Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Räägime matka planeerimisest. Kõigest- alates marsruudi koostamisest kuni vajaliku sokkide arvuni matkakotis. Küsi nõu ja jaga teadmisi.
Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 20 Jaan 2017, 14:50

Suusamatkade teemasid paistab foorumis olevat vähe, aga kuna suusamatk on tore, tekitan ise ühe juurde.

Korraldame praegu suusamatka Venemaale, täpsemalt Lähispolaar-Uuralitesse, veel täpsemalt Naroda ja Manaraga tippude piirkonda. Võibolla pakub kellelegi huvi meie orgunniloogika, seega kirjeldan veidi erinevaid asju.

Grupp
Grupp hetkel juba koos, põhiline inimressurss moodustub Tartu Üliõpilaste Looduskaitseringi liikmetest kellest osadega oleme varem käinud paar korda Hibiinides ja lisaks nühkind Eestis suuskadega siin-seal. Grupis 8 inimest, kuna see arv jagub mitu korda kahega, rongis saab kaks platskaartvaguni 4-st boksi, ahjuvalveid on hea korraldada, telgis pole kitsas, varustust pole näkku liiga palju jne.
Varasemaid pildikesi:
Hibiinid 2010
Hibiinid 2014

Grupivarustus
Telgiks on vene päritolu Zima, suur valge palakas, kaalub ~5kg kuivalt. Parimatel päevadel mahub sisse 12+ inimest, aga see on paras piinamine juba. 8-kesi on seal täitsa mõnus. Telgiahi on osavnäppude poolt ise kokku meisterdatud, kaalub ~4kg koos korstnaga. Kuna seal piirkonnas on puudega veidi habras lugu, siis loodetavasti saab mõned ööd kütta, aga mitte kõik ööd. Väga edev oleks titaanist kokkupandav ahi, aga pole raatsinud sellist vigurit tellida.

Söögitegemiseks on kaks Primus Omnifuel priimust, lisaks võibolla kaasas veel mingi varupriimus. Kuna arvestatava osa ajast teeme süüa priimustel ja tuleb sulatada lund, siis on vaja võimsust. Kütteks tavaline bensiin 95, kuna seda on kohapeal hea hankida ja põleb nii mis mühiseb. Arvestuslik kütusekulu 7-8L kokku. Ei mäleta, millal Omnifueliga viimati midagi muud kui bensiini sai köetud, pole nagu vajadust olnud. Pottideks tavalised alumiinium ja roostevabast terasest 4-5L potid, 2tk. Lõkkel söögi tegemiseks on kaasas lõkkevõrk ja lõkketross, võrk on abiks et lõke lume alla ära ei kaoks ja üldse mugavam teha lumega.

Igasugu muu padajänn nagu kirved-saed jne on tavapärased.

Isiklik varustus

Suusad on igasugu erinevad. Põhilised omadused on laius (6-8cm on paras), metallkant (ilma läheb suusk kiirelt ümmarguseks ja nõlval ei pea) ning kalasabamuster pidamiseks. Kasutusel on erinevat masti kraami, Fisheri Crown 88, Tšehhis tehtud Sporten Ranger
, Matkaspordis müüdavad Hagan X-traced ja tõenäoliselt veel midagi muud sekka. Sidemeteks peaaegu eranditult Kaby trossid, mis on end siiamaani õigustanud. Suusakeppideks on kõige paremad alumiiniumkepid, kuna need ei lähe katki, ja suurte rõngastega mis ei lähe lupsti lume sisse.

Muu varustus on suht tavapärane, võibolla veidi rohkem külmale orienteeritud kuna sealkandis võib olla jahe.

Logistika
Bussiga Tartu > St. Peterburg, sealt edasi Piiter > Vorkuta rongiga Intasse. Intast Ural veoka peale ehitatud putkas mägedesse Zhelannoe baasini ja pärast sama teed tagasi. Registraatsia saab loodetavasti Intas tehtud, Yugõd-Va pargi abivalmid tegelased lubasid nende orgunniga aidata. Pargil on mingi pilet ka, aga see on väidetavalt 100 rubla ainult.

Kaardimaterjal
Vene topokaarte mõõtkavas 1:100000 leiab netist küllaltki korraliku kvaliteediga. Neist saab teha sobivad suurendused, välja printida ja ära kiletada (tavalise bürootarvetes müüdava kilega, mõlemalt poolt). Lisaks on abiks Wikimapia.org leht kuhu usinad venelased on märkinud erinevaid kurusid, mägesid ja muud huviväärset. Google mapsi 3D vaade on ka väga hea kvaliteediga selle piirkonna kohta, kurude ületusi jms saab selle pealt päris hästi uurida.

Söök
Süüa tahaks alati palju, aga tassida ei viitsi. Seetõttu on ratsioon tavapärane, umbes 700g päevas näkku, kokku siis umbes 9-10kg 12 päeva peale. Lihakraamiks toidu sisse on peamiselt koomaklubi konserv, mille retsept on järgmine: podista mõnusat tailiha ja puhast searasva suhtes 2.5:1 potis seni kuni lihast on suurem osa veest välja auranud. Lisa mõnusalt maitseaineid. Liha valmimise ajal tuleb tekitada konservitaara - üks konserv nõuab kahe õllepurgi tühjendamist, millel pärast pealmine osa maha lõigatakse, üks neist lihaga täidetakse ja teine tagurpidi peale lükatakse. Liitekoht hermetiseeritakse mäkgaiveri teibiga. Kaalub üks konserv ~500g ja on grupi peale paras potti lükata.

Kuivained on nagu ikka: tatar, spagetid (hoiab mahtu kokku), riis, kartulihelbed, müsli (huvitavam kui kaerahelves), manna, lisaks erinevaid eksperimente (varasemalt on ise tehtud kuvatatud hernesuppi ja ube tomatis). Midagi eriti peent pole tavaliselt kaasa võtnud, kuna igasugu valmistoitude paketid on väikesed ja kallid. Peamine on kõiksugu maitseaineid ise kaasa võtta, et söök ei muutuks üksluiseks.

Lõunasöögid on külmad, koos kuuma teega. Lõunaks suitsuvorsti, juustu, pähkleid, rosinaid, šokolaadi, halvaad, martsipani, kozinakki jne.

Et söögi vaaritamine priimusel vähe kiiremini läheks, on mõlema priimuse-poti jaoks klaasriidest tuule- ja külmakaitse, vormilt silinder, millel lapats kaanena peale käib.

Järgmised asjad mis meelde tulevad, kriban tulevases postituses...

Metsamyhin
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 351
Liitunud: 11 Juun 2012, 14:37
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Metsamyhin » 20 Jaan 2017, 18:07

Sajandi algul sai Zhelannojest Narodal käidud. Seal vahel küll puid pole, ainult üksikud põõsad. Manaraga pool paistab aerofoto järgi asi rohelisem.
Olime tavaliste kahekihiliste telkidega. Saime ka korraliku purgaa kaela, millist pole varem ega hiljem kogenud. Zima telgiga oleks asi nutune olnud.

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 20 Jaan 2017, 18:47

Puudelootust on jah ainult Naroda jõe orus ja Manaraga orus, mujal ei kasva suurt midagi. Zimaga purgaas tuleb ta lihtsalt põhjalikult sisse kaevata, siis käib küll kui muud üle ei jää. Ja ega muud üle ei jää kah.

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 25 Jaan 2017, 13:29

Suusad

Nagu targad on täheldanud, mägimatkal on raskuseks mäed, suusamatkal suusad...

Endal on põhilised sõidud tehtud Visu suusavabrikust pärit Karhu Vela märki kandvate suuskadega, mida kunagi müüdi sealt laojäägina 500 krooni paar. Need on aga juba põhjalikult ribadeks sõidetud, põhja alt plastik ära kulunud, üks suusk tagant küünra võrra lühemaks murdunud ja sidemete asukohta mitu korda vahetatud (pikapeale mädanevad kruvid välja). Uus paar on Peterburist Alpindustria poest 2014 matka järel ostetud Fisher Crown 88 suusad, mis on veidi laiemad, tiba agressiivsema kurviga ja üldse väga mõnusad.

Suuskade komplekteerimisel mägisemale matkale on igasugu valikuid: suvalised murdmaakad, puust lesnõjed jms metsavahi pütilauad, rootsi valged välgud, kandiga beskiidid, hunt/fiiber laiad plastikud, mäesuusad ja lisaks kõiksugu uuemad metallkandiga matka plastikud. Üldiselt on kõik peale metallkandiga matkaplastikute paras häda ja viletsus, tasuks pugeda või nahast välja et saaks viimasest kategooriast midagi jala alla.

Murdmaakad - liiga kitsad, nõrgad, kanti pole, trosse ei saa peale panna (klambri kruviaugud on laia vahega) ja suusasaapas matkamine ei ole meeldiv ajaviide
Lesnõjed - liiga laiad, nõrgad, kanti pole, libisemine on nagu on, pidamine kah nagu on
Valged välgud - liiga pikad sageli, rasked, libisemisega on nagu on, pidamisega sama
Beskiidid - muidu kobedad, aga võrreldes plastikuga tiba rasked ja libisemine on nagu on teatud tingimustes, pidamist pole
Hundid-fiibrid - liiga laiad, tiba rasked, kanti pole. Eestis samas täitsa paras uhamiseks
Mäesuusad - liiga rasked sageli, pidamist pole. Pidamise vastu aitavad suusanahad, aga see on kallis lõbu
Metallkandiga matkasuusad - piisavalt kerged, sobiva laiusega, piisavalt tugevad, kant on, pidamismuster on, pikkusi on erinevaid

Matkasuuskade valik kodumail on muidugi omaette teema, peale Matkaspordi neid suuremat ei müüda, aga seal on odavaim variant Hagan X-Trace mingi 225 raha. Suusad ise muidu kobedad. Mõned muud variandid on seal ka, aga siis peab rahakott tõsiselt puuga seljas olema.

Kohaliku suusaikalduse ravimiseks sai netis kolatud ja leitud, et Tšehhis toodetakse täitsa kobedaid matkasuuski Sporten kaubamärgi all. Silma hakkasid Ranger mudeli suusad, mis on enam-vähem sobiva laiusega: Sporten Ranger. Pakutakse neid pikkuses 160-200 cm, laius kõigil 68-60-65. Peale nuputamist, kust neid toredaid laudasid tellida, leidsime Leedu spordipoe Terrasport.lt, mis müüs neid suht mõistliku hinnaga ja lubas ka kohale lähetada. Tellitud sai neid sealt hea mitu paari kohaliku suusaikalduse ravimiseks, paari hind 120 raha, transpordikulu suusapaari kohta lisaks 10 €. Kätte toodi mõne päevaga ja võib öelda et näevad igati ausad välja.

Suusatrossid

Senini on praktiliselt kõik matkasuusad saanud peale Kaby trossid kuna need on suhteliselt vastupidavad, lollikindlad ja neid on siin-seal pea kogu aeg müüa. Vahemad vene trossid ei ole alati nii töökindlad, kipuvad lahti minema. Sama häda valgete välkude peal sageli olevate vanemate rootsi sidemetega.

Kaby trossidel on paar nõrka kohta, üks on pinguti ja selles oleva jämeda vedru ühendus, mis võib pinguti karbi laiali vajudes lahti tulla. Selle vastu aitab enamasti mehaaniline töötlemine ehk tuleb karp kokku tagasi taguda. Teine koht on alumiiniumkarbi küljed, mida tross kogu aeg kulutab. Üks karp läks ükskord mingil matkal kulumise kohast täitsa pooleks. Karbi serv läheb selle kulutamisega teravaks ja see võib hakata saabast närima. Saapa säästmiseks on mõttekas vahele toppida kaltsu (matkal on saand kasutatud kõike vanadest sokkidest toidukottideni, parem on võtta kodust kaasa juba) või tõmmata ümber saapanina teip. Kui saapal on kummirant ninas, pole probleemi enamasti. Kaby originaalrihmad on paras ****, neid on vaja tuunida või kohe asendada. Edukalt on siiamaani asenduseks kasutatud tavalist 2-2.5cm linti, millele pikkupidi mäkgaiveri teip peale tõmmatud (nii et lint on teibiga igalt poolt ümbritsetud) ja lint karpi sobiva läbimõõdu peale kinni õmmeldud. Kui hakkab kuluma, keerata linti aasades nii, et kuluks uus koht jne. Matka rem-komplektis võib neid teibitud linte paar tükki juba ootel olla, kui kellelgi puru läheb, on hea kiirelt asendada. Asendused võib teha näiteks originaal-lintidest, millel metallist pinguti.

X-Trace jms sidemeid pole olnud juhust kasutada, nende kohta ei oska midagi arvata. Tunduvad mõnusad, aga nõuavad investeeringut.

Suusakepid

Siiamaani on parimateks tunnistatud alumiiniumist suusakepid suure rõngaga. Igasugu plastikkepid lähevad pooleks kui neile 30kg seljakotiga otsa hüpata ja seal aeleda. Alumiiniumkepi väänad pärast sirgeks tagasi. Plastikust rõngad kipuvad vahel katki minema, siis võib ise uued meisterdada kasvõi peenest alumiiniumtorust ja tavalisest lindist. Kinnituseks puurida auk läbi kepi ja miski poldiga kinni, lukustusmutter otsa.

Remont

Kunagi veeti matkale kaasa varuninasid suuskadele, aga kuna kõik varuninad on ära kadund kusagile, siis pole neid ammu nähtud. Uuemad plastikud üldiselt ei kipu niimoodi murduma ka nagu puusuusad, jäävad pigem pool-lõdvalt töllerdama ja neid saab hädapärast jäigastada mingi tugevama pulga ja kruvidega. Kui kant peaks välja ronima oma pesast, on abiks rauasae leht, millega väljaturritav osa tasa saagida. Pilu saab väga edukalt täita EPO liimiga. Oma Karhudel tuli seda operatsiooni vastavalt suusa taguotsa väsimisele mitu korda toimetada.

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 27 Jaan 2017, 17:58

Siit sa kohe kindlasti ei leia kedagi kellega Manaragale minna.
Zelannoes on nüüd ju hotell samuti.
Kuna sul see matk täpsemalt plaanis on?
Ise olen Hibiinides mingi 7-8 korda käinud, lõik seal läbi kolanud.Viimati käisin umbes 5 kuud tagasi.

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 27 Jaan 2017, 18:01

Ega ma kaaslast otsigi, meil grupp koos. Lihtsalt infoks toksisin juttu, võibolla kellelegi pakub huvi. Minek muidu vabariigi aastapäeva paiku, tagasi märtsi keskel. Zhelannoes saab ööbida jah, palju maksab, seda pole veel muude asjade kõrvalt jõudnud uurida.

PS. miks siit kohe kindlasti kedagist ei leiaks sinnakanti matkale?

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 27 Jaan 2017, 18:09

kas sa tead kus Intas on geoloogide kontor?Nendega saab ju kokku leppida Zhelannoesse mineku suhtes.
Kas tahad saadan sulle lingi kus kõik on kirjas, ma pean silmas hotelli hindasi.
Mäe nimi on narodnaja mitte naroda.
Siin on mingi pildimaterjal, naca abiks ikka.

http://izhevsk.ru/forummessage/56/3054739.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://zhelannoe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
see on nende koduleht.
kui veel tahad midagi teada siis saan ehk aidata

Miks ei leia siit kedagi....ma ei tea, enamus vist kardab venesse minekut,olen kutsunud siin Koola poolsaarele ja karjalasse kajakitama jne, no pole kedagi saanud, ega isegi huvi pole selle vastu.Venemaa suur ja lai, palju huvitavat, aga ei taheta minna.Saab adrekat ja kõike.Nii palju kui ma inimestega olen rääkinud e lähme venesse siis enamus ütlevad et seal on bandiidid jne.Et ei tea mis võib kõike juhtuda.No selliseid absurdsei asju.Kunagi kui Hibiinides käisin kott seljas ja päästajad võtsid kohe botaanika aia juurest peale,sain nendega KCC-ni.küsisid et miks üksi, ütlesin et kardetakse, nad hakkasid suure häälega naerma.
Vot sellised asjad.

Kasutaja avatar
scabere
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 406
Liitunud: 17 Juul 2012, 21:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas scabere » 27 Jaan 2017, 18:57

Mul isiklikult pole küll mingit kartuse teemat olnd selle vene teema ees. Pigem muud asjad, peamiselt ajaprobleemid. Alati vaatan huviga kui Avo jälle midagi põnevat välja pakub. Ja see käesolev orgunni teema on ka hea lugeda.

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 27 Jaan 2017, 20:47

Me ajame praegu Yugõd-Va pargikontori kaudu seda transpordi asja, nad lubasid registraatsijaga ka abistada, sellega on alati paras jeblamine. Seda zhelannoe kodukat tean jah, aga kuna meil pole plaanis seal ööbida, pole neid ööbimise hindu väga uurinud. Kuigi vabalt võib juhtuda, et kui on eriti halb ilm saabumisel, tuleb ikka majja kobida.

Matkapäevikuid suusa- jms matkade kohta on hea sobrada lehelt skitalets.ru ja üks lihtne variant mida praegu agaralt kasutan on lihtsalt google pildiotsingu kaudu otsida zima + naroda, manaraga jms märksõnu ja vaadata talimatkamuljega pilte, nende kaudu jõuab sageli matkapäevikuteni.

Mägi siiski Naroda muidu, vene topodel on ka selle nimega. Narodnaja on mingi rahvaste sõpruse keelne tõlgendus, rahvastega pole selle tipu nimel aga minuteada mingit pistmist

Mis imedemaal käimisse puutub, siis eks seal vahel juhtub naljakaid asju, aga üldiselt erilisi probleeme pole olnud. Looduse poolest on seal ikka vägevaid kohti, rahvast vähem kui Euroopa pool ja odav kah.

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 27 Jaan 2017, 22:40

selle migratsiooni lehega on nagu on, ma olen ta ära kaotanud, siis olen kuu aega venes olnud ja arvele pole võtnud, mitte midagi pole tehtud.See kontor peaks ära regama, sest templit enam ammu ei lööda, või siis mis iganes hotell, lased sellel zhelannajal ära regada, pole kuulnud ka et kellegil oleks probleeme olnud.Et migratsiooni ametisse minna, siis istud seal ukse taga haigeks, mis iganes linnas ta ka ei oleks.

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 28 Jaan 2017, 13:03

Kogu see värk on suht segane, vahel on mingi paber antud, ükskord miilits arvas et see on ikka suvaline lipakas ja tegi trahvi jne. Piiril pole küsitud registraatsia kohta midagi tavaliselt, tahavad vaid migratsioonipaberit tagasi. Neil vist see registreerimise info ei liigu ka eriti ringi, vaevalt et mingist kolkapolitsei putkast see kohe kuskile infosüsteemi läheb. Ise kohapeale minekut oleme siiamaani vältinud, ei taha anda võimalust kohe näost-näkku kottima hakata :)

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 28 Jaan 2017, 16:45

kunagi kui käisin Vottovaara mäel, siis pidin nn. Võtma templi(siis oli tempel vajalik) sellisest asulast nagu Sukkozero, kui läksin miilitsa ukse taha ja peale koputust avasin, siis magas see kloun , oli ikka täiega koomas ja püstol rippus nööri otsas, küsisin et löö tempel, aga ta ei kontakteerunud, peale seda olen loobunud sellest jamast.Kui hotellis olen ööbinud siis nad teevad seda ise sulle ütlemata.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 540
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas polarbear » 28 Jaan 2017, 19:28

Mis seal niiväga karta. Korraliku nõukogude inimesena ei karda midagi peale Chuck Norrise ja tähesõdade. Lihtsalt ühel hetkel u 5 aastat tagasi kui viimati käisin Murmanski taga kondamas, viskas see pajebenn üle. Et iga "furaška kuklas" jupijumal peab ennast rootsi kunniks ja "bumaška" on lõplik tõde. Tahaks end inimesena tunda puhkuse ajal.
Seepärast olen loobunud kõigist pakkumistest "suure ja jagamatu" kodumaale minekuist. Küllap minu kiiks lihtsalt. Pigem lähen kuskile mujale.
Pilt

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 28 Jaan 2017, 20:43

need pärimised ja igasugu muud trikid on möödas, piiri tsooni lühendati poole võrra, igasugu kontrollimisi samuti.
Aeg läheb edasi, nad tahavad ju samuti raha teenida.Isegi piiri tsoonis minek ja seal viibimine ei ole enam FSB kapsa aed, lubasi ei anna nemad et piiri tsooni minna.See puudutab konkreetselt Koola poolsaart.
Teisest küljest et sellist jaburdust ei näe kuskil euroopas, omamoodi adrenaliin.
Ma ikka kordan et mul on siis kuidagi teisiti läinud, ei tea, kas olen õnne seen, kuulad teisi siis on selline mulje et jummal küll, eluga pääsesid kõik sealt põrgust.
2a tagasi käisisn Karabahhias, Tšetšeenias, seal ka polnud midagi märkimis väärset.Oseetiast ei antud migratsiooni lehti, öeldi et otsas.Sõitsime siis ilma, koidula piiripunktis ainult öeldi Osseetia kohta et pederastid ja kirjutadi koha peal uued lehed.

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 28 Jaan 2017, 21:05

Eks näis, kuidas Uuralites selle bumaagavärgiga on. Ühte 2015. aasta suusamatkapäevikut lugedes jäi silma kirjeldus sellest, kuidas pargipääsme rahale oli otsa väänatud veel saun mingis baasis ja kommentaarile, et meil pole plaanis seda baasi üldse külastada vastati, et "meil selliseid marsruute, mis seda baasi ei läbiks, ei ole!" :D

See on vist ikka osa mingist kohalikust huumorist, millesse sisse elamiseks on paaripäevane platskaartvagunis loksumine koos kaasneva atmosfääri ja leige õllega vältimatult vajalik aklimatisaator. Piiter > Inta rong sõidab kaks päeva ja poolteist ööd nii et aega on end kohalike oludega kurssi viia.

Kasutaja avatar
scabere
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 406
Liitunud: 17 Juul 2012, 21:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas scabere » 28 Jaan 2017, 21:10

Jagad siin lahkelt muid reisiorgunnikogemusi. Ma küsin otse, et palju see trall per nägu maksma on läinud?

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 28 Jaan 2017, 21:21

Hetkekulud näkku on umbes sellised:
- viisa 68 €
- kindlustus 33 € (katab mägedes trallimise kuni 5000m)
- buss Tartu > Piiter > Tartu ~40 €
- rong Piiter > Inta > Piiter 118 €

Veel lisaks (lahtised suurused):
- transport Inta > Zhelannoe > Inta 50-100 €
- pargipääse paarkümmend eurikut ehk
- matkasöök 50 €
- rongisöögid, metrood ja muu pisem värk 30 € ehk
- ettenägematud kulud x €

Kokku seega miinimumprogramm ~450+ €, palju tegelt läheb eks näis.

Hibiinid 2014 läks umbes 300€ + personaalkulud, 2010 samma midagi 3-4 tuhande krooni kanti.

Kasutaja avatar
scabere
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 406
Liitunud: 17 Juul 2012, 21:43
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas scabere » 28 Jaan 2017, 21:26

Ülimõistlik hinnaklass küll sellisel juhul.

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 30 Jaan 2017, 16:18

Eks me üritame seda asja mitte üle võlli kalliks ajada. Nagu ütleb kulundusühingu Taisto Reied loosing: "aeglasemalt, odavamalt ja elamusterikkamalt"! 2010.a. Hibiinide säästumatkast sai väike jutuke GoDiscoverisse ka kirjutatud: Hibiinides säästumatkamise tõdesid testimas.

Ilmateade nii pika aja peale midagi eriti täpset ei ütle, aga praegu näitab veebruari lõpuks Intasse külma püsivalt -30 kraadi kanti ehk kena krõbe talveilm. Ehk seekord tuleb kindlasti vähe soojemad vatid kaasa võtta. Eestis on kõige külmem ööbimine olnud -38, aga siis sai ahju köetud ja polnud häda miskit.

Nädalavahetusel tegin kiire testi priimuse bensiinikulu arvestamiseks. Kuna põlemise aeg on bensiinipriimusel temperatuurist suht sõltumatu püsiv suurus, siis mõõtsin, kaua ühe pudelitäiega täisvungil põleb. Põlemisajaks täis pudeli ehk 0.5 liitriga sain umbes-täpselt 4 tundi ja kuna erilist lootust pole lumest 8-le inimesele söök kiiremini kui 2 tunniga valmis teha, võib päevaseks bensiinikuluks kahele priimusele arvestada 1 liiter (üks pott+priimus söögi, teine joogi jaoks, 2x päevas). Kui võtta, et külmakaid on kuni 2/3 matkaöödest, tähendab see 8L kütust. Õnneks on bensiin kergem kui vesi. Kui palju vastav kütuseekvivalent gaasi näol ruumi võtaks ja maksaks, ei hakka parem arvestamagi, seda enam et gaasiga pole korralikus külmas suurt midagi peale hakata.

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 30 Jaan 2017, 20:26

Oled sa kunagi kuulnud või tead sa sellisest asjast nagu "surma tee" 501 ja 503.See on Stalini ajal ehitatud raudtee Ghum-Igarka.Seal olevat iga liipsri all üks vang.Minul on mitu aastat olnud mõttes et läheks sinna.Võtaks ette Salehardist ja Nadõmini välja.Selle tee on käinud mõned läbi ja ta on kuskil peale 500km pikk.Ma panen siia paar pilti üles.See asi oleks tõeline katsumus ja adrekat saaks küllaga.Maailmas pole sellist teist kohta nagu see "surma tee".Talvel saab zimnikut pidi sinna ligi aga siis pole midagi näha ja lumi on vööni et kuhugi minna.
Kui Salehardist minna siis esimene 100km on relsid üles korjatud ja enamus teed on läbi lõputu soode minek.Aga see on teostav.Ma pole siia varem seda kirjutanud, sest siit nagunii ei leia kedagi kes sinna tuleks.Topo kaardid koos piltidega saaks, väga täpsed kaardid.Üks seltskond kes läbisis 572km, nemad pildistasid ja on olemas põhjalik päevik iga päeva kohta mis nad olid 40 päeva sellel teel.
Panen mõne pildi üles.
Intasse kuhu sina lähed, pole Salehard enam väga kaugel.See on teisel pool Ob jõge.Rongiga sõites on 500km Intast Salehardi.Venemaa mõistes on see pea-aegu naaber.

http://stomaster.livejournal.com/1627639.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 31 Jaan 2017, 13:16

Võimalik et olen kuulnud, aga täpsemalt midagi ei tea. Tundub ikka põhjalik karupee kant olevat, suvel tõenäoliselt õudne sääseuputus keset neid soid. Topokaarte on selle ala kohta lihtne leida, seal täpsema kui 1:200000-se kaardiga niikuinii midagi tarka teha pole ja need on väga lihtsalt leitavad kogu Venemaa kohta.

Uuralite kohta kaardiinfot

Siit lehelt juhatab edasi mitmele teisele, kus on eri masti topo- jms kaarte:
http://polarural.narod.ru/maps.htm

Igasugu kaarte, rohkem ja vähem närakamaid, sh. mingi 1:130000 skeemkaart kus on peal kurude nummerdus:
http://tourism.perm.ru/html/maps.htm

Kurukirjeldused skeemide ja fotodega, kurunummerdus vastab eelmise lingi alt leitavale skeemile:
http://www.tourism.ru/docs/desc/1/1/48/

Ise kokku kleebitud topo 1:100000 täpsusega, kaardiruudustik 2km võrk:
Topokaart Lähispolaar-Uuralid

Eraldi NSVL topokaartide lehed piirkonnast, 1:100000:
Q40-107-108 Manaraga ja Kosju jõed (loodeosa)
Q40-119-120 Vangõri jõe org (edelaosa)
Q41-109-110 Naroda jõe org (kaguosa)
Q41-97-98 Balbantõ, Zhelannoe baas, Naroda (kirdeosa)

Matkapäevikuid

Koomaklubi suusamatk 2001.a.

2015.a. IV kat suusamatk Petšorast Zhelannoe baasini
Video samalt matkalt

Valgevenelaste 2013.a. suusamatk Zhelannoest Aranetsi

2012.a. IV kat suusamatk läbi piirkonna. Kozimi trakti mööda sisse, edelaosast välja Priuralskoe külla

2001.a. suusakas, ületasid Naroda jõe poolt aheliku Kosju jõele (pole väga sage tegevus tundub)

2000.a. V kat suusakas Zhelannoest Petšorasse

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 31 Jaan 2017, 13:29

Kaarte vene kohta on ikka väga palju, mul siin kuskil peab olema zhellannoest Petšorasse jalgsimatk.Kirjeldus samuti juures.See selleks.


Aga see surma tee on huvitav, aga otse loomulikult on sääski mis kole, aga see on ju siber, maškasi samuti on miljon.Aga see eest on asi huvitav, see kõik on seda väärt.Muidu selline tühi trampimine Oulandi-Ikla pole huvitav.
Kui oled huvitatud siis saadan sulle privasse mõned pildid ja kirjeldused.Muidugi mingi ime väike protsent on ka see et kõike juhtub, võib ka juhtuda et ei tule koju, koht ju selline, aga selle peale ei tasu mõelda.

Avo
Matkasell
Matkasell
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Veebr 2011, 17:35
Asukoht: Tartu-Tallinn
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Avo » 02 Veebr 2017, 15:30

Ma kirjutasin sulle privasse.
Oled sa sellest "мёртвая дорога 501" huvitatud?

Hendrik
Uudistaja
Uudistaja
Postitusi: 90
Liitunud: 19 Jaan 2017, 15:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas Hendrik » 02 Veebr 2017, 17:13

Hetkel ei oska midagi tarka kosta selle peale, pigem mitte ma arvan. Nii suur ajaloohuviline ma pole, et mahajäetud raudtee uudistamiseks sinna sõita.

polarbear
Ekspert
Ekspert
Postitusi: 540
Liitunud: 28 Aug 2013, 21:28
Kontakt:

Re: Suusamatk Lähispolaar-Uuralites

Postitus Postitas polarbear » 02 Veebr 2017, 17:20

Sellistel kohtadel on paha aura. Ma olen käinud Belomorkanal-il kolamas, kus iga meetri all on 10 surnut.....pole küll kuskilt otsast ebausklik aga lihtsalt paha hakkab, kui sellele kohapeal mõtled.....
Pilt

Vasta

Mine “Matka planeerimine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline