunud: 09 Aug 2013, 17:58
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Piiber » 08 Mai 2018, 19:12

Võrus (Väimelas) on talviti süstatrennid basseinis.

Tallinnas võta ühendust 360 kraadi tüüpidega, äkki oskavad soovitada. Kui süstasõidu ABC selge pole, siis merele asja pole.
Kobras ehk piiber (Castor) on loomaperekond näriliste seltsist, kobraslaste sugukonna ainus tänapäevane perekond.

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 641
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas margusl » 08 Mai 2018, 19:58

"süstakoolitus" ning "kajakikoolitus" pakuvad guuglis igati pädevaid vasteid (SKE, maryak/vesilik, kormoran).
Ma julgen väita, et suurem osa kohalikust mereaerutamise skenest soovitaksid samu nimesid või inimesi nende rühmituste taga ka ilma guuglita.
Võimalusel soovitan end ka siia - https://www.facebook.com/events/138729096799690/ - möllida.

(teine soovitus oleks olnud esimesel hooajal erinevaid ning erinevas klassis rendipaate proovida-katsetada ning võimalikult paju korraldatud matkadel kaasa teha; oma aer, kuivakas ja vest ning muu sõidumudru enne paadi soetamist on igati OK variant )

Kasutaja avatar
luize
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 26
Liitunud: 23 Juun 2015, 14:17
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas luize » 09 Mai 2018, 11:42

Soovitan samuti Sümpoosiumil osaleda. Ise käisin 2012, enne seda polnud üksinda süsta istunud ja sain hakkama ja natuke targemaks ka :) Plussiks on see et saad nii palju koolitusi nii väikese aja sees ja seltskonda ka kui vähegi sotsiaalne oled :D

Kasutaja avatar
Kivisisalik
Huviline
Huviline
Postitusi: 217
Liitunud: 29 Jaan 2013, 14:47
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Kivisisalik » 09 Mai 2018, 23:29

Mina käisin Seakayaking.com algkoolitusel mullu mai teises pooles, oli väga tore ja sain igasuguseid kniffe teada mida enne niisama kaheses süstas korraldatud matkadel polnud märganud. Soovitan väga!

Karel
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 48
Liitunud: 03 Dets 2015, 15:29
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Karel » 10 Mai 2018, 13:57

Ega see süstasõit mingi raketiteadus ei ole. Saab hakkama ka ilma igasuguse koolituseta. Paar aastat tagasi sõitsin esimest korda elus ühese süstaga Rohuküla - Hobulaiu - Vormsi ja siis tagasi ka. Aega läks vist 5 päeva. Kokku umbes 50 km. Peale seda järgmine aasta sõitsin 10 päevaga Virtsu - Kesselaid - Muhumaa - Hiiumaa - Vormsi - Noarootsi. Kokku umbes 120 km. Pole käinud ühelgi sümpoosiumil ega koolitusel. Lihtsalt talupoja tarkust ja harjutamine teeb meistriks. Eelmine suvi sain esimest korda teada, et süsta aru labal on "ülemine ja alumine" äär. Enne seda olin pool Väinamerd läbi aerutanud ja kõik oli hästi. Nii, et ära põe, päästevest selga ja jälgi mereilma.

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 641
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas margusl » 10 Mai 2018, 15:16

Raketiteadusest on asi kaugel, aga üksinda kusagil pusima hakates võibki jääda mulje, et see aerutamine on üks lõputu kangutamine ja paarikümne km peale peavadki käed otsast kukkuma. Mingi pundiga merele minnes eeldatakse tavaliselt ka miskit vilumust esmaste enese- ja grupipäästevõtete osas, lihtsalt youtubis veedetud tundidega see teema hästi külge ei hakka. Meri ei nali jm jutud.
Väikese valimi tarvilistest võtetest annab https://www.kayakpaddling.net/ee/ , aga ikkagi abiks, kui mõni vilunum kõrvalt targutab ja peale mõnda untsu läinud manöövrit paadi uuesti püsti aitab (ujumine käib asja juurde, aga 10x järjest märgväljumist teha ja uuesti paati rondia on lihtsalt tüütu ja väsitav).

SKEG sümpoosion on suuresti sotsiaalne häpening ja garanteeritult mõnus äraolemine ka siis, kui koolitustests ja töötubadest ei taha osa võtta, oht silmaringi laiendada on igal juhul.

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 812
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas sepaonu » 10 Mai 2018, 15:48

margusl kirjutas:
10 Mai 2018, 15:16
aga üksinda kusagil pusima hakates võibki jääda mulje, et see aerutamine on üks lõputu kangutamine ja paarikümne km peale peavadki käed otsast kukkuma.
Ma olen ka seda paddlingneti linki jaganud ja soovitanud peegli ees kodus taielda ja vahepeal ka vee peal küsida endalt, et mis kehaosad liiguvad aga kõik läheb oluliselt kiiremini, kui keegi möödaminnes, kes sind kõrvalt näeb mainib, et kle katsu ikka jne märkustega juhendab. Põhiviga ongi metsik energia raiskamine alguses. Kõik niikuinii ei kinnistu kohe aga teistega koos läheb kiiremini paremaks. Mitte midagi ei juhtu, kui iseseisvalt hakata sõitma aga väga kaua ei tohiks valesti aerutada, sest valed asjad kinnistuvad samuti.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1180
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Nohik » 10 Mai 2018, 20:54

Ärge muretsege, vaadake Võhandu maratoni klippe, enamus ei oska sõita, aga jäävad elama, kuigi saavad vintsutada.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 681
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Tanel » 10 Mai 2018, 22:57

Aga sa vaata ka seda mis nägudega nad Võõpsus maha tulevad. Paljudel on poole maa peal ainuke mõte peas vasardamas, et krt, pidima ma siia ronima. Ma olen ise sõitnud sellises rafti seltskonnas kus viiendal tunnil pandi juba ibukat, et valu ära võtta. Mistahes matkamise vorm peaks ju mõnus olema.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1180
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Nohik » 11 Mai 2018, 10:58

Pigem mõtlen seiklusi paisuasemete juures. Seal vaatad, et enamusele on õnn, et püsti jäävad. Mõni saab sellest isegi aru, kostab kaamerasse:"õnneks läks".
Aerud tõstetakse veest välja, tihti toetutakse kõige suuremas laines hoopis kätega pardale ning aer pannakse käest ära. Ootamatult tuleb väliskurvi sattumine, keerata ei osata. Eesistuja arvab, et tema roll ongi kaalupommiks olemine, mitte mootoriks. Puudub plaan, kas minna kärestiku voolust aeglasemalt või kiiremalt ja siis minnakse vooluga sama kiirusega, mis tähendab et paat on peaaegu juhitamatu. Ja siis jälle saabub väliskurvi sattumine ootamatult.
Üldiselt tundub, et keskmised sõiduoskused on 30 aastaga kõvasti alla käinud. Ma ei saa ega tahagi öelda, et 30 a tagasi oskasid kõik eskimot pöörata, seda pole vaja. Aga elementaarseid manöövreid I-II kategooria kärestikus üldiselt osati.
Siin on 2 momenti, 90-datel katkes järjepidevus, oli (väga) vaene aeg vahepeal. Ja siis tulid klaasplastist relvad, millega võis üsna tuimalt üle kivide kolistada.
Mul oli esimene kohtumine veepealsete kileviineritega 99 aastal Valgejõel. Ootasin ühe microkärestiku juures omasi järgi ning jälgisin vastaskaldas toimuvat "koolitust". Kuna 1 meie paat läks seal ümber, vaatlesin üsna pikalt. Kärestiku järel pööras jõgi paremale, vasakul vee kohal olid mahalangenud lepatüved. Ühele paarile selgitati, et tuleb suur hoog võtta, et leppasest läbi saada. Nad siis tulid, kõigepealt surus kanuu nina lepatüve allavoolu ning lõpuks pääses lahti ja andis korraliku matsu eesõitlale rinda. See lendas oma kohalt tagasõitjale sülle. Matsu tagajärjel hakkas lepatüvi tugevalt võnkuma üles-alla ja andis mitu korda kummalegi korralikult vastu pead. Õnneks olid neil kiivrid ja päästevestid, see pehmendas lööke. See on olnud absurdsemaid nägemisi veematkamisest. Aga jäi sümbolina mällu kui aja märk.
Teistpidi on mul hea meel, et kajakikoolitused on tekkinud. Ja tõenäoliselt tekib läbi kajakiseltskondade ka uus järjepidevus, kus erinevad põlvkonnad kohtuvad ja teadmised edasi liiguvad.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
triip
Huviline
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 23 Okt 2012, 15:14
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas triip » 14 Mai 2018, 12:59

Karel kirjutas:
10 Mai 2018, 13:57
Ega see süstasõit mingi raketiteadus ei ole. Saab hakkama ka ilma igasuguse koolituseta.
Lihtsalt huvi pärast uurin mida soovitab talupoja tarkus pihta hakata kui sa ühel hetkel avastad, et oled mitu miili kaldast ja ujud süsta kõrval?

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 366
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas REGA1872 » 15 Mai 2018, 12:51

triip kirjutas:
14 Mai 2018, 12:59
Lihtsalt huvi pärast uurin mida soovitab talupoja tarkus pihta hakata kui sa ühel hetkel avastad, et oled mitu miili kaldast ja ujud süsta kõrval?
Kui väga hullu lainetust ei ole, siis ilmselt peale mõningaid ebaõnnestunud katsetusi õnnestub end tagasi paati hiivata. Seejärel peaksid pumba või kopsiku abil tolle veest tühjaks kühveldama. Pikemasse paadi kõrval ujumisse ma eriti ei panustaks.
Loomulikult oleks mõistlik esimesed katsed teha enne suuremat rannikust kaugenemist kusagil kalda lähedal, sest mul võttis esimesel paaril korral sissesaamine kümmekond katset. Samas kui on mõni targem õpetaja kõrval võid õiged (ronimis)võtted kätte saada juba paari korraga - paadile tuleb kõhuli peale roomata (see, et too on vett täis, tuleb vaid kasuks) ning siis ilma ümberminemata 180 kraadine pööre sooritada.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1180
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Nohik » 15 Mai 2018, 13:01

Kas keegi kogu selle manöövri, kuni tühjaks pumpamiseni, on suutnud meetrise lainega ära ka teha üksinda?
All engineers are cyborgs

Karel
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 48
Liitunud: 03 Dets 2015, 15:29
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Karel » 15 Mai 2018, 19:29

triip kirjutas:
14 Mai 2018, 12:59
Karel kirjutas:
10 Mai 2018, 13:57
Ega see süstasõit mingi raketiteadus ei ole. Saab hakkama ka ilma igasuguse koolituseta.
Lihtsalt huvi pärast uurin mida soovitab talupoja tarkus pihta hakata kui sa ühel hetkel avastad, et oled mitu miili kaldast ja ujud süsta kõrval?
Minu jaoks kõlab see küsimus samaväärsena, et mida sa teeksid, kui autot juhtides ühel hetkel avastad, et oled vastasuunavöödis ja kolm korda üle katuse rullunud.
Merel olles roniks süsta tagasi aga kogu see situatsioon eeldab, et oled teinud mitu väga rumalat otsust järjest. Kõigi oma seikluste juures läänemerel pole mul olnud kordagi tunnet, et nüüd lähen ümber. Tuleb hinnata adekvaatselt tuule suunda, lainet, marsruuti ja oma võimeid. Kui sa ühel hetkel avastad, et oled mitu miili kaldast ja ujud süsta kõrval siis on see looduslik valik, nagu autoga üle katuse käimine.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1180
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Nohik » 16 Mai 2018, 08:52

Kui järele mõelda, siis talupojatarkus kulub marjaks ära, ma pole seni merele läinud.
See kulub igal matkal ära, need mõistlikud matkakatkestused, millest foorumis viimati juttu on olnud, võib ka talupojatarkuse arvele kirjutada.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
triip
Huviline
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 23 Okt 2012, 15:14
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas triip » 16 Mai 2018, 15:09

Karel kirjutas:
15 Mai 2018, 19:29
Merel olles roniks süsta tagasi aga kogu see situatsioon eeldab, et oled teinud mitu väga rumalat otsust järjest. Kõigi oma seikluste juures läänemerel pole mul olnud kordagi tunnet, et nüüd lähen ümber.
Ma saan aru, et sa oled käinud mõne korra merel ja sul pole midagi juhtunud aga kas selle pärast on vaja hakata hooplema et mingisuguseid koolitusi ei ole tarvis? Tarkus "meri ei nali" ei tule tühja koha pealt.

Karel
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 48
Liitunud: 03 Dets 2015, 15:29
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Karel » 17 Mai 2018, 15:51

triip kirjutas:
16 Mai 2018, 15:09
Karel kirjutas:
15 Mai 2018, 19:29
Merel olles roniks süsta tagasi aga kogu see situatsioon eeldab, et oled teinud mitu väga rumalat otsust järjest. Kõigi oma seikluste juures läänemerel pole mul olnud kordagi tunnet, et nüüd lähen ümber.
Ma saan aru, et sa oled käinud mõne korra merel ja sul pole midagi juhtunud aga kas selle pärast on vaja hakata hooplema et mingisuguseid koolitusi ei ole tarvis? Tarkus "meri ei nali" ei tule tühja koha pealt.
Erinevad loodusrahvad süsta merel transpordiks kasutanud sadu aastaid. Seda ilma igasuguse koolituseta ja julgestusvahenditeta. Kindlasti on mõni ka hukkunud. Olen ise merel süstaga läbinud üle paarisaja kilomeetri, kas seda on palju või vähe, otsusta ise. Kindlasti ma nõustun, et meri ei ole nali. Kui ikka jõud tuulest ja lainest üle ei käi ei tohi merele minna. Päästevest peab kindlasti seljas olema. Merepääste keskust tuleb oma plaanidest teavitada. Kõike seda saab teha ka ilma koolituseta. Mingi paari-päevasel koolitusel sa eskimo-rolli selgeks ei saa. See kas sa kriitilisel hetkel oled võimeline veest tagasi süsta ronima sõltub pigem sinu kehalistest võimetest, ükski koolitus sulle selleks täielikku edu ei taga. Keegi ei ole ju keelanud koolitustele minna, mõnele oleks see ilmselt ka kohustuslik. Mõnele peab lume tulekuga ka iga päev meelde tuletama, et teed on libedad, mõni teab seda niigi.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1180
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Nohik » 17 Mai 2018, 16:38

Kui inimene on normaalkaalus või kõhnem ja veepaanikat pole, peaks eskimo poole päevaga ära õppima. Inimesed mõtlevad selle keerulisemaks, kui ta on. Õppimiseks on hea ujumismask ja sõber, kes käe vette pistab, kui üles ei saa, sõbra käest tõstad end välja. Muidu väsitad end sisse-välja ronimisega ära. Algul võidki proovida sõbra käele toetudes end üles keerata. Aga kõige alguseks soovitan lihtsalt ümber keerata ja rahulikult ringi vaadata, et saaks aru, mispidi asjad on. Silmad kinni on kordades raskem õppida. Ja tõenäoliselt on hea, kui saab vahepeal nutiseadmest instruktsiooni juurde vaadata.
Lätlased vist isegi õppisid omal ajal gaasimask peas, voolik käis läbi põlle kajakisse.
Iseenesest, kui merel plaan käia, ma arvan, et tasuks see päev ära raisata.
Ülekaaluliste osas paraku nii optimist ei ole.
All engineers are cyborgs

margusl
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 641
Liitunud: 15 Aug 2011, 17:10
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas margusl » 17 Mai 2018, 18:19

Noil loodusrahvastel algas õppimine hetkest, mil kael kandma hakkas. Ja seda mitte üksi parema äranägemise järgi, vaid teiste kogemustest viimast võttes. (Julgestus)vahendid - norsak (lühike puust lapats) oli lisaks jahiriistale ka pöörete tegemiseks ning paljud manöövrid ja päästetehnikad tegi võimalikuks tuilik (tänapäeva mõistes põll ja anorak ühes tükis) - gröönipaadis käib kokpiti serv pidevalt vees.

Kui pöörded on eesmärk ja paadivalik seda toetab, siis esimesed täiesti iseseisvad rollid tulevad kogenud käe ja silma all ka kahe-kolme tunniga. Päris üksinda ja hooga alustades on reaalne oht midagi ära nikastada või miski soodumuse korral ka käsi õlast väja saada. Ma kaalu osas ei oska kaasa rääkida, triip on minust jupp raskema kondiga, aga tänasel päeval rollib vast minust palju-palju parema saagisega. Ja rollimiseks on nii väga häid kui ka väga halbu paate. Kümme pööret kümnest matkalastis paadiga, ilma ujumisprillide ja ninaklambrita ning igas võimalikus olus tuleb kätte vaid harjutades.

Nii paadis püsimine kui paati saamine on kordi tõenäolisem, kui tarvilisi tehnikaid on enne lihasmällu harjutatud (toed alt ja ülalt, sculling; sisenemised paati padjaga ja ilma, re-entry roll ( ka padjaga)). Läänemeres võib ka keset augusti vee lambist 10C peale puhuda, ilma kuivakata paadi kõrval ulpides ja puhtalt heale füüsisele lootes saavad need tagasi ronimise katsed päris kiirelt otsa. Kui nüüd tõesti mingi blokk on ees teiste aerutajatega kontakti otsimisel, olgu läbi koolituse, sümpoosioni või lihtsalt ühisaerutamise, siis tasuks vähemalt miski päris raamatu läbi töötamine plaani võtta, olgu või https://www.bookdepository.com/Sea-Kaya ... 0954706173 . Ehk viskab pildi vähe laiemaks.

Load ka ei sõida, aga nende nimel natuke vaeva nähes on nii endal kui teistel liikluses märksa vähem janti.
Nohik kirjutas:
15 Mai 2018, 13:01
Kas keegi kogu selle manöövri, kuni tühjaks pumpamiseni, on suutnud meetrise lainega ära ka teha üksinda?
Kel olud nõuavad, sooloplaanid tõsised ja läbi mõeldud, on muude investeeringute (kuivakas, varuaer, püro, vhf, ..) kõrvalt leidnud vahendeid ka jalg- või elektripumba tarvis.

Kasutaja avatar
Taigar
Huviline
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 15 Mai 2011, 11:35
Asukoht: Eest, Tallinn
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Taigar » 17 Mai 2018, 20:53

Ei vaidle vastu kellegile, kes üleval arvamust avaldasid.
margusl kirjutas:
08 Mai 2018, 19:58
"süstakoolitus" ning "kajakikoolitus" pakuvad guuglis igati pädevaid vasteid (SKE, maryak/vesilik, kormoran).
Ma julgen väita, et suurem osa kohalikust mereaerutamise skenest soovitaksid samu nimesid või inimesi nende rühmituste taga ka ilma guuglita.
Võimalusel soovitan end ka siia - https://www.facebook.com/events/138729096799690/ - möllida.

(teine soovitus oleks olnud esimesel hooajal erinevaid ning erinevas klassis rendipaate proovida-katsetada ning võimalikult paju korraldatud matkadel kaasa teha; oma aer, kuivakas ja vest ning muu sõidumudru enne paadi soetamist on igati OK variant )
Regaks meeleldi, aga kuna süst asub Pärnumaal ja endal 2 uksega Celica siis transport on puudulik :lol:

Miks ma esialgu mõnel retkel ei käinud, targemaid ei kuulanud ja alles siis ei valinud alust mida soetada. Kuna tehti pakkumine millest oli võimatu ära öelda(tahe outdoors). Otsustasin, et on aeg saad süsta omanikuks. Paadiks sai reval midi PE, aeruks ROBSON SYNERGY CARBON+ kõik muu vajalik(ainus mis neist demo oli, oli paat, kõik muu uus). Lisaks Alist sai tellitud aeru nöör ning manuaalne pilsipump. See kõik kokku jäi alla 700€. Paremat diili on raske tulevikus loota. Paadiga esimesed sõidud tiigi peal tehtud ning üks rannikumere kilomeeter lahesopis. Ilusa ilmaga pead ikka ulakusi tegema, et teda ümber ajada :lol: Mis puudutab koolitusi, siis enda eesmärk oli selgeks õppida roll ning aerutamis tehnikad. Samas ma kaldun arvama, et 80% Eesti süstaseltskonnast pole kusagil koolitamas ennast käinud(vabandust kui eksin). Neile kes väidavad, et üksi ei tohiks kunagi merele minna, siis ma leian, et üksi on inimene palju tähelepanelikum ja ettevaatlikum kui kellegagi koos, sest kuklas taob mõte, et kui midagi juhtub, siis no sõber ikka vast aitab ja seltskonnas võib tähelepanu hajuda ning ongi tulemus käes. Ainus koht kuhu üksi vast ei läheks on koobastesse sukelduma. :lol:
Nohik kirjutas:
15 Mai 2018, 13:01
Kas keegi kogu selle manöövri, kuni tühjaks pumpamiseni, on suutnud meetrise lainega ära ka teha üksinda?
Siin on selle kohta väga hea video, enamus videod on kas bassenis või järve peal, aga see on päris lainetega suurel veekogul.
https://www.youtube.com/watch?v=eCC-oX-OsWg
Viimati muutis Taigar, 17 Mai 2018, 21:17, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Nohik
Guru
Guru
Postitusi: 1180
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas Nohik » 17 Mai 2018, 21:13

Üksi käimise osas olen nõus, see muudab inimest.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
triip
Huviline
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 23 Okt 2012, 15:14
Kontakt:

Re: Süstasõidu ABC?

Postitus Postitas triip » 18 Mai 2018, 13:22

Taigar kirjutas:
17 Mai 2018, 20:53
Mis puudutab koolitusi, siis enda eesmärk oli selgeks õppida roll ning aerutamis tehnikad. Samas ma kaldun arvama, et 80% Eesti süstaseltskonnast pole kusagil koolitamas ennast käinud(vabandust kui eksin).
Mina jälle väidan, et kõvasti üle 80% Eesti natukenegi aerutavast süstaseltskonnast on koolitustel käinud.
Rolli võid esialgu enesepäästmise vahendina ära unustada :) See tahab väga palju harjutamist, enne kui sa päriselt selle peale lootma võid jääda. Ja siis peab sul ikkagi olema plaan mida teha siis kui sa ujud. Alusta ikka ümber mitte minemisest ehk alatoest (low brace) ja siis paati tagasi saamisest aerupadjaga (paddle float self rescue). Ja kaalu mõnel seakayaking estonia matkal osalemist. Räägi ära et tahad hakata merel käima ja küll nad näitavad sulle kuidas ennast päästa ja mida harjutada. Ja sümpoosionile saad ka ilusti, Pärnust läheb sinna kindlasti autosid, küll keegi su paadi kaasa võtab. Kõige aktiivsem on hetkel FB Mereaerutamine grupp, kirjuta sinna.

Ja lõpetuseks üks eelmise aasta intsident, kus hästi ette valmistunud talupojamõistus merehätta jäi
Nimelt suutsin kell 13.36 Tallinna lahel üksi süstaga ümber käia -eluohtlikuks tegi olukorra fakt, et pealerüselemise käigus sattus veekindlasse mobiilikotti natuke vett, mis tegi telefoni puutetundliku ekraani pea kasutuks, sammuti ei süttinud signaaltõrvik ja kaasas ei olnud süstale tagasironimise varustust.

Pärast 20 minutit vees ulpimist saabusid päästjad - selleks hetkeks polnud enam palju jõudu alles ja kiirabi registreeris kehatemperatuuriks 33 kraadi.
Pühapäeval päästis meie merepäästeüksus Tallinna 2. poi juurest veest alajahtunud mehe. Mees soovis jõuda süstaga Naissaarele ning oli end matkaks ka ette valmistanud – tal oli kaasas veekindlas kotis mobiiltelefon ja säratuli. Reisilaeva laines läks süsta aga ümber ning paraku selgus, et veekindel kott polnudki veekindel. Mees ei saanud telefoniga abi kutsuda ning säratuli ei hakanud tööle, kuigi see oli värskelt soetatud. Õnneks märkas hädasolijat mereakadeemia purjejahil olnud meeskond, kes teavitas õnnetusest merevalvekeskust. Kümne minuti pärast oli merehädaline päästetud ning ta anti üle kiirabile, kuna ta kehatemperatuur oli oluliselt langenud.

Meil on hea meel selle üle, et merele minnes võetakse õnnetusjuhtumi puhuks kaasa sobivad vahendid, ent nagu juhtunud õnnetus näitab, võivad ohutustootedki alt vedada. Soovitame kindlasti eelnevalt kontrollida, kas veekindlad vahendid tegelikkuses ka vett peavad, samuti tuleks vee peale minnes kaasa võtta mitu (erinevat) pürotehnilist vahendit. Lisaks tuleks kaasa võtta laetud ja veekindlas kotis mobiiltelefon ning veekindel ja ujuv raadiojaam. Süsta või kanuuga sõites peab olema seljas vilega varustatud ohutus- või päästevest. Riietuse värv peaks olema kergesti märgatav – näiteks kollane või oranž ja riietel võiksid olla helkurribad. Samuti tulevad hädaolukorras abiks erksavärvilised aerulabad.

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist