Auto ja matkamine.

Autod, mootorrattad, mootorpaadid, lennukid jne.
Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 17 Mai 2012, 22:00

Kuna siin foorumis pole veel tõstatatud ja käsitletud motoriseeritud teemasid, siis tekkis mõte luua uus teema, mis võiks seda käsitleda.
Paljud kindlasti liiguvad ringi autoga ja just looduses. Ilmselt nii mõnigi autovalik on tehtud soovist sellega liikuda väljaspool asfaltteid või on mõni oma tavaauto maastikul liikumiseks ümber kohendanud. Leian et teema võiks olla huvitav.
Tore oleks kuulda kogemustest talvistel metsateedel sõitmisest, ümberehitustest ja igasugu teemasse haakuvatest kogemustest. Kellel on autos labidas, kellel vints, milline puksiirköis, ketid, 4AWD, 2AWD, jne...
Need kes peavad autosõitu keskkonnavaenulikuks, siis nendega ma olen kindlasti täitsa nõus, aga sellele vaatamata ise ei kavatse autost kunagi loobuda.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

merisk
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 70
Liitunud: 27 Okt 2011, 14:13
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas merisk » 18 Mai 2012, 13:56

Selle teema jaoks on juba ammu foorum loodud:
http://forum.4x4.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matkafoorumisse tundub kuidagi teemast mööda. Samahästi võiks näiteks pesumasinatest vestelda, sest iga matkamees peseb ju vahel oma riideid 8-)

Elan maal ja ilma autota on elu võimatu, samas, kui vähegi võimalik, lähen jala või jalgrattaga.

Kasutaja avatar
Morheatus
Administraator
Administraator
Postitusi: 736
Liitunud: 07 Dets 2010, 22:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Morheatus » 18 Mai 2012, 15:30

Selle kohapealt, metsas 4x4 sonkimine või lihtsalt loodusnautlemise eesmärgil, enda liigutamiseks teedel auto kasutamine on minu arvates erinevad asjad.

Mõned on auto sebinud ja kambaga ringreisi teinud ja sedasi veel mägesid nuusutanud...
Kohalejõudmine pole üldsegi nii huvitav kui teekond ise...

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 18 Mai 2012, 19:44

Ma ka loodan, et ainult üksikud pole kuulnud mõistet "automatk". Kindlasti teema loomisega polnud eesmark tekitada arutelu maasturite teemal, mis sobiks 4X4 foorumisse, vaid pigem lihtsad asjad, mille sisu viiks selleni, et meil õnnestuks paremini looduses autoga liikudes eesmärgini jõuda.
Olgem ausad, aga need kes on autoomanikud ja matkahuvilised, eelistavad sihtkohta ikkagi oma auoga sõita ja selle käigus tuleb mõnikord kümneid ja kümneid km kruusa ja metsateid läbida erinevatel aastaaegadel.
Mõtevaetuse eesmärgiks pole mitte riistapikendustega eputamine! Kindlasti ma ei ole arvamusel, et auto on osa kellegi identiteedist, kuigi võib-olla mõnel ka on.
Nagu ma tean, siis seda foorumit külastavad ka aeg-ajalt ökoäärmuslike vaadetega inimesed, aga see teema ongi pigem normaalsetele inimestele mõeldud arendamiseks.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 18 Mai 2012, 19:49

Esimene nõuanne mida selles teemas tahaksin looduses autoga liikuvate inimestega jagada, oleks puksiirköie alane. Ülemöödunud talvel avastasin, et parim puksiirköis on dünaamiline 10mm alpi köis. 10m köis venib pea terve meetri ja tänu sellele on väga mugav mutta või lumme kinni jäänud autot välja tõmmata. Köis on ka oluliselt vastupidavam, kui tanklates müüdavad köied.
Sel talvel sain ka väikese pettumuse osaliseks. Reeglina on Fiskars-i tooted väga kvaliteetsed, aga nende väike lumelabidas, mis ilmselt ongi autos hoidmiseks mõeldud, osutus liiga pehmeks ja paindus kõveraks iga tõsisema kühveldamise ajal. Labida plekk on liiga pehme või õhuke, kui on vaja kokkusurutud või märga lund kaevata.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 18 Mai 2012, 19:56

Merisk!
Kusjuures see pesumasinate teema on ka vägagi päevakorras teema, sest paljusid matkamiseks mõeldud riideid ei saa masinas suvaliselt pesta ja pesuvahendid peavad ka natuke teised olema. Nii et selle teema võiks ka luua, näiteks "matkariiete hooldus".
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
REGA1872
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 358
Liitunud: 19 Okt 2011, 14:28
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas REGA1872 » 21 Mai 2012, 11:51

Auto eelis on see, et mõningatesse matkapiirkondadesse sõites (polaarjoone taga vm otseühendusega lennujaamadest kaugemal) annab see mitmekordse hinnavõidu transpordilt. Ja ka kaasaveetavat kraami pole vaja liiga täpselt kaalutleda, sest alati võib ju ülearuse kraami autosse jätta. Miinuseks on sealjuures sõidule kulutatud päevad suht kitsastes tingimustes.

Samas on auto üks suuremaid tervikliku matka rikkujaid:
Esmalt ei võimalda ta planeerida distantsi punktist A punkti B (eriti nädala-paarisel välismatkal), sest kuidagi peab (vähemalt keegi) ikkagi autoni tagasi saama. Sama jama on ka 2-3 päevasel Eesti matkal (ise eelistan võimalusel rongi või bussiga kohale ja tagasi jõuda).
Ning teiseks leidub veidi suuremas grupis (mõnikord isegi juba 3-4 inimese puhul) alati vaimult 'nõrku', kelle jaoks auto on tagatasku variant ja juba esimeste raskuste puhul ei mõtle nad mitte selle ületamisele vaid sellele, kuidas autoni tagasi jõuda ja sellega järgmisesse laagripaika jõuda.

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 22 Mai 2012, 07:51

Kas kellelgi on kogemust kettide kasutamisega rehvidel talvel paksus lumes? See on meie metsateedel suht tavaline asi, et lumekoristus jõuab sinna mingi kaootilise juhuslikusega või siis ei jõua kunagi. Endal on olnud mitu sellist olukorda kus talvel lähed mõnda RMK kohta, mis asub sügavamal metsa sees ja peale paari päeva seal veedetud aega selgub, et vahepeal on kõva lumi maha tulnud ja metsateed veel lahti ajamatta. Ise olen mõelnud, et ilmselt kettidest võiks siin üsna abi olla, aga kui keegi on neid kasutanud, siis äkki jagaks kogemusi?
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 26 Okt 2012, 13:06

Et ei tuleks üllatusi.

Aastate jooksul on välja kujunenud oma sõpruskond kellega siin ja seal on ühiselt ringi sõidetud. Kui kõigil osapooltele on ühine eesmärk sobiv, siis hakatakse reisi ühiselt kavandama. Läbi arutatakse transport ja logistika. Kuna ei mina ega nii mõned lähikondlased ei fänna eriti ühistransport, siis liigume meie omandis olevate transpordi vahenditega või rendime sobiva. Sellised kulud kantakse solidaarselt.
Transpordi kulud sisaldavad liikumisvahendi kindlustust ja liikumisega ja hooldusega seonduvaid kulusid, nagu masina hooldustsükli hind jagatud kilomeetritele. Üldiselt on võimalik välja arvutada iga transpordivaheni jooksva km hind. Reeglina on see kõrgem, kui jooksev otsene kulu, aga kuna ükski masin ei liigu kindlustuseta ja autopesulateenuseta, siis tuleb see km hinna sisse arvestada.
Samuti tuleb arvestada asjaoluga, et mida koormatum on mingi transpordivahend seda suurem on selle liikumise kulu. Ehk siis transpordi vahendi omanikule on odavam sõita üksinda, kui kaaslastega kes pole valmis olema solidaarsed.
Aastate jooksul on väljakujunenud ka tava, et kui kellegi masinaga minnakse väljapoole Eestit ja reisi ajal tekkib olukord kus masin vajab remonti, kantakse ka need kulud solidaarselt.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Mait
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 496
Liitunud: 09 Jaan 2012, 18:14
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Mait » 26 Okt 2012, 18:34

Ülevaade põhjalik aga hinnakiri puudu ikka. Et ei tuleks üllatusi noh :)

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 26 Okt 2012, 18:43

:)
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
peetrike
Huviline
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 17 Okt 2011, 20:23
Asukoht: L-Viru
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas peetrike » 26 Okt 2012, 19:18

Et viiks tuttavad matkasellid punktist a punkti b, ning peale bensuraha kokkuklappimist küsiks veel lisatasu, et pesuvedelik ja lõhnakuusk kulusid ka. 1.45 ninapealt juurde paluks. Ja siis otsiks mõne kaevu ning hüppaks sinna suurest häbist sisse. :roll:

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 26 Okt 2012, 19:40

Eks nendel inimestel kel omal autot ei ole ongi neid asju raske mõista ja ega nad polegi kohustatud.
Pealegi on alati igal inimesel võimalus ise vaadata kuidas kuhugi kuidagi kohale tuldud saab. Nii palju kui ise olen kellegi masina peal reisija olnud, siis pole ma kunagi oodanud, et minult keegi sõidukulude jagamist küsiks, tavaliselt taipan seda enne juba pakkuda kui küsida jõutakse.
Samuti pole ma nendelt inimestelt kunagi kulude jagamist palunud kel puudub kindel sissetulek. Kui aga keegi käib tööl ja saab selle eest normaalset palka, siis ei näe ma probleemi.
Pealegi olen pannud tähele, et need kes pole ise auto omanikud, kipuvad väga loomulikult asja võtma nii, et nad peavad tasuta sõita saama.
Piisavalt häbi, et kaevu hüpata, peaks olema parasiitidel kes on harjunud asju tasuta saama.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Andrus
Huviline
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 26 Okt 2011, 14:40
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Andrus » 27 Okt 2012, 11:27

Olen Tõnuga osaliselt nõus. Eestisisene väike jupp sõita...siis piisab kütuseraha jagamisest. Kindlustus ju niikuinii tehtud aastaks ja sealt arvutada see 1 päeva kohta ning iga autos osaleja vahel jagada....see matemaatika on keerulisem kui saadud sent. Nii ka muude pisiasjadega.
Kuid olen seda teinud pikemal reisil. Kui auto sõidab reisi jooksul 10 000 km, siis kulub lisaks kütusele rehve, selline sõit vajaks tervenisti õlivahetust. Väga katkised teed lõhuvad erinevaid pukse ja sillaosasid. On asju mille kulu ei saa rahaks arvestada ja võib olla detaile autol, mis kulunud viimase piirini ning matkal otsad annavad. Sellise raha sisse kasseerimine matkalistelt poleks ka päris aus.
Hea näide mul 2004.a Kreeka reisist kus Albaania hulludel teedel lagunes auto nii ära, et kodus masin sõidukorda seada võttis kolmekordse reisiraha. Ehk tahad head, aga läheb nii nagu tavaliselt.

Kasutaja avatar
Jassu
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 61
Liitunud: 22 Aug 2012, 19:35
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jassu » 27 Okt 2012, 12:16

Ma saan Tõnu murest aru, ise ka autoomanik ja vaja tööd tehes oma autoga liikuda. Algul jah on fun niisama ka sõita ...aga meelemuutus tekib siis, kui midagi lagunema hakkab ja siis ise pead korda tegema :-)

Olen oma pildistamisteenust tehes arvestanud 20 senti kilomeeteri hinnaks ehk 10 senti on otsene kütusekulu ja teine 10 siis igasugu muud kulud ja hetkel tundub see üsna toimivat. Õnneks pole pildistamise käigus suurt midagi katki veel läinud ja kui läheb - ilmselgelt ei maksa keegi seda kinni. Aga selle arvestusega on ka nagu on sest kui kuus on näiteks 30 pildistamist ja ainult 4 neist on väljaspool Tartut ...siis tuleb ikka ise peale maksta. Samamoodi maksan peale, kui kasutan autot kuus ühe korra - kaskod-värgid ju ikka kulu, samamoodi ka amortisatsioon jne. Fakt on see, et enamus inimestel ei tasu auto omamine (vä erandid) end 100% ära ja ega ei peagi ..mugavuse ja liikumiskiiruse eest tuleb ju maksta.

Tartu taksode keskmine kilomeetri hind on 55 senti/km aga seda ei saa nüüd ka aluseks võtta sest sisaldab palju muid kulusid, mida tavalisel autoomanikul pole.

Riik küsib vist ametiauto kasutamise eest 35senti kilomeetri eest kui peaks ametiautot nö tööväliselt kasutama. Ilmselt see võiks olla siis nö jooksev autoomamise hind. Krt seda teab.

Ühesõnaga - konkreetset jooksvat autokulu on keeruline arvutada.
Lennart Meri on öelnud: "Niipea, kui magama jääd, on täiesti ükskõik, kas sa magad telgis või keisri baldahhiinvoodis." :-)

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 27 Okt 2012, 13:09

Ütleme nii, et looduses käimiseks on mul üks auto ja linnasõitudeks või ainult pika trassi jaoks teine auto. Paraku see masin, mis on looduses käimiseks võtab trassil koos reisijatega 90km/h juures 11 kuni 11,5L 100km läbimiseks. Kui lapatsit vajutan, siis kütusekulu kasvab, samuti sõidan võimsuse pärast 98E bensuga, millele olen isegi vahel natuke piiritust lisanud. Kui on vaja kruusateedel või metsateedel liikuda, siis kasvab kütusekulu mõõtmatu kõrguseni. Viimane Soomes käigu kogemus näitas, et isegi head kruusateed sõites on kulu umbes 13L 100km kohta.
Täismassis ehk reisijatega + mingi kola pagasiruumis tõstab kütusekulu vähemalt liitri võtta, aga vist isegi rohkem.
Parku autoga tihedalt looduses käies on vaja ka tihedamini sildasid reguleerida ja muid hoolduseid tavapärasest väiksema vahega teha.
Kokkuvõttes no minu loogika lihtne; kas sõidan üksinda või nendega kes on valmis kohalejõudmise mugavuse eest maksma.
Samuti on saanud harjumuseks enne igat pikemat reisi, kasvõi Tartust Hiiumaale, lasta töökojas masin üle vaadata.
Väljaspoole Eestit ei lähe kunagi ilma põhjaliku tehno kontrollita. Õnneks on välismaal juhtunud peamiselt ainult rehvi vahetusi, aga seal on hinnad oluliselt krõbedamad kui meil. kui võõrsil olles peaks mootor kokku jooksma, siis muidugi on see auto või autojuhi viga ja vastutus. Samas maastikul sõites karteri põhja või sumbutaja lõhkumine läheks juba ühisesse kassasse.
Seega enne igat reisi peksid osapooled ka sellised asjad omavahel lahti rääkima, mis on autoomaniku vastutus, mis ühisvastutus.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 13 Dets 2012, 00:01

Kuna olen märganud, et viimasel ajal esineb siin ja seal lund ja seda ei jõuta kõikidelt kõrvalistelt teedelt ära lükata, siis on jällegi päevakorda tekkinud küsimus masinale mingi abivahendi soetamisest, mis muudaks läbivust paremaks. Olen kaalunud nii kettide soetamist kui ka lumesokkide võimalust. Tahakski uurida kas kellelgi on nendega kogemusi? Millisel määral on ketid või sokid lumes liikumist parandanud?
Veel huvitaks kas kellelgi on kogemusi käsivintsidega?
Talvel on kerge metsas sattuda täbarasse olukorda, seega tahaks selleks eelnevalt olla ettevalmistunud.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Aivar » 13 Dets 2012, 00:20

Üldiselt minumeelest kõige lihtsam ja odavam on omada 2-3 koormarihma. Need saab omavahel ühendada ja ümber puu panna ning sel moel nö vintsida. Koormarihmade hind on vintsi hinnaga võrreldes tühine - loomulikult ka kasutusmugavus. Sedasi käsitsi autot välja siukudades kulub parajalt aega. Samas kui vead vahel järelhaagist saad koormat kinnitada ja ei ole kahju kui katki peaks minema. Kettidest niipalju, et üldiselt pead need peale panema ennem kui kuskile kinni jääd - hiljem on seda teha tülikas või võimatu. Paksus lumes on kettidega nii ja naa - kui auto end juba sisse kaevab siis siis tihti ei tule ta sealt ka kettidega välja - seega oleks ikka vaja mingit tüüpi "tõmbajat" vints, koormarihm või traktor. Vintsi ja koormarihma miinus on muidugi see, et lagedal alal peab olema leidlik või neist vahenditest ei ole abi. Sel juhul ketid muidugi mingil määral aitavad läbivust parandada aga samuti ainult mingile maale.

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 13 Dets 2012, 06:57

Vot selle peale ei tulnudki, et korraliku toeka koormarihmaga saab ka vintsida mingil määral.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Aivar » 13 Dets 2012, 09:23

Sellised laiemad mida kasutatakse rekkatel koorma kinnitamiseks kannatavad kirjade järgi vist 5 tonni tõmbe jõudu aga olen sellise rihma abil ka 8 tonni kaaluvat autot aidanud libedast august välja vintsida. Lisaks kui kasutada mitmest rihmast koosnevat süsteemi siis on ka mitu käristit millega saab pikema maa sikutada aga üldiselt ega sellist meetodit ongi vaja vaid auto liikuma saamiseks sellest sisse kavatud kohast.

Aivar
Huviline
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 26 Okt 2012, 20:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Aivar » 13 Dets 2012, 09:30

Või siis oli 8 tonni tõmbejõudu ja 5m pikkust :) Täpselt ei mäleta aga kindel on see, et rihmad on tugevad ja seal küljes on mingid sinised sildid kus see info kõik kirjas ka. ;)

Kasutaja avatar
Pets
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 47
Liitunud: 21 Mai 2012, 00:06
Asukoht: Southampton , UK
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Pets » 13 Dets 2012, 12:11

Oleme korra ka nii teinud et pikema rihma mitmekordselt pannud, siis tuli küll veidi lühike aga tugevam
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 13 Dets 2012, 12:28

No näe häid nõuandeid tuleb nagu saelaudu Vändrast.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
reigo130
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 326
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:15
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas reigo130 » 13 Dets 2012, 22:36

Tõnu, see lööb sul mingigi pildi ette kettide kasulikkusest foresteril :evil:
http://www.youtube.com/watch?v=_BzSe6JD ... 08&index=4
Hea on unistata, veel parem omada. Kett on kindlasti vastupidavam kui lumesuss..eriti kui ei ole kindel okste, kivide jms olemasolus lume all.
Kui sul autotarvikute müüjaist tuttavaid napib, võin omalt poolt panuse anda. Aga allmighty internet suudab ka häid hindu lajatada.

Kumb Fiskarsi labidas sul kõverdus, kandilise või ümara otsaga?

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: Auto ja matkamine.

Postitus Postitas Jyrgenson » 13 Dets 2012, 22:42

Kandilise otsaga.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Vasta

Mine “Motoriseeritud matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline