1. leht 1-st

Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 12 Juun 2018, 22:23
Postitas AndrusKolmas
Olles saanud inspiratsiooni taanlaste leiutisest https://www.widepathcamper.eu/ olen asunud ka endale jalgrattaga järele veetavat majakest valmistama. Teemat varem käsitlenud Velofoorumis http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopi ... =6&t=58672 ja ka siin Matakfoorumis http://matkafoorum.net/viewtopic.php?f=53&t=2965

Alusraam hakkab ilmet võtma. Külgvaade:
Pilt

Vaated koos jalgrattaga:
Pilt
Pilt

Tegin ka väikse sõiduproovi. Esialgu on seda järgi vedada kerge. Raami kaal ~20kg.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 12 Juun 2018, 23:32
Postitas Tarmo
AndrusKolmas kirjutas:
12 Juun 2018, 22:23
Tegin ka väikse sõiduproovi. Esialgu on seda järgi vedada kerge. Raami kaal ~20kg.
Ikka väga raske ju - kas materjalina kasutasid karprauda?
Hea materjal sellisteks projektideks on alumiiniumist rihtlatt.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 10:25
Postitas AndrusKolmas
Põhiliseks materjaliks on alumiinim. Pildil paistab hõbedasena. Rataste hoidikud on 4mm metallist. Kaalu lisab ka pidurilahendus. Päris keeruline on teha vastupidavat ja kerget. Esialgu ei hakka igal sammul kaalu optimeerima. Mul pole ka võimekust teha usaldusväärseid tugevusarvutusi. Fusion360 tarkvaras tegin mõned tugevusarvutuse proovid, kuid usaldusväärse tulemuseni jõudmiseks napib teadmisi. Valin materjalid kogemuse järgi. Parem olgu veidi raskem, kui peaks kasutamise käigus ära lagunema. Suurem kaal pole ka üleliia suur probleem. Jalgratta kaal koos sõitja ja pakkidega matkal ületab tugevalt 100 kg, pigem on kogukaal kuni 120 kg. Kui selle taga on haagis, mille mass on 60 kg või ka 70 kg ning mis automaatselt pidurdab, siis ei tundu tervik olema proportsioonist väljas. Suure tõenäosusega on sellega nauditav matkakat, kui jalgrattal on ka abistav elektrimootor.
Pildil paistab raam üsna kaldus. Saan rattaid ka kõrgemale sättida või teen erilahendusega haagiskonksu. Alusraam on enamvähem saavutanud oma suuruse. Polegi nii suur, kui alguses kartsin tulevat. Sõitu ei häirinud.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 10:26
Postitas Nohik
20" rattad võtaks ära selle mure, et vaja käru ratta teljest madalamale nihutada.
Alusraam võiks olla selliselt 100% alumiiniumist, sinised osad eemaldatavad, välisgabariit 1250 mm. Oleks tugevam kui praegune, arvatavasti kergem. Iseenesest ei pea olema sinine eemaldatav, saab ka selliselt et ratas alt sisse käib.
Capture.JPG

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 10:48
Postitas Metsamyhin
Kui alusraam olemas, siis oleks aeg ka reaalne koormustest teha.
Pane 40-60kg jagu liiva- või mullakotid peale, ehita vineerist ajutine kuut või vähemalt 2 ristuvat seina ja katsetama tuulise ilmaga künklikule avamaastikule.
Selline käru eeldab tõenäoliselt ka autohaagise olemasolu, millega matkapiirkonda sõita. Rongile seda lapsekäru pähe tõenäoliselt ei võeta.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 10:56
Postitas Nohik
Ma kahtlustan, et 100 kg kogukaalu väntsutaks praeguse käru ära, need rattakinnitused hakkavad alumiiniumraami juppe väänama.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 15:32
Postitas Nohik
Ajasin natuke jama siiski, välimised ääred võiks siiski olla ühes tükis. Saab äravõetava täki teha, aga vist pole mõistlik.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 18:32
Postitas fred7
Mingid suunatuled võiksid ka siis olla. Ja pikendustega peeglid ratta küljes.

Siin on kombineeritud välivoodi ja telk rattakaravaniks:
https://cults3d.com/en/3d-model/various ... ut-vehicle

Sõidusuunas olev sein võiks kindlasti olla kaldega tahapoole või siis kaarjas, et vähendada tuuletakistust.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 20:20
Postitas AndrusKolmas
Kommenteerin veel oma lahendust. Rataste hoidikud tulevad hingedel alla keeratavad, sest ööbimisasendis hakkab selle kohale avanema voodi. Sõiduasendi valin võimalikult madala. Vähem võimalust külgtuulega ümber minna. Samuti tuleb haagise sõiduasendi kogukõrgus selline, et jalgrattal olles näeb taha vaadates sellest üle. Majakese osa sõiduasendi laius tuleb 99 cm. Koos ratastega on laius mõned millimeetrid rohkem kui 125 cm. Esimese korra eksimus. Vajadusel saab teha ka kitsamad rattahoidikud. Majakese ööbimisasendi siseruumi suurim kõrgus on ligi 180 cm ja horisontaalpinda umbes 3,6 m2, kuhu mahuvad väiksed panipaigad, voodi kahele, väike lauake ja väike sohvake kahele :-) Majakese valmimise tähtaja olen seadnud endale 2020 suveks. Üksi tehes ei jätku selle tegemisele rohkem aega / raha.

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 13 Juun 2018, 23:49
Postitas Alar
Mis selle haagise point on?? Kas võimalikult raskelt kondiaurul liikuda??

Re: Haagismajake jalgrattale

Postitatud: 14 Juun 2018, 13:23
Postitas AndrusKolmas
Haagise mõttekuse üle on arutatud ülal viidatud jutulõimedes. Lühidalt öeldes olen tüdinenud telgist, võimalus ööbida linnastunud keskkonnas ja on autohaagisest keskkonnasõbralikum. Matkamine lihasjõul köidab endiselt ja tundub, et veel vähemalt 20 aastat.