Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattamatkal

Jalgrattad, suusad, uisud, kelgud, paadid jne.
Vasta
Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 590
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattamatkal

Postitus Postitas Tanel » 29 Veebr 2016, 21:50

Üks asjalik ja kergelt silmi avav artikkel/uuring mis puudutab varustuse kaalu rattamatkal. Uuringus tuleb välja kui palju mass mõjutab liikumiskiirust.
http://www.cyclingabout.com/how-much-do ... n-results/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olgugi, et mass mõjutab edenemist suhteliselt vähe juhin tähelepanu aerodünaamika lõigule. Mida vähem ja mida kergem varustus seda kompaktsemaks ta ka reeglina pakkub ning seda väiksem on ka õhutakistus.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

Kasutaja avatar
Nohik
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 896
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattama

Postitus Postitas Nohik » 01 Mär 2016, 09:10

Viletsa tee korral kaotab vist enam hõõrdejõu tõttu. Ja see, et igast tõusust on palju raskem üles minna ja allamäge ei saa hoogu ära kasutada, kui just enesetapja pole.
All engineers are cyborgs

alax
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 27
Liitunud: 13 Mai 2012, 17:13
Asukoht: Põlva
Kontakt:

Re: Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattama

Postitus Postitas alax » 24 Mai 2016, 09:02

Kui taga pakiraamil on parajalt nodi, siis ikka ei julge suure kiirusega kurvilist laskumist teha. Kord Obinitsast Piusa poole laskudes kiskus väga teelt välja.

Kasutaja avatar
Tanel
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 590
Liitunud: 19 Sept 2011, 21:36
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattama

Postitus Postitas Tanel » 24 Mai 2016, 09:06

Täitsa nõus. Vedel pakiraam ja raske kandam mõjutavad juhitavust tugevalt. Sõidukiirusele väga suurt mõju pole.
The size of your pack is relative to the size of your fear.

AndrusKolmas
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 44
Liitunud: 09 Dets 2016, 12:05
Kontakt:

Re: Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattamatkal

Postitus Postitas AndrusKolmas » 12 Sept 2017, 08:08

Koormatud ja järelkäruga rattaga sõites on peamine vahe tõusudel. Siis annab tunda. Lausmaal erilist vahet ei taju. Laskumisel on pidu. Tuhisen tavaliselt teistest mööda.

tripp
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 305
Liitunud: 18 Apr 2012, 23:22
Kontakt:

Re: Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattamatkal

Postitus Postitas tripp » 12 Sept 2017, 09:46

Kruusateel või metsas on raskusega väga, väga palju keerukam sõita. Kivid, millest muidu lihtsalt veered üle, panevad koorma hüppama. Ratas käitub hoopis teistmoodi. Igast august või äärest üle ei lähe. Mõne laskumise, mille tühja rattaga sõidaks, pead kõndima. Nii et jah - vahe on juhitavuses.

Sama efekt, nagu istuks laps pakiraamil.

Kasutaja avatar
Nohik
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 896
Liitunud: 25 Aug 2015, 12:51
Kontakt:

Re: Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattamatkal

Postitus Postitas Nohik » 12 Sept 2017, 10:10

Kui mu kaal üle 170 oli, olid isegi mikrotõusud tunda. Ja igaüks sõitis ka väikstel tõusudel nagu postist mööda. Lähtest Jõgeva poole on jupike kergliiklusteed, sealt pidin üles kõige aeglasema käiguga tulema. Mõnes mõttes, iga kilo tuleb ikkagi üles tõsta. Kui sõidate meetri kõrgemale, on 30 kilo pagasit ka meetri kõrgemale tõstetud, see on täiesti tuntav lisatöö. Aga nii palju ei kaalu teist keegi tõenäoliselt ka koos varustusega.
Ja viletsa tee korral kaotad kiiruses ka laskumistel. Maastikusõidul töötab keha ka tasakaalu hoidmiseks rohkem.
Eks see on nagu seljakotiga. Viit kilo ei märka, aga alates 25-st on iga lisakilo mitmekordne.
All engineers are cyborgs

Kasutaja avatar
meelvi
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 40
Liitunud: 24 Juun 2012, 13:54
Asukoht: Raasiku/Loo/Tallinn
Kontakt:

Re: Kui palju mõjutab varustuse kaal liikumiskiirust rattamatkal

Postitus Postitas meelvi » 16 Sept 2017, 18:34

Olen 15 aastat rattamatkadel käinud ja nüüdseks suutnud koormat kahandada 16KG-ni.
Ise 70, ratas ja ratas ka lisaks 14kg.
Esimestel matkadel olid sootuks paremad ilmad ja kergem varustus - magamiskott umbes kahe rusika suurune, seljakott, magamisrull, mille sees telk ja aeg-ajalt kahanev ja kasvav toidukraam kilekotis.
Nüüdseks on lenksukott, kuhu läheb sisse fotokas, paar objektiivi, laadija, telefon, meditsiini- ja hügieenikraam jms pisike pudipadi, mida on kasulik ratta juurest lahkudes kaasa võtta. Ning pakikal telk, 2 pakikakotti, milles tagavarariideid, toidukraam ja magamisvarustus.
Ning raamil 2x1.5l veepudelit.
16Kg-st alla väga enam ei ole saanud, niigi olen välismaalt ultragerket matkakraami kokku ajanud.
Kui ikka maastikul järskudest nõlvadest teist üles-alla tuleb ajada või purretest üle kraavi, siis kerge see just pole.
Sõites aga pole hull, kuna suuri kiirusi pole matkal taga ajanudki.

Vasta

Mine “Kondijõul liikumisvahendiga matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist