Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklist

Autod, mootorrattad, mootorpaadid, lennukid jne.
Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklist

Postitus Postitas mrWilson » 07 Mär 2014, 21:21

Küsin kohe alguses ära, et kellel teist foorumlastest on Chrysler Grand Voyager või lihtsalt Chrysler Voyager? Eelistatavalt diisel, automaat ja va. 2005-2007. Jagage muljeid, kogemusi, soovitusi. Jah, olen lugenud ka asjakohaseid foorumeid ja muid materjale kuid tahaks siiski mõnelt konkreetselt isikult kes konkreetset isendit omab kuulda tema arvamust. Üldjuhul on igal pool "naised saunas rääkisid" või "ma kuskilt kuulsin" tüüpi jutud.

Põhimõtteliselt läheb varsti endale liikuri valimiseks ja mahtuniversaalidest on jäänud silma just Grand Voyager limited mudel. Meeldib praktilisus ja ruumikus (telki pole vajagi :)). Samuti ka mugavus.

Sepaonu mingis teemas rääkis, et tal ka elu pigem oma transporteris käib. Endale meeldiks kah kui oleks lahedalt ruumi toimetada ja ööseks pikali visata kui koju ei viitsi minna. Samuti on ruumikus mulle oluline ka sellepärast, et saan oma tööd siis mugavalt ja valutult igale poole kaasa võtta. Tagumised istmed saab põranda sisse peita ning siis võib lausa hundiratast visata. :)

Siin teemas võikski rääkida erinevatest reisimise viisidest mahtuniversaalidega või universaalidega. Võib-olla on teist keegi oma masinat selleks otstarbeks kuidagi kohandanud või ümber ehitanud?
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 820
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas sepaonu » 08 Mär 2014, 09:02

Võimalus autos ööbida on minu meelest hea võimalus, lihtsalt veel üks võimalus telkimise ja muu ööbimiskoha kõrval. Naudin seda võimalust tihedalt. Mul näiteks trehvunks 230 km kaugusel kodust poisssõpradega hommikul kell 6, mis kell ma hommikul pean ärkama, et kohvitada, pudrutada, inimeseks saada, sõita turvaliselt kohale, veeta oma päev vee ääres ja siis õhtul veel turvaliselt koju tagasi saada, kipub nii pikk päev tulema, et järgmisel päeval veel puhkad oma puhkusest. Ma olen tagasiteel trikitanud küll, aken lahti, jalad paljaks, röögin laulda, võimlemispeatused jms, et unega võidelda. Alternatiiv ongi see, et sõidan eelneval õhtul täpselt uneajaks kohale ja kobin autos magama. Hommikul ärkan, kohvitan ja pudrutan ja vaatan kella, et millal teised tulevad, et õigeks ajaks vormiriides olla, kahlad jalas, tokk käes. Keegi ei keela muidugi kõike seda telgiga teha. Autoga see pluss, et tõmban ukse kinni, laager niiöelda koristatud, pole kastest telki. Teine autoga magamise eelis on see, et seda saab igal pool teha, kus auto seisma saab panna, teepervel, taskus, parklas. Ma põhjamaades töö asjus ja hobiks palju reisnud ja seal lihtsalt logistiliselt pole võimalik alati telkida või leida mingi kämpa vms, sa teed oma sinkavonkaringi ükskõikmiseesmärgil ja täpset laekumisaega sa ei tea või tahagi täpne olla selles mõttes, et pean olema kell xx seal kämpas või kell yy peaks hakkama otsima mingit trassilt väljakeeramise võimalust ja telkimiskohta.
Autos magamisega on sarnased probleemid, nagu telkimisega, külm, kondens, päike, sääsedkärbsed.
Päikse vastu aitab natuke auto värv, ma näiteks teadlikult ostsin värvitu ehk valge. Spets kile tagumistel akendel, ikka uurisin teemat spetsialistide käest, et mitte ännänn, mul shevid tumedad klaasid vaid mis kiled on, mida ja kuidas nad peegeldavad jne Tume klaas annab ka privaatsust juurde ööbimisel.
Autonoomne küte on mugav ja mõnus. Kui auto ei ole sõidusoe, et sooja toota mootorisoojast, siis hea asi, eriti hommikune ärkamine. Auto mootorist endast sooja toota, et auto käima panna, siis peab arvestama, et osad autod kohapeal tiksudes ei soojene eriti, magada töötava mootoriga pole mu meelest turvaline. Neid autonoomseid kütteid tasub uurida, millised nad on, laias laastus kahed, üks on õhk, soojendab ainult salongi, teine vesi, soojendab ka modrat ja siis läbi veeahju salongi. Ööbimise koha pealt on õhk efektiivsem.
Mul tehase poolt gero pealt, sõber tegi nii ümber süsteemi, et mul manuaalne juhtimine kellaga. Maakeeli siis määran ära, millal ta toimetama hakkab ja magamise ajaks panen siis sellise kellaaja, et ärkamise ajaks soe.
220V on mõnus omada autos, kui matkad, avardab mugavusvõimalusi. Mulle näiteks ei meeldi kirbukohvi termoses, teen filtrimasinaga omale kohvi, mul inverter 1kw, kohvimasin 700w. Muid vidinaid ka mõnusam laadida 220ga, praktilisem, kui iga vidina jaoks osta 12v laadija.
Gero tarbib akut, inverter, valgustus, lisaaku võiks olla. Gero ise ei tarbi voolu, voolutarbija on vent. Ma nimetan püsivooluakuks, ühesõnaga see aku, mis mõeldud pidevaks voolu väljaimemiseks. Kui sõitu piisavalt, siis mul kaarib ära see topeltakusüsteem, see on siis nii, et ma võin lisaku kuivaks imeda, auto käivitusakut ma tarbida ei saa, ehk alati saan auto käima , kui sõitu vähe, siis aegajalt ma laen akulaadijaga. Kes jubedalt tahab voolu tarbida, siis peaks võibolla generati ära vahetama.
Mul tagumised aknad lahti ei käi, ma tuuletõmbust tekitada ei saa piki autot, sääsevõrke akendel pole kasutanud.
Ma korra näinud oma auto kere peale peale iseehitatud matkaautot. Kõik muidugi kapitaalsem, nari tüüpi keeratavad voodid, külmkapp, võimas gero, kapid, panipaigad, lahtitõmmatavad tööpinnad jnejne See oli siis selline matkapaar, kes ainult sõitis, peatus, sõitis ja hästi pikad tuurid tegi, olid pärit tsehhist, kuuajane reis eestis oli parasjagu, kui kokku saime. Iga aasta neil uus maa või siis suurema maa puhul maaosa. Küpsetasin neile kala ja jõin nende tsehhi õlut :lol:
Mahtuniversaali vist ikka kämpariks ei ehita, a mõned nipid võib kämparite pealt maha pildistada.
Kokkuvõttes on minu meelest eneseteostamise koht see, et kuidas ja kus oma päevase tegevuse kola hoida, kuidas muuta köögiks ja kuidas eelnevate tegevuste asjad kiirelt ja valutult koristada, korrastada ja muuta auto suht mõnusaks ööbimiskohaks.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1311
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas ullivilli » 08 Mär 2014, 10:19

Nende Vojageridega olen kuulnund põhilist veakohta: sillad nõrgad (oma raskus lõhub sildasid).
Ja eks tuleb vaadata kelle diisel seal peal on: oli see mersu või VAG-i mõlemad on ok.

Aga kui sa võtad juba nii suure, miks sa ei vaata näiteks VW Caravelli? ketiga diiselmootor valida, mis on pommikindel ja sõidad igale poole.
Samuti peaks see mahtuma laevas veel nn käsipagasi (loe sõiduauto) alla.
Ruumi on ka ohtramalt nii kaubikuna kui ööbimisena ning tõenäoliselt mahub sinna ööbima 5kesi + magamagi.
Vojageris magamiseks vaja tõenäoliselt üks paar istmeid ära võtta, kui need just voodiks ei ole klapitavad.
Lisaks saad sinna sisse ehitada, mida inganes, transportida mootorrattaid ja külmikuid, mille võid vajadusel püsti keerata ja autos elektriga ühendada.

Ilgelt hea ei ole neil juhitavus kummalgi, aga alati tasub majanduslikel põhjustel osta võimalikult levinud sõiduk (uurida ega ei ole ülemineku mudel) võimalikult levinud varustus astmes ja konfiguratsiooniga.
Nii on säästad kõvasti raha varuosade pealt ja saadavus on suur, vastavalt nõudlusele.

Küttekeha on hea asi, kuna sooja ei hoia ükski auto piisavalt hästi.
Katuseluuk on hea asi ja elektriaknad jne. - küljeakendele aetakse pigem näppe vahele, kui pilukil katuseluugile. Olen endal autol katnud need sääsevõrguga. Elektri luukide akendega on hea, et saad vedada lülitid ka magamisalasse ning avada umbsuse korral akent ilma teki alt välja tulemata.
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 820
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas sepaonu » 08 Mär 2014, 12:38

Mul küll transporter aga sõbra caravellet olen kasutanud paar nädalat, oluliselt vaiksem, õdusam aga minu ja sõbra arvates need suured kobakad kaptenipöördtoolid suht mõtetu ballast, kui sõidad, siis sõidad, kui ööbid, siis vajad praktilist toimetamise ruumi, mitte neljase pundi tinapanekukohta, on oluliselt paremaid kohti, kus tina panna :lol: Seega me mõlemad üleliigsed istmed ka välja viskame enne reisi. Minul on küll alati kokkupandav(ad) matkatool(id) kaasas, istun väljas nendega, pehmes toolis tahan kohvi juua või lugeda vms, siis lähen ette. Minumeelest on mugav ööbida max kahekesi seal. Caravelle on polsterdatud. Auto seinu külgede peal saab soojustada, uksi sisuliselt mitte, kokkuvõttes mina selle tegevuse leidsin mõtetu olema. Mul sõber, kes norras teeb vahest 5000km ringid, sellel vahepeal oli suur kandiline mersu pakkar, siis konkreetselt jagas kuudi vaheseinadega kolmeks, keskmise magamissektsiooni põrand-seinad-lagi lõi 5cm villa ja peenikese voodrilauaga ära, polnud kahju talle paari seinaküünlajalga anda, et stiilne oleks. Lõpuks loobus sellest, kuna märkas, et see mersu buss kõrge ja võitu rahas pole reisides laevadega, selgus, et õige kõrgusega auto ja moodne väiksem kämpar sabas kokkuvõttes parem variant.
Kogu selle reisimise vaatevinklist arutelu juures ei saa ju ka sellest mööda vaadata, et kui sedasama autot igapäevaselt kasutada, siis omad vajadused. Väga vähesed ostavad ja tuunivad spetsiaalse matkaauto, siiski mul kaks tuttavat on selliseid, no mis ma oskan öelda, kade olen. :roll: Ma omale lasin kunagi eemaldatava vaheseina teha, et saaks 5inimest sõiduauto+5 inimese jumalteabmiskola varianti kasutada. See läheb minul käiku siis, kui naise ja sõpradega tuuritame, siis on tavaliselt jalgrattad mängus ja mul kalakola, üle 3 pole proovinud, aga need mahuvad mul ilusti sisse ja muu kotinodi ka juurde.
Päris igaks elujuhtumiks ikka ette valmistuda ei saa, iga variandiga tuleb millalgi piir ette, et sobimatu. Mul mahub 13 jalane ritv kokkupanematta autosse ära, 2,95m paat sisse esimese istmerea taha, üksireisides kayakk sisse, no ja see ongi piir. Arvan, et enamus siiski vaatab lihtsalt autot, millega sõita ja oleks ka vajadusel ööbimisvõimalus autos, kui sobib.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 08 Mär 2014, 17:29

Grand Voyager meeldib just seelepärast, et sellel saab istmed põranda sisse lasta kui vaja (jutt käib minu puhul 2005-2007 aasta isenditest), teistel masinatel ei tea sellist võimalust. Seega, igal ajahetkel saab kohandada masina igaks otstarbeks ning midagi välja visata ei ole vaja. Mugavuse poolest samuti ei tea vastast. Limited versiooni (kus kõik kellad ja viled küljes mis saada on) saab suht normaalse hinnaga kätte kui võrrelda teisi sama aastaarvuga ja varustusastmega masinaid. Üldiselt teised analoogsed mahtuniversaalid jätavad rohkem tööauto mulje. Voyager seevastu rohkem sõiduautolik minu meelest.
Eks iga auto laguneb kui see on sitasti hooldatud ja mugavus ning praktilisus maksavad kah midagi. Voyagere on päris palju liikvel, ilmselt ta ikka ennast õigustab.

Olen vaadanud netist erinevaid campereid ning pean tunnistama, et inimesed on ikka igast imeasju ehitanud oma kuutidest. :) Mina ei näe põhjust hakata mingeid ümberehitusi tegema, kööginurki ja dušikabiine lisama. Ainus mida ma ilmselt vajan on mingi arvutilaua moodi asi improviseerida kus saaks enamvähem mugavalt tööd teha. Selle laua saab kasvõi mõnest kokkupandavast matkamööblist orgunnida, ei tohiks olla probleem. Magamiseks saab kasutada eduliselt mõnda tavalist matkamadratsit, ei ole vaja eraldi voodit, kuigi mingi välivoodi saab orgunnida. Söögi tegemine matkapliidil ei vaja ilmtingimata eraldi kööginurka.
Ah, minge metsa...

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 545
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas polarbear » 08 Mär 2014, 17:53

Tänasel päeval Voyagerid Lancia märgi all tulevad :)
Vaatasin Silberi kodulehelt, pakuvad 2,8 CRD diislit. Kelle toode see on? Vanad VM-i 2,8 Voyageri ja 2,5 ning 3,1 Jeepi peal olid/on küll tõelised ikaldused. Ilmselt jänkiautomüüjatelt saaks "õige" Chrysleri ka , V6 bensukaga, aga see va kütusekulu.....
Aga "täislaks" hind 37,5k on küll superhea, Lao sama varustus Mulitivanile või Vianole külge ja hind on kuni 2x kõrgem.....
Pilt

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas Jyrgenson » 08 Mär 2014, 17:55

Kui palju Sa sellega looduses kavatsed liikuda mööda metsa ja kruusa teid? Kui seda on arvestatavalt, siis vaata 4X4 versioone. Või isegi VW Sharan 4X4. Voyageri vist diislit 4X4 pole, bensukale saab gaasi peale panna.
Kindlasti on Voyager üks mugavamaid masinaid kui vaja pikki vahemaid läbida.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 08 Mär 2014, 18:07

Seda märgi teemat peab eraldi Chrysleri käest küsima, et mis värk sellega on. Muidu selles videos tahtsin näidata istmete süsteemi. Aga jah, näiteks 2007 aasta täislaks Voyageri eest keskmiselt 7000 kilo välja käia pole paha. Eeldusel, et ostueelsest kontrollist talutavalt läbi läheb. Kui sinna veel kasvõi 1000 või rohkem euri otsa panna kulujuppide või remondi tegemisks siis tuleb ikkagi odavam kui mõni analoogne masin soetada sama aastaga ja sama varustusega millel on ehk ka vaja samad tööd ära teha, et ikka korras oleks.

Tõnu. Ma ei vali autot hetkel selle järgi, et ma sellega pidevalt mööda metsi kondan. Vaimusilmas näen ette pigem mõnusat kulgemist punktist a punkti b kus ka mõni miljööväärtuslik kohake võiks olla. Muidugi ma olen kaalunud ka lihtsamaid maastureid ja 4x4 universaale. Ega see Voyageri ostuplaan pole veel lukku pandud kuid sinna poole tirib hetkel kõige rohkem.
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 820
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas sepaonu » 08 Mär 2014, 18:19

vaatasin toda muuvit, mulle see istmete põrandasse pakkimine meeldib, hea istmete hoiukoht, ega neid edasi tagasi tassida tore pole, kuidagi konkreetne magala tekib sellel chrysleril võrreldes lihtsalt tasapinnaks keeratavate istmetega.
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 08 Mär 2014, 20:23

Küsin kiirelt vahele kas kellegil American Beauty's tutvusi on?
Ah, minge metsa...

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 545
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas polarbear » 09 Mär 2014, 19:25

http://www.tehnikamaailm.ee/chrysler-voyager/" onclick="window.open(this.href);return false;
:cry:
Pilt

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 09 Mär 2014, 20:43

Mjah. Olen ennegi kuulnud, et Voyageri diisleid laidetakse. Ühe variandina olen kaalunud ka bensuka kasuks millele hiljem gaasiseade peale panna. Tõsiasi on aga see, et bensukate saadavus on üsna kasine. Enamus müügisolevatest on siiski diislid. Samas, kui neid diisel Voyagere nii palju ringi liigub siis on kaks varianti: a) inimestel on palju raha, et masina ülapidamiskulusid ja remonte muretult katta või b) jutud diisel Voyageride kehvast vastupidavusest on pehmelt öeldes ülepaisutatud. Samas, ei ole ma veel kuulnud ühtegi reaalset Voyageri omanikku kõnelemas.

Aga kuidas volvo universaalidega lood on? Palju siinsest rahvast volvot omab/on omanud? Näiteks V70 alates 2008 a. Veel mudeleid?
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas Jyrgenson » 09 Mär 2014, 21:03

Volvo omanik olen olnud, mul oli Cross Contry XC 70. Väga nauditav sõiduvahend, vastupidav, mugav, avar, maastikul sai hästi hakkama. Mulle meeldis ka võimas turbo mootor, vist 147 kw. Kahjuks on Volvol 4X4 Haldex, see varem või hiljem vajab kallist remonti või isegi väljavahetamist. Vanema auto puhul ilmselt on kasulik jätta masin 2 wd.
Väga soojad masinad.
Diisel Volvod on väga säästlikud, isegi automaadid. Soovitan siiski manuaali, sest Volvo automaat kastid vajavad esimest remonti 150t juures.
Universaalidest võid vaadata ka veel Saab-e, mul on olnud ja ma ütleks, et üks maailma parimaid masinaid.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 09 Mär 2014, 21:12

Pigem eelistaksin siiski automaati kuna ei viitsi vehkida selle kangiga pidevalt. Eriti linnas. Kui üks asi p***e läheb siis korda tehes on jälle tükk aega muretu. See peaks kõige kohta kehtima. :) Ega käigukasti või haldexit vast ikka iga päev ei remondi. Samuti annan endale aru, et kasutatud auto ei saagi olla nagu uus.

Mis aasta masinat sa omasid? Palju sellel ülalpidamiskulud/hooldused kukru kergendamist nõudsid?
Ah, minge metsa...

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas Jyrgenson » 10 Mär 2014, 06:46

Minu Volvo oli vist toodetud aastal 1999 või 2000, väidetav läbisõit oli tal mingi 260t. Ise ma sõitsin temaga läbi midagi 50-60t vahel, siis läks Haldex läbi. Selle peale võtsin tagumise kardaani alt ja müüsin ta esiveolise pähe maha.
Püsikulud teh hoolduse kohalt olid tal madalad, sest eriti see masin remonti ei vajanud. Vana oli küll, aga vintske ja kui mingi jupp vahetamist vajas, siis ei olnud see kallis.
Tänu võimsaele turboga mootorile oli ta muidugi janune, talvel tuli keskmine kütuse kulu ikka üle 10L/100km kohta. Samas kui temaga Lapimaal käisin, siis katuse boksi ja 4 reisijaga võttis ta umbes 7L/100km kohta ja seda vaatamata sellele, et ma Kajaanist ülevalpool sõidan tihtilugu gaas põhjas.
Küsin veel korra üle, et kui palju Sa oma tulevase masinaga metsateedel kavatsed käima hakata?
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 10 Mär 2014, 17:05

Jyrgenson kirjutas: Küsin veel korra üle, et kui palju Sa oma tulevase masinaga metsateedel kavatsed käima hakata?
Raske täpselt öelda. Kuna mul on juhtumisi huvi aegajalt ikka kuskil "mättal" viibida siis võib kruusateid ja metsateid ette tulla küll. Võpsikus või mülkas ei kavatse mütata. Asfalti kulutan ilmselt siiski rohkem. Kardan, et korraliku maasturi jaoks mul raha ei jätku ja ei tea kas on mõtetki. Võibolla siis lihtsalt mõni 4x4 versioon kuid eks sellaga ole jälle omad mured.
Ah, minge metsa...

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 545
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas polarbear » 10 Mär 2014, 18:47

Veel Voyagerist.
Bensukas
http://www.autoleht.ee/testid/uus?id=7746&ver=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Diisel
http://www.autoleht.ee/testid/uus?id=7781&ver=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja remargi korras, ajasite ussile tüki sisse ja käisin tegin täna proovisõidu selle Lancia kasutütrega :D
Pilt

Kasutaja avatar
MeelisV
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 75
Liitunud: 13 Juun 2013, 11:38
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas MeelisV » 10 Mär 2014, 20:12

kus suitsu seal tuld !
ehk loe chrysleri foorumit või vaata nt. tqhq või 4x4 foorumit kus neid mootoried lahatakse
ehk ei lahatagi vaid lastakse halastuslasuga maha - lootusetu juhtum
suurimad probleemid on 2,5 ja 3,1 mootoriteg mis siis on VM toodetud paadimootorid
siin ümber koduküla võiks ju sõita kui on huvi ja tuttavad remondimehed kes veel ei ole sellega kokku puutuud (ei usu et on mõni selline)
aga kodust kaugemale reisile mina küll ei julgeks sellisega minna.

Kasutaja avatar
sepaonu
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 820
Liitunud: 22 Okt 2013, 21:15
Asukoht: ingliste
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas sepaonu » 11 Mär 2014, 08:46

Pahade prognoosidega modraga autot ebakindel osta, olgu muud asjad nii head kui tahes. Ma oma margivalikuga küll rahul, esimese transporteri pensuboxermotoriga andsin käest ära 800 000 spidol, oli ka probleeme lõpupoole, a auto oli äraandes täiesti korras, teise andsin käest ca 2004 aastal 600 000, sõidab siiamaani mukandis, kolmandaga ise eriti ei sõitnud, poiss töötas mu juures, andsin ära ca 2009 aastal 550 000, iga nädal näen seda, praegu omal 450 000 ees, ühtegi jama pole olnud, üks sillavidinate kapitaalne ring tehtud, muud asjad pudipadikuluosad. 2,5ne tdi on vist pommikindel modra, kasutatakse ka paatidel . Topgearist ükspä vaatasin miskit saabi lahkamist, möödaminnes sain teada, et see autofirma, kes ennast ainukese lennukiehitajana reklaamib, tegi jah kunagi lennukit, a tollel lennukil oli volkari modra :lol:
joon jõest, söön jõest

Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1311
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas ullivilli » 11 Mär 2014, 10:46

Vag-i mootoritel peab tegema raudselt vahet kas r5, mis on väga hea mootor, või V6, mis on täiesti ebaõnnestunud.
Samas ega vist kaasaegased bensukadki väga hästi pea.
St kui palju olete kasutanud kaasaegseid, mille LS juba >500k
90 alguse 2.0< tunduvad aga väitsa edusliselt veel ka poole milli peal toimetavat.
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 11 Mär 2014, 16:05

Jutt kisub vaikselt sinnani kus iga mees kiidab oma pilli. Usun, et kui siin oleks sõna võtnud mõni diisel Voyageri omanik siis tema kiidaks oma pilli kah. :)

Vahepeal olen aga mina vaikselt edasi arenenud ning järjest rohkem on mulle meeldima hakanud Volvo. Kusjuures varem olid lood hoopis vastupidised. Eriti on mulle meeldima hakanud Volvo v70 - 2008-2009 aasta väljalaskega kuna selle sisu jätab sümpaatsema mulje kui vanematel mudelitel (olen ikka seda meelt, et rooli taga peab juht ennas lisaks kõigele muule ka hästi tundma). Koostekvalitet ei jäta odavat muljet ning muidugi turvalisus. Samas jääb olulisele kohale ka praktilisus.
Ah, minge metsa...

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 545
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas polarbear » 11 Mär 2014, 19:50

mrWilson kirjutas:J
Vahepeal olen aga mina vaikselt edasi arenenud ning järjest rohkem on mulle meeldima hakanud Volvo.
Mul on kasutada XC70, mis on siis sellesama V70 natuke kõrgem ja AWD derivaat. Natuke uuem küll, 2012 MY.
Aga õnneks või kahjuks on Volvo selline konservatiivne tasapisi edeneja, et igaks mudeliaastaks tuleb nipetnäpet juurde, üldmulje samas palju ei muutu.
Niisiis, Volvost :D
See keskkonsooli "voolava disaini" tagune tühimik on täiesti mõttetu. Midagi peale taskurätipaki seal ei püsi. Käetoealune kast on ka disainiaps, midagi sealt kätte saada on joogaharjutus, sest kast on liiga taga lihtsalt. Samas käetoena täitsa toimiv. Sõidu ajal sealt midagi ei urgitse küll.
D5, 158kw diisel on vaikne ja võimas. Minek veab ikka suu kõrvuni. Kütusekulu maantel 6-7 ja linnas 8-10, ma kerge jalaga. Talvel võib liitri juurde panna. Ei mäleta millal nullitud keskmine näitab hetkel 8,4, mis on ka üsna paikapidav number.
Hele/tume sisu püsib üllatavalt hästi puhas, materjalid on käe all mõnusad. Mingid juhuslikud naginad ikka olid alguses, neist sai lahti hoolduses mainides.
Pakiruumikate on jama konstruiga. Samuti pole talle pakiruumis kohta ette nähtud kuhu panna. Tassi tuppa kogu aeg kui ära võtta vaja.
Pagasiruumivõrku ei saa esiistmete taha panna kuigi laes silma järgi sobivad kinnituskohad on. On täpselt poole p'rsekarva võrra väiksemad need augud ja mõeldud mingi muu asja jaoks. (ma ei suuda nüüd meenutada mis lisavarustuse vidin see oli). Samas oleks väga hea, kui istmed maas, see võrk sinna ette visata. Aga näe ei saa, Svensson arvas, et pole vaja.
Positiivset ka.
Istmed on inimese jaoks tehtud ja väga head. Vaikne, meie teedetuse jaoks mugav vedrustus, Rasket haagist veab märkamatult, väänet on teistelegi jagada. AWD toimetab väga hästi, teel püsib kui rong rööbastel. Pikka otsa sõita lust ja lillepidu. Esi- ja tagaradar teevad parkimise lihtsaks. Tehase raadio on väga hea helikvaliteediga. Istmed maha lastes on sile plats.
Kokkuvõttes, mõttetult kallis uuena osta ( koos riigikogulase allahindlusega juba ok) , aga hea on sõita :D "Markomärtinid" võivad vinguda muidugi "juhitavus piirkiirustel, ebakonkreetne vedrustus"jms bs üle, aga ma ei viitsi igapäevaselt rallit ja vormelit sõita. Aastas 30tkm on piisavalt veenev argument, et see autos veedetud aeg võimalikult mugav ja väheväsitav oleks.
Ah aitab küll.
Pilte ja muidu juttu konkreetsest eksemplarist ka.
http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=25&t=23066" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt

talupoeg
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 86
Liitunud: 09 Apr 2012, 09:03
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas talupoeg » 11 Mär 2014, 22:30

Sellel videos oleval voyageril pidavat olema tagavara ratas keset põhja.Puhaste riiete seda ei pidavat kätte saama.

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1600
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas mrWilson » 11 Mär 2014, 22:44

Tänud, polarbear. Oli väga asjakohane lugemine. Kas sa tahaks ka natuke konkreetsetest rahanumbritest rääkida? Pean silmas hoolduskulusid ja muid kulusid/remonte mis sellega kaasnevad. Saan aru, et tegemist suhteliselt uue masinaga kuid abiks siiski.
Ah, minge metsa...

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 545
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Universaalid / mahtuniversaalid - reisimise vaatevinklis

Postitus Postitas polarbear » 12 Mär 2014, 18:17

Hooldused (seni 20 tkm ja 40 tkm) jäänud 250€ kanti, kasko+ liiklus aastane vist oli 600€ umbes.
Remonti pole vaja olnud :D
Liisingu hind sõltub liiga paljudest teguritest, et mingit numbrit oleks mõistlik öelda, seda peab igaüks ise endale uurima ;)
Talverehvid Goodyear Arctic Ice koos odavamat sorti 16" valuvelgedega, ring oli vist 900€, algupärases mõõdus 17" samad rehvid ainult oleks tuntavalt kallimad olnud ja 2xaastas vahetus lisaks. Nüüd viskan ise poole tunniga rattad ringi, kui õige aeg käes on.
Muud nagu polegi, kalla ja talla.
Info-Auto Volvo poole kohta pole nagu midagi iriseda, toimib. Fordi poolel (meite teine universaal: Mondeo) tahavad tegelased teinekord meeldetuletamist, miks sinna raha viiakse :D
Ma sain oma esimese universaali vist a 2001, sellest ajast muud kerekujud on puhas loodusressursi raiskamine mu meelest :D
Pilt

Vasta

Mine “Motoriseeritud matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline