4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduauto.

Autod, mootorrattad, mootorpaadid, lennukid jne.
Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduauto.

Postitus Postitas Jyrgenson » 03 Juul 2013, 08:52

Kuna mitmed foorumi kasutajad liiguvad ringi autodega millel on nelivedu või libanelivedu, siis tekkis idee selline mõttevahetus algatada.
Peamiselt eelistan ise liikuda normaalse, väikese, ruumika ja esiveolise autoga, aga kui kätte jõuab talv, siis tekkib vajadus 4X4 masina järgi. Maasturitest hetkel väga lugu ei oska pidada, sest neid on juba olnud elu jooksul mitmeid (lühike Nissan Patrol, 2 pikka Patrolit, Wrangler, Nissan Terrano, Discovery) ja paraku kogemus on näidanud, et väga harva õnnestub nende võimekust kasutada, aga kõrget kütusekulu ja rehvi hinda tuleb maksta ka siis kui tavateedel liikuda. Seega olen jõudnud arusaamisele, et tavaline või suurendatud maastikuvõimekusega 4X4 sõiduauto ajab asja ära.
Peamine vajadus 4X4 järgi tekkib talvistel metsateedel kuhu on sadanud mõnikümmend cm lund, aga koht kuhu on vaja liikuda selleks, et jalastuda, on mõne km kaugusel. Väga tihti on lumekoristus isegi külateedel hilinenud. Ühesõnaga olukordi talvel või kevadisel keltsa ajal on olnud sadu kus ilma 4X4 oleks asi paha-paha.
Siin võikski nüüd vahetada kogemusi kellel milline tehnika on olnud, head ja vead ja tegelikult huvitaks milline varustus on pagasiruumis ebastandartsete olukordade lahendamiseks.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jaan
Huviline
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Aug 2011, 11:13
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jaan » 03 Juul 2013, 11:40

Minu nelikveoline Volvo S60 ajas talvel kõik asjad suurepäraselt ära (paksu lumega tava- ja kruusateed), kuniks tagadifferentsiaali kontrollplokk katki läks. :D

Endal on ka maasturite vastu huvi, aga nagu Jürgenson mainis, siis korralikud mehhaanilise veoskeemiga maasturid võtavad tavaautost rohkem kütust ja on pisut liiga suured, elektroonilise nelikveoga poolmaasturid aga väga usaldusväärsed (liiga palju sensoreid ja andureid) ja võimekad ei tundu. Tavaliiklemiseks oleks aga ilmselt paremad, kui päris madalad sõiduautod, millel nelikvedu.

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 03 Juul 2013, 13:09

Volvo kasutab haldex siduri põhist 4X4 lahendust. Mul oli kunagi XC 70 ja juhtus sama asi. Kuna auto oli väga vana ja odav, siis taastamine enam mõtet ei omanud. Üldiselt jamad haldexiga peaksid tähendama mõne tuhanede suurust väljaminekut ja fakt on haldex ei kesta igavesti.
Muidugi Jaan kui sellist libaveolist vaadata siis ilmselt julgen soovitada ainult Hondasid CRV või HRV, eriti viimast, sest on säästlik ja hästi tasakaalus. Hondal on hüdrauliline poolmehaaniline lahendus kus õli survel surutakse tagasilla siduris mingid kettad kokku ja tekkib vedu tagumises sillas.
Mehaanilistest lahendustest on säästlikud veel Zuzukid.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 03 Juul 2013, 13:35

Kui nüüd mõne sõnaga rääkida tavalise sõiduauto või isegi 4X4 sõiduauto ümberehitamisest, siis klassikline viis oma sumpsi ja karteri kaitsmiseks on vedrude vahele käivad puksid. Selleks, et läbivust parandada kasutan suvel M+S rehve mis on jäigast segust. Tegemist on küll talverehvidega, aga kuna jäik segu, siis talvel nendega väga kehv sõita. Samas kruusateedel ja poris ideaalne võrreldes suverehviga.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
pilving
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:58
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas pilving » 03 Juul 2013, 14:35

Olen kunagi CRVga mütanud ja tulemus oli üllatavalt hea. Samas omanikud räägivad, et see nelivedu hakkab siis tööle kui juba korralikult kinni istud ja tolku ei ole.
Mulle suured autod ei meeldi ja hea kompromiss suuruse, maastikuvõimekuse, kütusekulu jne vahel on Suzuki vanemad mudelid. Näide läinud talvest, kus tehaseseades Jimny ronis vähimat probleemi ilmutamata läbi kohast, kus uus Landcruiser ilusasti kinni istus ja länkari välja tõmbas.
http://www.kakshunti.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capture-estonia.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 03 Juul 2013, 15:00

CRVja HRV puhul on vaja sõidu oskust natuke. See põhjus miks mõned nendega kinni jäävad on väga lihtne tegelikult. Selleks et nelivedu rakenduks on vaja libisemist esiratastele, kui aga juba ollakse sügavas poris, siis abi vähe. Enne porri jõudmist tuleks mõned korrad gaasi anda ja esirattad kaapima saada, et mudas oleks juba tagasild ka töös.
Suure maasturi mõte on tõesti ainult siis olemas kui vaja palju rahvast peale võtta või Magadani sõita.
Mulle see Sinu Vitara ikka meeldib - vahva asi.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
sunwolf
Huviline
Huviline
Postitusi: 179
Liitunud: 25 Mai 2011, 17:03
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas sunwolf » 03 Juul 2013, 15:53

Ma siinkohal jätaks ka kõrvale suurte ümberehitatud maasturite hädavajalikkuse Siberi ekspeditsioonidel Magadani või Taimõrile, aga Eesti oludes on väga hästi end tõestanud ka Nissan X-Trail ning sellel põhinev Dacia Duster.

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1209
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Metavo » 07 Juul 2013, 12:32

See Haldex näib olevat üpris laialt kasutatud lahendus, ning sel on neli erinevat generatsiooni.
Ei tea, kas uued võiksid olla vastupidavamad kui vanemad ka.
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 07 Juul 2013, 15:29

Siin ongi see mure, et aeg annab arutust ja näitab, mis asi väärt.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jaan
Huviline
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Aug 2011, 11:13
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jaan » 22 Juul 2013, 17:50

Kas kellelgi Toyota Rav4 kohta on ka midagi kommenteerida? Huvitab, kuidas see nelikvedu toimib ja vastu peab.

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 22 Juul 2013, 19:47

Tööpõhimõttega tuttav ei ole, vastu peab ilusasti ja paksus lumes saab hästi hakkama. Probleemid tekkivad libedatel tõusudel. Õnneks neid esineb harva. Eelmisest talvest oli hea näide kuidas mina oma Outbackiga suht jäist tõusupidi vaikselt austades üles sain ja Rav4 pidi seda pikema hoovõtuga tegema.
Ise valiksin ennem Foresteri, mis on suht sama klassi masin, aga neliveo süsteem on kindlasti parem.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
pilving
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 543
Liitunud: 13 Veebr 2011, 20:58
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas pilving » 23 Juul 2013, 07:51

Kiidetakse vanu ja uusi RAV neljasid, vahepealsed pidid veits mökud olema.
http://www.kakshunti.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capture-estonia.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 23 Juul 2013, 08:16

Neid vist on 4 põlvkonda?
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1267
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas ullivilli » 23 Juul 2013, 11:17

parim, mis linnamaasturi kohta kuulnud olen: väga mudasel teel kus pidamist ei ole otseselt ühelgi rattal ja liikumine laus uisutamise kombel, viskab armatuuri punaseks ning edasi sõita ei lase. Nuta või naera, aga miskit ei tee.
Peale mõningast vestlust, õnneks sel kellal esinduse tehnikuga, suudeti mingi kombinatsioon nuppude ja piduritega läbi teha, et veojõu kontroll maha ning auto liikus taas.
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1209
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Metavo » 23 Juul 2013, 11:46

Veojõu kontroll ei sobigi halvale teele, tegu peamiselt linna- ja maanteekiirusel sõitmiseks mõeldud funktsiooniga.
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1267
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas ullivilli » 23 Juul 2013, 13:16

absoluutselt nõus... aga kui müüakse sulle sõiduk maasturi nime all ja siis sellega jääd täiesti sõidetavale teele kinni on vähemalt naljakas ju.
Eriti veel, kui seda välja ei saa lükata.
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 23 Juul 2013, 13:23

Mul on olnud 4X4 autosid päris palju ja üks veider asi mida olen märganud on see, et osad on paremini sobilikud näiteks libedal lumisel kurvilisel metsateel sõitmiseks - hea juhitavus ja teel püsimine, osad aga saavad paremini hakkama raskete takistustega nagu paks lumi, muda, libedad tõusud. Nüüd ei jäägi muud üle kui teha analüüs mida rohkem vaja võiks minna ja valikud teha nende soovitusel kellel rohke kogemuste pagas.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

Kasutaja avatar
Jaan
Huviline
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Aug 2011, 11:13
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jaan » 24 Juul 2013, 12:47

Jyrgenson kirjutas:Tööpõhimõttega tuttav ei ole, vastu peab ilusasti ja paksus lumes saab hästi hakkama. Probleemid tekkivad libedatel tõusudel. Õnneks neid esineb harva. Eelmisest talvest oli hea näide kuidas mina oma Outbackiga suht jäist tõusupidi vaikselt austades üles sain ja Rav4 pidi seda pikema hoovõtuga tegema.
Ise valiksin ennem Foresteri, mis on suht sama klassi masin, aga neliveo süsteem on kindlasti parem.
Tegin Foresteride kohta ka pisut uurimustööd ning automaatkastil ja manuaalkastil on täiesti erinevad nelikveo skeemid. Selle järgi tundub, et manuaaliga Forester koos aeglustiga ajaks asja palju paremini ära ning kuna kasutab ka mehhaanilist nelikvedu, siis ilmselt on ka töökindlam.

Üldse üks lemmikleht asja uurimiseks on siin: http://www.awdwiki.com/en/home/" onclick="window.open(this.href);return false;
Seal lehel on ära toodud enamike levinud automudelite nelikveo skeemide tööpõhimõtted mudeli, aasta ja tüübi lõikes, sageli koos joonistega. Väga huvitav.
(Muuseas seal üleval vasakul on ka keeled olemas, vene keeles 87% sisust tõlgitud!)

Kasutaja avatar
Jyrgenson
Foorumi raudvara
Foorumi raudvara
Postitusi: 2228
Liitunud: 27 Veebr 2011, 21:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Jyrgenson » 24 Juul 2013, 14:27

Väga laheda lehekülje oled leidnud ja siia üles pannud. Kindlasti on sellest paljudele abi kes looduses käivad ja otsivad 4X4 masinat.
Kuigi automaat kastiga Subarute jõuülekanne on olnud 90/10 kuni 60/40 on need ikkagi olnud libedatel tõusudel paremad paljudest muudest. Lumisel käänulisel teel on ka selle püsivus palju parem. Minu 50/50 kipubki kurvides taguotsa liiga ette viskama. Muidugi paksus mudas või lumes on eelised kohe märgatavad.
https://www.facebook.com/tjmatkaklubi" onclick="window.open(this.href);return false;
Rumalad tahavad saada õnnelikus, targad tugevaks!

udusiil
Huviline
Huviline
Postitusi: 104
Liitunud: 24 Jaan 2013, 08:45
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas udusiil » 26 Juul 2013, 10:16

Mina müüsin oma hinge nelikveole siis kui ostsin 97a Audi A4 quattro. See kasutab torseni planetaarülekandega pidevat nelikvedu. Kombineerituna V6 mootoriga oli läbivust ja sõidurõõmu küllaga, kuid tanklas tuli pisar simanurka. Ühel hetkel sain umbes pooleks aastaks kasutada Scoda Octavia Scoudi (vist 2007 a oma) 1.9 diiselmootoriga ja see kandis jõudu maha Haldexi abil. Üldiselt ei saanud aktiivse ja passiivse neliku vahest läbivusel väga aru, kuid Jürgensoni mainitud "tagumikutunne" lörtsistel ja libedatel teedel on kindlasti passiivse (torsen) kasuks. Et selgem oleks, siis nelikveo skeeme võib jaga aktiivseteks ja passiivseteks - ühed töötavad vaikimis, teised reageerivad olukorrale. Et hing oli nelikule müüdud ja audi kütusekulu kippus pankrotti ajama sai soetatud 2001 a VW Passat 1.9 PD diisel, mille veermik on A4-ga põhimõtteliselt identne. See on nüüd aastaid teeninud ja pigem olen olnud välja tõmbaja rollis, kui tõmmatava. Suhe viimase 5 aasta peale on u 40:5 :)

Aga nagu ütleb vanasõna, küll siga pori leiab..
Manused
Passat4.jpg

Kasutaja avatar
Tarmo
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 641
Liitunud: 17 Okt 2012, 13:09
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Tarmo » 26 Juul 2013, 11:10

Minul Suzuki Grand vitara 1.6 bensiin, kolme uksega, st. lühike varjant.
Väga ekstreemsusi pole teinud, aga kinni ei ole jäänud. Väikse autoga on lihtsam tagasi keerata :)
Libedal ajal ja lahtise kruusaga teel on nelikvedu suureks abiks, muidu kipub tagumist otsa ette keerama. Ainult esisilda kasutades on ka kütusekulu suhteliselt väike (maasturi kohta) nelivedu tõstab kütusekulu umbes veerandi võrra - libedaga vähem, kuiva asfaldiga rohkem. Kütusekulu mõõtmisi pole teinud, juhend pakub maanteesõidu kuluks 6,8 l 100 km kohta.
...

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1209
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Metavo » 26 Juul 2013, 12:09

Subaru Forester diisel, päev pärast garantii lõppemist kolvid täis tahmanud, sai mõnusalt plekitud.
Talvel sai tagurdatud kogemata kraavi, lumi juhi ukse kõrvalpeeglini, kallak oli päris krõbe. Sai omal jõul välja, ilma et oleks pidanud autost välja astuma, seda siduri hinnaga. Oleks aeglustuskast olnud, saanuks ehk odavama hinnaga hakkama.
Muidu hea masin, kütusekulu, linnasõit ja maanteesõit segiläbi 6,8 l/100 km. Pole veel näinud et see number väga palju muutunud oleks, alguspäevil oli 6,2 l/100 km, soomes käies aga 5,4 l/100 km.
Talvel libedaga linnas kurvides võiks ikka hoo maha võtta, nelivedu on tunda kuid igasugused stabiilsus kontrollid aeglase toimega ja jätavad ka endale tööd teha. Ütleks et alajuhitav. Samas, paksu lund ja muud jama see masin ei karda. Mõnel talve päeval polegi muud varianti kui peab selle masinaga jäljed ette tegema sest tavalise masinaga lihtsalt ei saa sõita.
Kui võrrelda seda masinat nüüd Outbackiga, siis peab meeles pidama, et Forester on siiski ehitatud Impreza platvormile, seetõttu on vist pagasi ruum ka väiksem, kuid kas see nüüd oluline on, ei tea.

Kui aga vastupidavust võrdlema hakata, siis suht võrdse kilometraaziga, ca. 120 000 km, on Mazda 3 kordades paremini vastu pidanud ja hooldus samuti odavam. Mazda 3 on aga kütuseröövel, nõrga mootori, madala veermiku ja esiveoga, kuid siiski pigem lemmik.
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
ullivilli
Guru
Guru
Postitusi: 1267
Liitunud: 08 Dets 2011, 15:16
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas ullivilli » 30 Juul 2013, 09:53

Metavo kirjutas:Subaru Forester diisel, päev pärast garantii lõppemist kolvid täis ...
Mis aasta foresterist jutt käib?
Endal ka silmapiiril Outback v Forester, mis on sisuliselt sama kõrged.

Audid on paraku üsna madalad nagu ka subaru legacy.

Samas pean tunnistama, et vana Audi sigariga, isegi üherattaveolisega ei ole kinni jäänud va paar korda, kui kõhu peale jääb.
Natukene metsa poole.
http://www.minemetsa.ee http://www.ripptelk.ee - Hennessy, Tentsile, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.

Kasutaja avatar
Metavo
Guru
Guru
Postitusi: 1209
Liitunud: 17 Dets 2011, 17:46
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas Metavo » 30 Juul 2013, 10:30

ullivilli kirjutas:
Metavo kirjutas:Subaru Forester diisel, päev pärast garantii lõppemist kolvid täis ...
Mis aasta foresterist jutt käib?
2009
Kuni on puid, pole probleemi

Kasutaja avatar
mrWilson
Administraator
Administraator
Postitusi: 1569
Liitunud: 12 Veebr 2011, 04:31
Kontakt:

Re: 4X4 sõiduautod, kergmaasturid või ümber ehitatud sõiduau

Postitus Postitas mrWilson » 07 Mär 2014, 22:20

Kuidas Mitsubishi Outlander'iga lood on?
Ah, minge metsa...

Vasta

Mine “Motoriseeritud matkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline